این مقاله در قالب ورد و قابل ویرایش و در 16 صفحه گرد آوری شده است. تنظیم این مقاله توسط مدیر سایت انجام شده و مشابهی در اینترنت ندارد. بهترین مقاله جهت ارائه در همایشها ، کنفرانس ها و جشنواره فرهنگیان بسیجی می باشد. در تنظیم این مقاله تمامی نکات نگارشی رعایت شده است.
چکیده
دوره پیش دبستانی از مهمترین دوران زندگی کودک است. در این دوره کودک بیش از هر زمان دیگر برای رشد، یادگیری و آموزش آمادهتر است به همین علت محیطی که برای آموزش او در نظر گرفته می شود باید جذاب و دلنشین باشد تا فر اگیری کودک را دو چندان نماید (سره،1355؛93) لذا یک مدیر در مدارس پیش دبستانی باید تمامی جوانب و سطوح آموزشی را برای آموزش و تحصیل بهتر کودکان باید در نظر بگیرد تا امکان رشد و پیشرفت کودک در هر زمینه ای فراهم شودعلاوه بر آن کیفیت رفتار مربی با کودکان ممکن است موجب افزایش علاقه یا بی اعتنایی و حتی تنفر کودکان نسبت به محیط آموزشی و تربیتی قبل از دبستان شودبه همین علت در مقاله حاضر به بررسی ویژگی های مدیرومعلمان در دوره آموزش و پرورش پیش از دبستان میپردازیم این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و روش آن توصیفی- تفسیری میباشدو داده های تحقیق به روش کتابخانه ای یا اسنادی و با استفاده از منابع مکتوب گردآوری شده نتایج حاکی از آن است که اگر مدیر،مربیان دوره پیش دبستانی نسبت به ویژگی های و وظایف خود آگاهی کافی داشته باشند آنگاه شرایط لازم برای کودک فراهم می شودوشخصیت، هوش و یادگیری او گسترش قابل ملاحظهای مییابد.
ویژگی های مدیران ومربیان دوره پیش دبستانی