
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید:14
بازاریابی چیست؟
•فرایندی است که به وسیله آن افراد نیاز و یا خواسته خود را به دست می آورند، از طریق ایجاد و تبادل محصولات و ارزش با دیگران.
•به طور ساده تر: تحویل رضایت مشتری با در نظر گرفتن سود.
چه چیزی یک مصرف کننده(مشتری)
را بر می انگیزد تا اقدام کند؟
را بر می انگیزد تا اقدام کند؟
•نیازها- ظهور احساس فقدان برای موارد اساسی مانند غذا و لباس و نیاز های پیچیده مانند تعلقات(مالکیت)مثلا من تشنه ام.
•
•خواسته ها- شکلی از یک نیاز انسانی که به وسیلهی فرهنگ و شخصیت(ویژگی ها) فرد بروز میکند مثلا من یک کوکا کولا می خواهم..
•تقاضا ها- خواسته های انسانی که به پشتوانه قدرت خرید به وجود می آیند. مثلا من پول برای خرید کوکا کولا دارم.
چه چیزی نیازها و خواسته های
مشتریان را برآورده میکند؟
مشتریان را برآورده میکند؟
•خدمات- فعالیتها و منافعی که برای فروش به بازار عرضه می شوند، غیر ملموس هستند و موجب مالکیت برای کسی نمی شوند.
•مانند:
خدمات بانکی، خدمات هواپیمایی، آرایشگاهها و خدمات هتل
•محصولات- هر چیزی که می تواند برای توجه، اکتساب، مصرف یا استفاده کردن به بازار عرضه شود.که ممکن است یک نیاز یا خواسته را برآورده کند.
•مانند:
افراد، مکانها، سازمانها، فعالیتها، و نظرات
پاورپوینت درباره اصول بازاریابی