دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
فرمت فایل : power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلایدها 145 اسلاید
گردش کار اجرای طرحهای عمرانی
oپس از تصویب طرح توسط شورای برنامهریزی و توسعه استان و انتخاب دستگاه اجرایی مراتب جهت اقدامات بعدی به دستگاه اجرای با اعتبارات پیشبینی شده اولیه ابلاغ میگردد، (ابلاغ توسط معاونت برنامهریزی صورت میپذیرد).
o تهیه و تنظیم موافقتنامه طرح توسط معاونت برنامهریزی استانداری با هماهنگی دستگاه اجرایی و بهرهبردار و ابلاغ به دستگاه اجرایی جهت اجرا.
o در این مرحله برای تهیه طرح پروژه یا مهندس مشاور انتخاب میگردد و یا در صورت وجود امکانات مجری تهیه طرح پروژه راساً توسط عوامل فنی دستگاه اجرایی انجام میگیرد.
o پس از تهیه پروژه (فازهای یک و دو مطالعاتی) و تصویب آن توسط دستگاه اجرایی مرحله واگذاری کار شروع میشود.
o تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکاران واجد شرایط براساس ضوابط و مقررات مربوطه.
o مناقصه طبق مقررات انجام و از طریق کمیسیون مناقصه نسبت به افتتاح پاکات مناقصه و انتخاب پیمانکار برنده اقدام میگردد.
oقرارداد با پیمانکار برنده امضاء و مبادله میشود.
o دستگاه نظارت و مهندس ناظر پروژه تعیین و به پیمانکار ابلاغ میشود.
o مراحل بعدی شامل: تحویل زمین پروژه به پیمانکار با تنظیم صورت مجلس مربوطه، تجهیز کارگاه و شروع کارهای اجرایی.
o در طول مدت قرارداد کارهای اجرایی پروژه توسط مهندس ناظر مورد بازدید و نظارت قرار میگیرد که به ترتیب ذیل میباشد:
نظارت براجرای کامل و صحیح عملیات کارگاهی و اجرایی مطابق با نقشههای مصوب و مشخصات (فنی عمومی و خصوصی، پیمان، شرایط خصوصی پیمان) و استفاده و مصرف مواد و مصالح مناسب از نظر کیفی و کمی و نظارت و کنترل با تستهای آزمایشگاه فنی، صدور دستور کارها و تنظیم صورت مجالس و توضیح نقشهها و جزئیات و راهنماییهای فنی به عوامل اجرایی و رفع ابهامات موجود در کار و نقشههای اجرایی، مشخص نمودن محل و موقعیت معادن و منابع تهیه مصالح و تنظیم صورت مجالس کارهایی که نحوه کنترل آن بعللی پس از زمان اجرا مشکل بوده و یا مقدو نباشد و نامرئی گردد. ضمناً نظارتهای عالیه و دورهای توسط نمایندگان دستگاه نظارت، مجری و یا واحدهای وزارت متبوع حسب مورد اعمال میگردد.
o در طول اجرای کار و به تناسب پیشرفت کار مصالحی که تحویل آنها در انحصار دولت میباشد با درخواست پیمانکار و بررسی و تایید دستگاه نظارت، حوالههای مربوطه توسط کارفرما صادر میگردد. همچنین باتوجه به نیاز کارگاه نسبت به صدور حوالههای مربوط به تحویل لوازم و ابزار و ماشینآلات اقدام میگردد.
o در جریان انجام کارها در صورت لزوم تغییر در اعتبارات و هزینههای اجرای پروژه و یا تغییر در فصول هزینه طرح نسبت به تنظیم اصلاحیههای موافقتنامه به طرحها اقدام و مراتب به تایید سایر مبادی ذیربط رسانیده شود.
o چنانچه پیمانکار به هردلیلی نخواهد و یا نتواند پروژه را راهبری نموده و به انجام برساند کارفرما نسبت به خلع ید (ماده 46 شرایط عمومی پیمان) اقدام مینماید و چنانچه کارفرما به هردلیلی نخواهد نسبت به ادامه کار اقدام گردد نسبت به خاتمه دادن به پیمان اقدام مینماید.
o تهیه صورت وضعیتهای موقت توسط مهندس ناظر در معیت پیمانکار صورت گرفته و پس از رسیدگی و تصویب مجری طرح جهت پرداخت به ذیحسابی طرحهای عمرانی ارسال میگردد. در ضمن نسبت به آنالیز و تعیین و تصویب قیمتهای جدید احتمالی اقدام میشود.
اختیارات و وظایف کارفرما در پیمان و شرایط عمومی پیمان
oموافقت با ایجاد تاسیسات موقت برای اجرای عملیات
o تشخیص لزوم و حدود تسهیلات برای استخدام و بکارگیری متخصصین از خارج کشور.
o تعیین منابع جدید برای خرید مصالح در مواقعی که امکان خرید از منابع تعیین شده در اسناد و مدارک پیمان وجود نداشته باشد.
o معرفی تا 15 درصد از کارگران موردنیاز عملیات موضوع پیمان به شرط داشتن صلاحیت کار.
o فراهم آوردن تسهیلات لازم جهت تهیه مصالح و یا لوازمی که در انحصار دولت باشد.
o تعیین تکلیف نحوه تامین مصالح و تجهیزاتی که محدودیتهایی برای وارد نمودن آن ایجاد شده است.
o اجازه ورود مصالح و لوازم، هرگاه تهیه مصالح موردنظر در داخل کشور میسر نباشد و یا تغییر مشخصات بگونهای که مصالح و لوازم در داخل کشور قابل تهیه شود.
o پرداخت خسارتهای وارده برآنچه که بیمه شده است به تناسب پیشرفت کار به صورت تدریجی.
o اقدام برای حفظ و نگهداری و یا انتقال اشیاء عتیقه در صورت وجود.