در درس پژوهی حاضر، پس از بررسی موارد و مسایل مطرح شده و اولویتبندی و انتخاب یکی از اولویتها در نهایت موضوع پایه چهارم درس 10، بدن ما (2) صفحه 78، کتاب علوم با هدف تقویت نظام آموزش و رفع مشکلات موجود انجام شده است.
پس از تحقیقات زمینهای، موضوع در تدریس اول با روش کتاب انجام شد سپس بعد از نقد و بررسی اعضای گروه از تدریس اول و تغییر عملکرد مدرس، طرح درس و روش تدریس قسمتهایی از طرح درس بازنویسی شده و در مشورت با سایر اعضای تیم، روش نمایشی برای اجرای این مبحث از کتاب علوم در نظر گرفته شد. هرچند احساس شد که تغییرات ایجاد شده باعث تغییر در روحیه دانش آموزان و یادگیری بهتر شده ولی این به معنای پایان آموزش نبود .به طور یقین همفکری های بیشتر ما در این زمینه به بهبود کیفیت آموزشی در دانش آموزان منجر می شود ولی آنچه که انجام شد نشان می داد که چگونه می توان با استفاده از درس پژوهی به مشکلات آموزشی غلبه کنیم .در پایان هر دو تدریس از دانشآموزان ، آزمون عملکردی گرفته شد که درصدهای یادگیری گواه بر موفقیت تیم درسپژوهی بود.
این درس پژوهی به صورت word و PDF و شامل 77 صفحه نگاشته و اجرا شده است.
درس پژوهی : انتقال مواد در بدن انسان ( علوم پایه چهارم-بدن ما 2)