مقالات علمی پژوهشی کامپیوتر با فرمت Pdf صفحات 8
چکیده :
تجارت و مدل های کسب و کار از مهم ترین حوزه هایی هستند که با بکارگیری فناوری های نوین و ارتباطی و اینترنت به سرعت و به
شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند . بسیاری از روش های سنتی کسب درآمد متحول شده و روش ها و ارزش های جدید فراوانی پا به عرصه
وجود نهاده اند. مدل کسب و کار یک روش انجام کسب و کار است به طوری که توسط آن شرکت بتواند خود را حفظ کرده و بقای
خود را تضمین کند، به عبارت دیگر تولید درآمد کند. در نگاه کلی می توان گفت کسب و کار الکترونیک عبارت از کاربردی کردن
کلیه سیستم های اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرایندهای کسب و کار است. مطالعه از مدل های کسب و کار موضوع مهمی برای
کارآفرینی و هدف سازمانی است، زیرا مدل کسب وکار را تحت تاثیر فرصت های شرکت برای ایجاد ارزش و ضبط ارزش قرار داده
است.در این مقاله سعی شده تا با معرفی مدل کسب و کار به اجزا تشکیل دهنده مدل کسب و کار ، مدل های کسب و کار و بررسی مدل
های کسب و کار از دیدگاه های مختلف پرداخته شود.
واژگان کلیدی: کسب و کار الکترونیکی، مدل های کسب و کار، تجارت الکترونیکی، ارزش E ، 9 e-Business
بررسی مدل های کسب و کار تجارت الکترونیک