فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره تاریخچه اتومبیلهای 16 سیلندر

اختصاصی از فایلکو مقاله درباره تاریخچه اتومبیلهای 16 سیلندر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره تاریخچه اتومبیلهای 16 سیلندر


مقاله درباره تاریخچه اتومبیلهای 16 سیلندر

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:9

تاریخچه اتومبیلهای 16 سیلندر

گردآوری و نوشته: مهندس برزو سپاسی

در تاریخ صنعت اتومبیل سازی که یک مسیر پر نشیب و فراز بوده، نقاط اوجی وجود دارد که امروزه مانند نگین های گران بهایی در این تاریخ می درخشند. ساخت و تحویل پیشرانه های 16 سیلندر، یکی از آنها است و در این نوشتار سعی می شود که معروف ترین اتومبیل هایی که از موتورهای 16 سیلندر استفاده می کرده اند را به علاقه مندان معرفی کنیم.

بوگاتی Type 45/ Type 47 (1929)

بوگاتی در سال 1929 کار بر روی یک پروژه تحقیقاتی را آغاز نمود که سرانجام آن ساخت اولین موتور 16 سیلندر توسط این کمپانی بود. حجم این موتور در مدل 45- 2986 سی سی با قدرت 200 اسب بخار و در مدل 47-3801 سی سی و با قدرت 250 اسب بخار بودند.

این دو موتور دارای سوپر شارژر و 2 کاربراتور ساخت زنیط بود. جالب این که، این غول توسط ترمزهای کابلی ضعیف متوقف می شد. بدنه Type45 مسابقه ای شبیه مدل های دیگر مسابقه ای بوگاتی و از جمله دارای رینگ های چرخ اسپرت آلیاژی هشت پره فوق العاده بوگاتی نیز بود. البته هنگامی که Type45 بوده است.

کادیلاک V-16 (1940-1930)

آقای «هاوارد مارمن» در سال 1927 کار بر روی اولین موتور 16 سیلندر روی شکل را شروع کرد. اما او تا سال 1931 موفق به تولید این موتور نشد. با این حال کمپانی کادیلاک توانست با کمک یکی از مهندسان کمپانی «مارمن» اولین 16 سیلندر آمریکا را حتی قبل از خود مارمن به تولید انبوه برساند. V-16 ابتدا در سال 1930 به بازار آمد، این خودرو از یک موتور 7 لیتری با زاویه 45 درجه بین دو ردیف سیلندرها بهره می برد. این مدل در سال 1938 با یک مدل جدید که 1/7 لیتر حجم و زاویه بین ردیف سیلندرها 135 درجه بود، جایگزین شد. در این مدل به دلیل بیشتر بودن این زاویه، ارتفاع کلی پیشرانه کاهش یافته بود.

با این حال کارخانه مارمن در سال 1931 مدل شانزده سیلندر خود را با یک سال تأخیر نسبت به کادیلاک عرضه کرد. از این اتومبیل تا سال 1933 تنها 400 دستگاه تولید شد.

اتویونیون Type-C (1936)

مدل های مسابقه ای اتویونیون توسط «فردیناند پورشه» طراحی شدند. موتور این خودروها در وسط آن و در پشت سر راننده قرار داشت. این سبک سال ها بعد توسط کارخانجات معتبری مانند لامبورگینی و فراری بر روی اتومبیل های سوپر اسپرت پیاده شد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره تاریخچه اتومبیلهای 16 سیلندر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد