دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی دکتر احمد روستا داور ونوس ابراهیمی انتشارات سمت با عنوان مدیریت محصولات
نحوه ادراک مصرف کنندگان آن محصول در مقایسه با ادراک آنها از محصولات رقیب. موضع یابی محصول با توجه به نیازها و خواسته های مصرف کنندگان در بازار هدف شکل می گیرد.
lاهمیت موضع یابی
lبه علت تغییر مداوم نیازها و گرایش های مشتریان و محیط بازاریابی، موضع یابی محصول هم برای محصولات موجود در بازار و هم محصولات جدید مهم است
lمدیران بازاریابی گاهی برای تغییر گرایش های مصرف کنندگان نسبت به محصولات از موضع گیری های جدید استفاده می کنند.
lموضع یابی جدید برای شرکت هایی مناسب است که درصدد گسترش بازارهای بالقوه هستند و امکانات لازم را نیز در اختیار دارند.
lتوسعه استراتژی های موضع یابی محصول
برای تثبیت موقعیت محصول جدید، یا جایگاه جدید محصول موجود، به شیوه های گوناگون می توان موضع سازی نمود:
.1توجه به نیازهای مصرف کنندگان و سود مورد نظر آنان
.2توجه به ویژگی های ظاهری محصول
.3توجه به کاربرد (زمان، مکان و چگونگی مصرف) مانند چای
.4شناسایی استفاده کنندگان مانند نشریات
.5رقابت (موضع در برابر رقیب، نزدیک یا دور از رقیب)
و...
در 62 اسلاید
قابل ویرایش
در 62 اسلاید
قابل ویرایش
دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی دکتر احمد روستا داور ونوس ابراهیمی انتشارات سمت با عنوان مدیریت محصولات