فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه تکنولوژی doc .WPF

اختصاصی از فایلکو پروژه تکنولوژی doc .WPF دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه تکنولوژی doc .WPF


پروژه تکنولوژی doc .WPF

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 68 صفحه

 

چکیده:

به طور کلی برنامه های ویندوزی از دو امکان، توابع User32 و GDI/GDI+ برای ترسیم عناصر گرافیکی استفاده می‌کنند. شرکت مایکروسافت به دلیل محدودیت هایی که در هر یک از دوبخش فوق، وجود داشت، اقدام به ایجاد کتابخانه سطح بالایی به نام DirectX کرد. این ابزار با بهره گیری از توان کارت های گرافیکی با بهره بری بالا، حداکثر توان آن را برای ایجاد گرافیک های قوی به کار می‌برد. اما به دلیل برقراری ارتباط مشکل با ان و نیاز به کد نویسی های زیاد، این ابزار بیشتر در تهیه بازی ها و برنامه های گرافیکی مورد استفاده قرار گرفت و جایگاه زیادی در توسعه برنامه های تجاری پیدا نکرد. تکنولوژی WPF یا Avalon یک زیر سیستم گرافیکی لحاظ شده در دات نت 3.0 به بالا است که باعث جداسازی ساختار UI از منطق Business Logic می‌گردد. معادل آن (زیر مجموعه ای از آن) در وب هم مورد استفاده قرار می‌گیرد با نامWPF/E )با نام رمز(SilverLight و تمامی این مشکلات را مرتفع کرده. WPF از تمامی قدرت DirectX جهت ایجاد گرافیک های 2 بعدی و 3 بعدی استفاده می‌کند. همچنین ابزار های بسیاری را جهت طراحی کردن در اختیار شما قرار می‌دهد.[

 

مقدمه:

هنگامی که NET. برای اولین بار همراه با ویژوال استودیو 2002 پا به عرصه ظهور گذاشت، تکنولوژی های جدیدی را در زمینه برنامه نویسی معرفی نمود. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک روش کاملاً جدید برای ایجاد برنامه های تحت وب (ASP.NET).

یک روش کاملاً جدید برای اتصال به پایگاه های داده (ADO.NET).

زبان های نوع امن جدید (#C و VB.NET).

مدیریت برنامه ها در زمان اجرا (CLR).

در میان این تکنولوژی ها فرم های ویندوز، که در واقع کتابخانه‌ای از کلاس های موجود برای ایجاد برنامه های ویندوزی می-باشد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند فرم های ویندوز، ابزاری کامل و با تمام خصوصیات برای ایجاد برنامه های ویندوزی می باشند، اما وابستگی شدیدی به اساس کار ویندوز دارند که برای بیش از یک دهه تغییرات زیادی در آن اعمال نشده است.

بیشترین وابستگی فرم های ویندوز، مربوط به استفاده از APIهای ویندوز به منظور ایجاد یک نمای بصری برای برنامه‌های کاربر می باشد. در این مورد می توان به APIهایی که برای ایجاد دکمه، جعبه متن و... استفاده می شود اشاره کرد. بالنتیجه نمی توان در کنترل هایی که با استفاده از این روش ایجاد می شوند، تغییرات زیادی اعمال کرد (تا قبل از پیدایش WPF اکثر کاربران از همین روش برای ایجاد کنترل های استاندارد و مورد نظرشان استفاده می نمودند). به عنوان مثالی در این مورد، اگر بخواهید یک دکمه با متن درخشان و شیک ایجاد کنید، دیگر نمی توانید از توابع API که برای ایجاد کنترل Button در نظر گرفته شده اند استفاده کنید.

با تکیه بر مطالبی که در همین سطور بیان گردید، دیگر نمی‌توانید حتی خیال ایجاد جلوه های جالبی که در اکثر برنامه های گرافیکی استفاده می شود (مانند موج دار کردن دکمه ها و...) در برنامه ها را به ذهنتان راه دهید. زیرا همان گونه که اشاره گردید می بایست تمامی جنبه های این جلوه ها را به صورت دستی ترسیم کنید.

اساس نمایشی ویندوز (WPF) برای حل این معضلات یک ساختار کاری کاملاً جدید را معرفی کرده است. البته WPF از کلیه کنترل های استانداردی که تاکنون از آنها استفاده می‌نمودید، پشتیبانی می کند؛ اما برای ایجاد یک کنترل کلیه ترسیمات مربوط به متن، حاشیه و پس زمینه را خودش(WPF) انجام می دهد. با این تفاصیل، WPF می تواند با ارئه ویژگی های قدرتمندتری به برنامه نویس اجازه دگرگون کردن روشی که محتوای هر قسمت از صفحه نمایش رندر می‌شود را بدهد. با استفاده از این ویژگی ها می توانید سبک کنترل های عمومی موجود مانند دکمه را بدون نوشتن کد دوباره طراحی کنید

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول:مقدمه ای بر تکنولوژی

Windows Presentation Foundation

تکنولوژی های جدید دات نت

مشکلات تکنولوژی های قبل در شخصی سازی ابزارها

درک گرافیک ویندوز

Directx موتور گرافیکی جدید

درجه بندی های WPF

عدم وابستگی WPF به رزولوشن

معماری WPF

ساختار سلسله مراتبی آبجکت ها در WPF

فصل دوم:زبان XAML

طراحی واسط های گرافیکی کاربر قبل از WPF

کاربردهای مختلف XAML

ساختار فایل های XAML

شکل ساده یک سند XAML

فضای نام ها در XAML

خواص و رویدادها در XAML

کامپایل XAML به فایل های BAML تزریق شونده به اسمبلی ها

فصل سوم:چیدمان طراحی کنترل ها

ایجاد برنامه های WPF

چیدمان عناصر در WPF

کنترل های کانتینر (ContainerControls)

مفهوم Content در WPF

کنترل Expander

فصل چهارم:نتیجه گیری

مزایای WPF

معایب WPF

چشم انداز

نتیجه گیری

منابع

 

فهرست شکل ها:

فصل اول:مقدمه ای بر تکنولوژی

Windows Presentation Foundation

شکل1-1)نمونه پیاده سازی یک دستور چهار شرطی در سیستم WF

شکل1-2 )کنترل منویی

شکل1-3 )معماری WPF

شکل1-4 )ساختار سلسله مراتبی آبجکت های مختلف را در تکنولوژی WPF

فصل دوم:زبان XAML

شکل2-1)یک نمونه از آبجکت TextBoxکه تعدای خواص آن از جمله رنگی به عنوان پس زمینه و رنگ پیش زمینه و.. تعریف شده است.

شکل2-2 )در این شکل ظاهر TextBox با تغییر خاصیت BackGround و ForeGround تغییر کرده است.

شکل2-3)وجود گزینه دیگری با عنوان <New Event Handler> را نشان میدهد که با انتخاب آن می توانید، یک رویداد جدید برای کنترل مورد نظر ایجاد کنید.

شکل2-4)نحوه تعریف یک رویداد کلیک برای یک Button

شکل2-5)نحوه رفتن به یک رویداد از قبل تعریف شده

فصل سوم:چیدمان طراحی کنترل ها

شکل3-1) ایجاد یک پروژه WPF

شکل3-2)نتیجه حاصل ازایجاد یک پروژه WPF Application

شکل3-3 )نمونه ای از یک عنصر ToolTip

شکل3-4)سلسله مراتب ارث بری کنترلهای کانتینر وکنترلهای محتوا

شکل3-5 )نمایش عکس بعنوان محتوای یک Button

فصل چهارم:نتیجه گیری

شکل4-1) نمای ظاهری یاهو مسنجر جدید ویژه سیستم عامل ویستا

 

منابع و مآخذ:

http://www.barnamenevis.org[bar]

[blo] http://www.blog.mehdivk.net

[sof] http://www.softprojects.org

per]http://www.persiadevelopers.com]                       


دانلود با لینک مستقیم


پروژه تکنولوژی doc .WPF
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد