لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 22
فاضلاب
درطرح جامع سه روش دفع فاضلاب مورد بررسی قرارگرفته بودکه درمطالعات طرح تفصیلی روش ایجاد شبکه فاضلاب و تصفیه انتخاب گردید. دراین روش با توجه به جهت شیب طبیعی زمین، پیش بینی گردیده ، که فاضلاب جمع آوری شده توسط شبکه، ازطریق لوله های قطورویمپاژید و تصفیه خانه واقع درسالورومافین آباد هدایت شود و پس از تصفیه پساب حاصله به مصرف کشاروزی برسد. درطراحی این شبکه سه رشته خطوط اصلی در امتداد شمال –جنوب درنظر گرفته شده که بنا به شیب کم زمین، درمسافت طولانی اجباراً عمق لوله از سطح زمین زیاد می گردد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد، درنتیجه دربعضی نقاط، تعبیه پمپ پیش بینی شده است. بدین ترتیب، مجموعه خطوط لوله اصلی درعمق های بیشتر قرارگرفته و فاضلاب بوسیله پمپ های پیش بینی شده به تصفیه خانه هدایت می گردد.
درحال حاضر سه بخش مسکونی ساخته شده درناحیه (فازیک ، دارای شبکه فاضلاب است،برای تعیین مشخصات فنی شبکه، ابتدا براساس میزان سرانه آب مصرفی تهران که بنا به تخمین سازمان آب تهران، 180 تا 200 لیتر می باشد، برای شهرک واوان مصرف سرانه آب 150 لیتر در نظر گرفته شده که این میزان بغیر از مصارف عمومی است. سپس با توجه به وضعیت نفوذپذیری زمین وشرایط اقتصادی-اجتماعی ساکنین که درتعیین میزان فاضلاب موثر است، با ضرائب پیک و حداقل تعیین گردیده است، میزان حداکثر و حداقل فاضلاب بدست آمده از محاسبات برمبنای جمعیت این ناحیه (درحدود 21 هزار نفر) به ترتیب 4 و 25/0 فوت مکعب درثانیه می باشد.
فاضلاب واحدهای مسکونی ازطریق لوله های فرعی فشار قوی 200 تا 300 واقع در زیر مسیر ارتباطی مجاور واحدها، وارد خطوط اصلی شبکه گردیده و یا مستقیماً ب منهول تخلیه می شود. درمجموع سه خط لوله اصلی، فاضلاب ناحیه را درجهت شمال به جنوب هدایت نموده و سپس وارد خط لوله منتهی به سپتیک تانک می نمایند. قطر دو لوله اصلی 400 و قطر دیگری 300 است. که هر سه به لوله 500 متصل بوده که نهایتاً به 800 تبدیل می گردد. طرح شبکه فاضلاب ناحیه براساس لوله های نیمه پر درنظر گرفته شده که درصورت افزایش احتمالی جمعیت، بیش از میزانی که مبنای محاسبات قرارگرفته، امکان تخلیه میزان فاضلاب بیشتر وجود داشته باشد.
فاضلاب روهای اصلی به تعبیت از شیب طبیعی زمین درامتداد کلی شمال غرب به جنوب شرق با شیب بین 2 تا 4 درصد قرارگرفته اند. سرعت حرکت فاضلاب، دراین شیب بین 4/2 تا 3 فوت برثانیه بدست می آید که سرعت مناسبی است.
مالکیت ارضی:
از سطح کل زمینهای شهرک واوان که درمالکیت شرکت واوان می باشد، درحدود 420 هکتار و معادل 8/59 درصد دررهن اشخاص حقیقی و بانکها قرار داشته و مابقی زمینهای شهرک درحدود 280 هکتار است. درمالکیت شرکت واوان است. از مجموعه زمینهائی که دررهن قرار دارد، 221 هکتار در رهن بانکهای مسکن صادرات و ملت است و بغیر از این موارد درحدود 20 هکتار (شامل محله یک ناحیه یک) نیز درگروبانک ملت بوده که پس از تحویل واحد های مسکونی، به متقاضیان انتقال داده شده و درنتیجه از گرو بانک خارج گردیده است.
مجموعه زمینهائی که دررهن اشخاص می باشد، متعلق به چهارمالک است، که برروی نقشه مالکیت ارضی به تفکیک مشخص گردیده است.
1-1-1-1-بررسی امکانات مالی ،فنی و اجرایی شهرداری و سایر سازمان های موثر در عمران شهرک واوان:
بررسیهای انجام یافته درمحله مطالعات طرح توسعه و عمران (جامع) اسلامشهر که شهرک واوان درآن زمان بخشی از اراضی درمحدوده اسلامشهر محسوب میگردید، درمورد سوابق و امکانات و محدودیتهای مالی واداری درشهرک واوان اطلاعی نمیدهد. درحال حاضر نیز شهرداری شهرک واوان به عنوان یکی از مناطق (منطقه سه) شهرک اسلامشهر خود فاقد هویت مجزا و مستقل بوده و درقالب تغییرات مالی واداری شهرداری اسلامشهر قابل بررسی می باشد:
بررسیها درمورد وضعیت پرسنل و نیروی انسانی و تخصصهای لازم درجهت مدیریت منسجم شهری، میزان درآمد و هزینه و سایر امکانات اجرایی شهرداری اسلامشهر واوان نشان میدهد که :
-اولاً به دلایل گوناگون طی سالهای گذشته و پس ازطرح مسئله خودکفائی و خوداتکایی شهرداریهای کشور این سازمانها به اهداف اصلی خود دست نیافته اند که درمباحث بعد به دلایل تشریحی این امر اشاره خواهد شد. ثانیاً درسال 1381 دوران اولین شوراهای اسلامی به پایان رسیده و انتخابات دوره دوم با توجه به تجربیات اولین دوره، تکاراین نهاد مردمی از جهات گوناگون مورد ارزیابی وتحلیل قرارگرفته و دستمایه ای است جهت نحوه اداره شوراها، میزان اختیارات و نحوه اعمال آن در جهت هماهنگی با شهرداری و میدریت شهری درگیرودار مسائل مالی و مدیریتی و پیچ و خم قوانین متناقض و ناکافی موجود و عدم رعایت قوانین موجود و مصوب شهری ونبود امکان اعمال قدرت دستگاههای ذیربط و گسترش تخلفات ساختمانی و دست اندازی و ساخت بسیاری از اراضی که در طرحهای مصوب به عنوان اراضی خدماتی و مرکز محلات و نواحی طراحی گردیده اند توسط مردم، که شهرداری و دستگاه نظارتی و کنترلی آن صرفاً نظاره گری ساده که پس از انجام تمامی تخلفات صرفاً از طریق کمیسیونهای ماده پنج به رفع و رجوع اعمال خلاف قانون واقع شده توسط مردم پرداخته و این روند همچنان ادامه دارد. نابودی مراکز خدماتی محله و ناحیه درطرحهای مصوب، تخریب و ساخت اراضی که به فضاهای سبز شهری اختصاص یافته و شهرداری درجهت احیا و احداث و تجهیز آنها می بایست موثرترقدم برمی داشت، دست اندازی و ساخت وساز حرایم شهرها و از این دست، دورانی بی قانون، بدون کنترل دقیق
تحقیق در مورد فاضلاب