دانلود گزارش تخصصی چگونگی ازبین بردن کژرفتاریهای اخلاقی در دانش آموزان
فرمت فایل (word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات 25 صفحه
قیمت 2000 تومان
قسمتی از مجموعه
(ویژه معاونان آموزشی ومعلمان )
چکیده
امروز، در نقاط مختلف دنیا، افراد زیادی از اختلالات اجتماعی رنج میبرند و بیماریهایی چون افسردگی، اضطراب، پرخاشگری همچون بیماری سرماخوردگی روز به روز شایعتر گشته، سلامت اجتماعی افراد را به خطر افکنده است. اختلالات اجتماعی فرصت زندگی مفید و سالم را از افراد گرفته و عملکردهای رفتاری آنان را دگرگون ساخته و زندگی را چون کلافی سردرگم ساخته است و افراد معنی زندگی را به درستی درک نمیکنند. ازآنجا که هر معلولی از علتی نشأت میگیرد پس عدم سلامت اجتماعی نیز دارای علت یا عللی میباشد و از طرفی پیشگیری از بیماری مقدم بر درمان است. نتایج این تحقیق گویای این مطلب است که:
1- بین سن دانشآموز و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود دارد.
2- بین شغل والدین و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود ندارد.
3- بین تحصیلات والدین و پرخاشگری فرزندان همبستگی معنیداری وجود ندارد.
4- همچنین بین سن والدین و پرخاشگری فرزندان، بین جمعیت خانواده و افسردگی
فرزندان و بین فقدان والدین و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود ندارد.
5- بین موقعیت تحصیلی دانشآموز و پرخاشگری رابطه معنیداری وجود دارد
گردآوری اطلاعات( شواهد1)
برای آنکه بتوانم رفتار این دو دانش آموز را تغییر دهم و در امور اجتماعی آنها شاهد پیشرفتی باشم. ابتدا با خانواده های آنها (مادران)مصاحبه ای کوتاه داشتم و از چگونگی برخورد شان با آنها و وضعیت فرهنگی ،اقتصادی و مشکلاتی که در منزل دارند صحبت کردم.در زنگ های تفریح با نزدیک شدن به آنها رابطه خوبی با آنها برقرار کردم و بعد از آن تقریبا سعی می کردم روزی یکبار رفتار و برخوردهای آنها را با هم کنترل کنم و اگر مشکلی پیدا می شد در صدد حل آن بر می آمدم. در حین کنترل سحر و فاطمه رفتار های زیر را در برخورد آنها با دیگران مشاهده کردم:
رفتار پرخاشگرانه رایج که مشاهده شد عبارتند از:
۱) فحاشی با یکدیگر فریاد زدن
۲) به یکدیگر عنوان زشت دادن و همدیگر را تحقیر کردن
۳) زور فیزیکی علیه یکدیگر بکار بردن به عنوان مثال هل دادن-تنه زدن -با آرنج به کسی زدن
۴)تهدید یکدیگر
۵)نادیده گرفتن معلم در کلاس
۶)یکدیگر را نسبت به موضوع حساسی اذیت کردن-یک خصوصیت فیزیکی و یا موضوع خانوادگی
7)به حرمت خصوصی یکدیگر تعرض کردن- دفتر خاطرات خصوصی یکدیگر را خواندن
یافته های علمی:
تعامل یعنی تبادل اندیشه ها،باور ها و خواسته ها از طریق کلام و نمادهای غیر کلامی
تعامل در فرهنگ دکتر معین به معنی ربط دادن،بستن،بستن چیزی را به چیز دیگر،پیوند ،پیوستگی و رابطه بیان شده است.ص 189
تعامل از نظر واژگانی به معنای پیوند دادن ،مرتبط کردن و تماس برقرار کردن است.وقتی شما با کسی ارتباط برقرار می کنید به نوعی میان خود و او پیوند ایجاد می نمایید.
انسانها بنا به طبیعت موجوداتی اجتماعی هستند.بخش عمده ای از رضایت در کارها،بازی و زندگی خانوادگی به کیفیت ارتباط با دیگران بستگی دارد.اغلب آدمها به داشتن دوستان و خانواده ای خوشبخت بیشتر از داشتن امنیت حقوقی اهمیت می دهند.
فهرست مطالب
عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط: 9
ویژگی های نوجوانی که به قدر کافی از محبت بهره مند بوده است: 11
ویژگی های نوجوانی که از محبت محروم بوده : 12
علل عدم تعامل یافتگی نوجوان: 12
محیط های نا مساعد خانوادگی: 13
1-بررسی رابطه کژ رفتاری های اخلاقی-اجتماعی.. 15
نتایج ویافته های این تحقیق به شرح ذیل می باشد : 16
دانلود گزارش تخصصی ازبین بردن کژرفتاریهای اخلاقی در دانش آموزان