نوع فایل: word
قابل ویرایش 75 صفحه
مقدمه:
پس از سال ها بررسی نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن ساز به خوبی درک کرده بودم که مشکل اصلی دانشجویان انیمیشن و معماری این است که به اصل کار و مبنای این گونه نرم افزارها دقیقاً پی نبرده و همیشه به طور کلی با نرم افزار درگیر می شوند.
حال اینکه این قبیل برنامه ها از وسعت غیر قابل تصوری برخورداردار می باشند و برای بهره برداری صیحیح از این نرم افزار باید به قسمتی از آن رجوع کرد که مربوط به کارمان می شود. نبود منابعی ساده و روان در این امر نیز بی علت نبوده است. به طوری که این نرم افزار را به صورت کاملاً فلسفی و به دور از هر گونه هدف کاربردی مورد بررسی قرار داده و از اصل قضیه که توضیح ساده تکنیک های این برنامه است دور شده اند. ولی در ویژه حاضر با توجه تجربیان این جانب در امر بررسی سعی شده است که قسمت های کاربردی این برنامه را به صورت کاملاً تصویری برایتان تشریح کنم.
فهرست مطالب
من آشنایی با محیط کار
ترسیم اشکال سه بعدی
مکعب
کره
استوانه
تیوب
قوری
مخروط
کره
لوله
هرم
پلان
ترسیم اشکال توسعه یافته
اجرام فضایی
مکعب
مخزن
دوک
استوانه
Ring Wave
منشور
تیوب
استوانه
کپسول
گوشه
دیوار دو گوش
آکاردئون
درخت
کنترل خصوصیات درخت
دیوار
نرده
جابجا کردن اشکال
چرخاندن اشکال
تغییر ابعاد اشکال
کپی گرفتن از اشکال
ترسیم انواع پلکان
ترسیم در
تغییر رنگ دادن اشکال
تغییر نام دادن اشکال
انتخاب شکل
انتخاب از طریق اسم
منابع وماخذ:
در اعماق III ds max؛ مولف: داریوش فرسائی؛ موسسه انتشارات آینده دیگر؛ زمستان 82
III ds max؛ مولف:رحیم نصر آزادانی؛ انتشارات ناقوس؛ بهار 83
موسسه نرم افزاری ندا سافت (آموزش III ds max)
پروژه نرم افزار doc. D Max 3