رساله معماری طراحی دانشکده معماری با رویکرد پویایی
103 صفحه
مقدمه:
معماری به عنوان عناصر شاخصه ی فرهنگ هر کشوری محسوب می شود.به بیان دیگر تبلور کالبدی جهان بینی سیاست اقتصاد مذهب هنر و تاریخ در سیمای شهر توسط معماری صورت می پذیرد.کالبد شهر آمیخته از عناصری است که پیکره آن را تشکیل می دهند و این عناصر با توجه به ویژگی های اقلیمی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی در هم تنیده می شوند و فرهنگ شهر را باعـث می شوند معماری همچون علوم دیگر دارای پایه و اساس علمی می باشد که بسته به شرایط سرزمین های مختلف اشکال مختلفی را به خود گرفته است .لزوم وجود فضاهای آموزشی در جوامع از اساسی ترین نیازهای انسانهاست. وجود یک فضایی برای تربیت معماران که خود واجد شخصیت معماری باشد در دانشگاه ها الزامی است و با توجه به اینکه آموزش معماری نه تنها از راه دیدن بلکه شنیدن و تبادل اندیشه ها می باشد و نیاز به فضاهایی باز برای برقراری مراوده های اجتماعی دارد که برای رشد افکار افراد امری سخت لازم است و کمبود چنین فضایی در دانشکده های امروز به وضوح احساس می شود و نیاز دانشجویان به چنین فضایی روز به روز بیشتر می شود.
خود فضای دانشکده معماری نیز باید دارای مفاهیم عمیق معماری باشد تا راهگشایی باشد برای تربیت معماران بزرگ برای فردای ایران.چنین فضایی دانشجویان را برای دیدن شنیدن و لمس کردن ابعاد وجودی معماری آماده کرده و این خود درسی است برای دانشجویان.جوانان باید آزاد اندیشیدن و به پرواز درآوردن اندیشه های خود را در جایی تمرین کنند و به اجرا درآورندو اینجا مکانی نیست جز فضاهای آموزشی.
دانلود رساله طراحی دانشکده معماری با رویکرد پویایی