فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلالات یادگیری در مقایسه با کودکان عادی در شهرزاهدان

اختصاصی از فایلکو پایان نامه بررسی مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلالات یادگیری در مقایسه با کودکان عادی در شهرزاهدان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلالات یادگیری در مقایسه با کودکان عادی در شهرزاهدان


پایان نامه بررسی مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلالات یادگیری در مقایسه با کودکان عادی در شهرزاهدان

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:61

فهرست مطالب :
عنوان      صفحه  
                            
فصل اول : موضوع پژوهش

مقدمه                                                                                                                                    2
بیان مسئله                                                                                                                             4
اهمیت پژوهش                                                                                                                    6
فرضیه های پژوهش                                                                                                              7
اهداف پژوهش                                                                                                                   8
مفاهیم و اصطلاحات بکار رفته در پژوهش                                                                             9                   
1-    اختلالات یادگیری                                                                                                     9
2-    مشکلات هیجانی                                                                                                    10
1-2- اضطراب                                                                                                             10
2-2- پرخاشگری                                                                                                       10
3-2- افسردگی                                                                                                          11
4-2- تکانشگری                                                                                                        11
5-2- ناسازگاری                                                                                                           12

فصل دوم : بررسی متون

1- پیشینه نظری پژوهش                                                                                                  14
1-1- تعریف                                                                                                                 14
2-1- دوره های مختلف در تعریف اختلالات یادگیری                                                   16
3-1- تشخیص دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری                                                18
4-1- چه عواملی باعث بروز اختلالات یادگیری می شود؟                                    20
5-1- شیوع مشکلات یادگیری چقدر است ؟                                                                  23
6-1- گروه بندی کودکان دارای اختلالات یادگیری                                                       24
7-1- انواع ناتوانی های یادگیری                                                                                  25
1-7-1- اختلال خواندن                                                                                             26
2-7-1- اختلال بیان نوشتاری                                                                                    29
3-7-1- اختلال ریاضیات                                                                                         30
2- پیشینه عملیاتی پژوهش                                                                                            31
1-2- شناخت مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلال های یادگیری با استفاده از
 تست خانه – درخت – آدم (HTP) و تست آدم (DAP) در مقایسه با کودکان عادی   31                 
2-2- بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی استان اردبیل 31
3-2- فراوانی صرع در کودکان و نوجوانان با اختلالات یادگیری                                     32
4-2- مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری در دو گروه از کودکان عادی
و مبتلا به اختلالات یادگیری در خانه و مدرسه                                                             33
5-2- مقایسه ویژگی های روانشناختی دانش آموزان نارسانویس و عادی پایه سوم ابتدایی  33

فصل سوم : روش اجرای پژوهش  

طرح پژوهش و روش تحقیق                                                                                          36
جامعه آماری ، گروه نمونه و روش نمونه گیری                                                             37
ابزار پژوهش                                                                                                              38
روش اجرای آزمون                                                                                                 39
روش تحلیل آزمون                                                                                                 40




فصل چهارم : یافته های پژوهش

تجزیه و تحلیل آماری داده ها                                                                                  42
شاخص اضطراب                                                                                                     43
شاخص پرخاشگری                                                                                              44
شاخص افسردگی                                                                                                 45
شاخص تکانشگری                                                                                                 46
شاخص ناسازگاری                                                                                                47

فصل پنجم : نتایج پژوهش

بحث و نتیجه گیری                                                                                              49
محدودیت های پژوهش                                                                                        50
پیشنهادات                                                                                                              50

فهرست منابع                                                                                                               51



چکیده :
هدف از انجام این پژوهش ، بررسی مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلالات یادگیری در مقایسه با کودکان عادی در شهرزاهدان ، است . طرح پژوهش از نوع علی – مقایسه ای یا پس رویدادی است . جامعه ی آماری پژوهش حاضر عبارت است ازکلیه دانش آموزان دختر و پسرعادی ودانش آموزان دارای اختلال یادگیری (7-11ساله ) در شهر زاهدان که در سال تحصیلی 86-87 در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل بودند وروش نمونه گیری عبارت است از روش تصادفی چند مرحله ای . ابزار جمع آوری اطلاعات ، تست خانه – درخت – آدم (HTP)  است و تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی ( آزمون T) انجام گرفته است .
یافته های پژوهش نشان داد که :
در مقایسه نمره کلی شاخص های اضطراب ، تکانشگری و ناسازگاری تفاوت معناداری بین دو گروه کودکان دارای اختلالات یادگیری و کودکان عادی مشاهده نشد ، به این معنی که در میزان شاخص های اضطراب ، تکانشگری و ناسازگاری ، در کودکان دارای اختلالات یادگیری و کودکان عادی تفاوت معناداری وجود ندارد و فرضیه های یک ، چهار و پنج رد می شود ولی در مقایسه ی نمره کلی شاخص های پرخاشگری و افسردگی این تفاوت معنادار بود و می توان نتیجه گرفت که فرضیه های دو و سه تایید می شود و میزان شاخص های پرخاشگری و افسردگی در کودکان دارای اختلالات یادگیری و کودکان عادی تفاوت دارد .  
 

کلمات کلیدی :  اختلالات یادگیری ( learning disorder) – مشکلات هیجانی – اضطراب – پرخاشگری – افسردگی – تکانشگری – ناسازگاری – تست خانه ،درخت ، آدم .


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد