مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 18
چکیده:
با رشد و تکامل اینترنت ارجاع اشتراک گذاری برنامه ها به یکی از پدیده های مهم تبدیل شده است. و بازار یابان
سعی در بهره برداری از توانایی های انها از طریق کمپین های بازاریابی گسترده کرده اند.در همان زمان هرز نامه ها و
ایمیل های ویروسی ارتباطات الکترونیکی را بهم ریختند. ساخت کمپین های بازاریابی گسترده برای گسترش یافتن
مشکل ساز و چالش بر انگیز شدند. کلیت اصلی بازاریابی گسترده اثر ناخواسته، ارجاع های الکترونیکی برای ایجاد
آگاهی، علاقه مندی و تولید و فروش و یا پذیرش محصول می باشد. هدف این پژوهش، بررسی میزان اثرات ویروسی
شبکه های اجتماعی بر تمایل به خرید در مشتریان میباشد. فرضیههای مورد آزمون در این پژوهش تعداد 7 فرضیه
میباشد. روش مورد استفاده در این پژوهش از نظر بررسی متغیرها، از نوع توصیفی پیمایشی و از نظرنوع هدف، –
کاربردی میباشد. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه میباشند. روش نمونهگیری در این
پژوهش تصادفی بود که تعداد 473 نفر به عنوان نمونه از طریق فرمول کوکران برای جمعآوری دادهها انتخاب شدند.
برای تجزیه تحلیل دادهها و آزمون فرضیات، از روش تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم افزار معادلات ساختاری
آموس نسخهی 22 استفاده شده است. با توجه به نتایج پژوهش، کیفیت روابط و اعتبار منبع در سایت های شبکه
اجتماعی بر نگرش مشتریان به سودمندی اطلاعات تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین یکپارچگی و تأثیرات اجتماعی
حاصل از شبکه های اجتماعی بر هنجارهای ذهنی مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارد. نگرش مشتریان به سودمندی
اطلاعات و هنجارهای ذهنی حاصل از شبکه های اجتماعی بر تمایل رفتاری مشتریان به خرید تأثیر مثبت و معنادار
دارد. نهایتاً نیز ریسک ادراک شده حاصل از شبکه های اجتماعی بر تمایل رفتاری مشتریان به خرید تأثیر منفی و
معناداری دارد.
کلمات کلیدی: شبکه اجتماعی، بازاریابی ویروسی، تمایل به خرید، دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه.
بررسی میزان اثرات ویروسی شبکه های اجتماعی بر تمایل به خرید در مشتریان )مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه(