مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 13
چکیده:
ادبیات حاضر و مفاهیم نظری در خصوص راهبرد 1 نوآوری 2 و مزیت رقابتی پایدار 3 به تحقیقات انجام شده در عرصه
بین الملل بر میگردد اما با توجه به تغییرات عظیم در عرصه جهانی و پویایی محیط کسب وکار، ضرورت توجه به
نوآوری به منظور کسب مزیت رقابتی پایدار ، با اهمیت جلوه میکند و مطالعات انجام شده در عرصههای مختلف
بخصوص در سازمانهای تجاری و مدیریت بازرگانی در کشورمان گواهی بر این ادعا است. هدف از نگارش مقاله
حاضر ،بررسی رابطه بین نوآوری و کسب مزیت رقابتی پایدار است که به این منظور ضمن ارائه تعاریف و سیرتحولی
مفاهیم ، سعی شده است با بررسی پیشینه تحقیق در داخل و خارج از کشور و ذکر چند نمونه از به کارگیری نوآوری
و سایر پارامترها در سازمان به جمع بندی نتایج پرداخته و در نهایت پیشنهاداتی برای تحقق کسب مزیت رقابتی با
استفاده از نوآوری در سازمان ارائه گردد . در پایان ، پیشنهاداتی برای تحقیقات بیشتر در آینده بیان شده است .تحلیل
مستندات مطالعه شده در این تحقیق نشان میدهد که نوآوری در افزایش عملکرد و کسب مزیت رقابتی پایدار، تاثیر
مثبت دارد.
کلید واژگان: استراتژی , مزیت رقابتی پایدار , نوآوری
نقش نوآوری در کسب مزیت رقابتی پایدار