فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره شهر مجازی

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله کامل درباره شهر مجازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

شهر مجازی

هدف من در این مقاله رسیدن به پاسخ سوالات ذیل است

آیا بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در اقتصاد شرکت های تبلیغ کننده موثر است و از چه طریقی می توان این تاثیر را افزایش داد ؟چقدر تبلیغات اینترنتی منجر به جذب کاربران به سمت اینترنت می شود؟چقدر بازاریابی اینترنتی منجر به خرید کاربران می گردد؟

بازاریابی اینترنتی دارای مزایای بسیاری است که نمی توان از آن صرف نظر کرد به همین دلیل این پدیده نیز هم چون هر پدیده ی تکنولوژیک دیگری باید به تدریج و با فرهنگ سازی مفید در کشورمان مورد استفاده قرار گیرد وجای خویش را در مراکز و سازمان های مختلف( چه تجاری و چه غیر تجاری) باز کند و قدم به قدم این نوع جدید بازاریابی در کشور نهادینه گردد. به طور قطع با فراگیری فرهنگ جدید بازاریابی در ایران و رفع موانع و مشکلاتی که ممکن است در این مسیر متوجه آن باشد مسئولین امر با اطمینان و اعتماد بیشتری در این زمینه سرمایه گذاری خواهند کرد.

مقدمه

هر روز صبح از خواب بلند می شوید، لباس هایتان را می پوشید، از خانه بیرون می روید، نه تنها ده ها بلکه گاهی صدها مغازه و فروشگاه را زیر پا می گذارید، در نهایت کالایی که خریده اید باب میلتان نیست یا پس از این که آن را خریدید متوجه می شوید مغازه بعدی نوع بهتری از آن کالا را با قیمت ارزان تر می فروشد...اما پس از مطالعه نوشته زیر به این نتیجه خواهید رسید که در حال حاضر تنها کافی است از خواب بلند شوید و یک کلیک کنید تا تمام این دردسرها به پایان برسد اینترنت می تواند اطلاعات موردنیاز مشتری را به صورت همزمان و به محض درخواست، به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته، دردسترس او قرار دهد و این به معنی تعامل بیشتر، خدمات بهتــر و پاسخگویی سریع تر به مشتری است. روشهای برقراری ارتباطات در اینترنت متفاوت بوده و از پست الکترونیکی و گروههای خبری تا اتاقهای گفتگو و غیره را شامل می شود. این روشها به بازاریابان امکان می دهند تا از نیازهای درحال تغییر مشتریان باخبر بوده و استراتژی های بازاریابی خود را با این تغییرات تطبیق دهند .

مفاهیم کلیدی: بازاریابی به طور کلی بازاریابی را می توان فرایند تعیین و تامین نیاز مشتری دانست. به عقیده ی سفیدی (1383) یکی از کامل ترین تعاریف بازاریابی مربوط به « کاتلر » یکی از مدر سان بازاریابی و نویسنده کتاب «مدیریت بازاریابی » است.

وی بازاریابی را این گونه تعریف می کند: «انتخاب بازارهای دلخواه مورد نظر، طراحی کالاهای مورد نظر مشتری با هدف تولید انبوه با کیفیت مناسب برای جلب رضایت مشتری و در نهایت رساندن شرکت به اهداف مورد نظر ».

بازاریابی الکترونیک

انجام فعالیت بازاریابی از طریق اینترنت را بازاریابی الکترونیک می نامند. در حال حاضر افراد و شرکت های بسیاری هستند که در شبکه های جهانی مشغول داد و ستد کالا و خدمات هستند. ممکن است چنین تصور شود که وارد شدن به این شبکه فقط مخصوص شرکت های بزرگ است. در حالی که چنین نیست، هر کسی و هر شرکتی با حداقل سرمایه و کالا و خدمات می تواند وارد این بازار شود .

بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد. به طور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد، رواج یافته است.

مشتریان می توانند با یکدیگر و با رسانه تعامل داشته باشند؛ شرکتها می توانند ازطریق رسانه مضمون و پیامی را فرستاده و به تعامل یکدیگر بپردازند؛ مشتریان و شرکتها می توانند با هم تعامل داشته باشند؛ مشتریان می توانند خود، پیامها و مضامین تجاری را به رسانه منتقل کنند. بدین ترتیب مدل جدیدی از ارتباطات پیش روی بازاریابان قرار دارد .

تبلیغات تبلیغات ‌فرآیند روشمند ارایه‌ اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد کالاها و خدمات‌ به‌ مشتریان‌ و ترغیب‌ و متقاعد کردن‌ مؤ‌ثر مصرف‌‌کنندگان‌ به‌ خرید کالاها و خدمات می‌باشد (متولی، 1372) و یا در تعریفی دیگر تبلیغات را، ارائه غیر شخصی اطلاعات که معمولاً برای آن پول پرداخت می‌شود و اغلب با هدف ترغیب برای خرید کالاها، خدمات و یا ایده از سوی افرادی مشخص و توسط رسانه‌های مختلف انجام می‌پذیرد، تعریف نموده‌اند (تافلینگر 1996) در معنای گسترده تبلیغات فن تحت تاثیر قرار دادن عمل انسان از طریق دست کاری تصورات اوست.

تبلیغات اینترنتی تبلیغات طی گذر زمان تغییرات زیادی داشته و متناسب با پیشرفت‌های هر دوره ویژگی های خاص خود را دارا بوده است. امروزه با پیشرفت های شگرف در عرصه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی شاهد به وجود آمدن شکل های جدیدی از تبلیغات هستیم که طیف متنوعی از اشکال گوناگون تبلیغات را از تبلیغات بر روی تابلوهای کامپیوتری گرفته تا تبلیغات از طریق گوشی های موبایل، تبلیغات دیجیتالی، تبلیغات اینتراکتیو و تبلیغات در شبکه جهانی اینترنت شامل می شود . تاریخچه بازاریابی هر قدر اجتماعات سازمان بهتری یافته و تامین بیشتری پیدا کردند جریان پول وضع مطمئن تری پیدا کرد و سیستم اعتباری شکل جدید تری به خود گرفت و امکانات بازاریابی نیز به موازات آن گسترش یافت. در اوائل کار اهمیت اقتصادی تولید، بازار یابی را تحت الشعاع قرار داد. اما با پیشرفت تمدن قدرت تولید آن قدر پیش رفت که توسعه بازاریابی آن هم با سرعتی غیر قابل پیش بینی به صورت یک ضرورت اقتصادی در آمد. (شولتس،1347: 18)تاریخچه بازاریابی اینترنتی با شروع فعالیت های تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشت. به نظر می رسد اولین امروزی آن آغاز گردید . در سال 1994 اولین بنر تبلیغاتی – که امروزه معمول ترین و مشهور ترین مدل تبلغ در اینترنت است – در پایگاه اینترنتی هات وایربه کار گرفته شد. از این سال به بعد بود که تبلیغات اینترنتی به عنوان تکنیکی موثرو کارا برای تبلیغات مورد توجه بازاریابان قرار گرفت.

اما آغاز بازاریابی اینترنتی به اوایل دهه 90 برمی گردد، در آن زمان وب سایت ها اطلاعات خود را به روشی بسیار ساده و تنها با استفاده از فایل های متنی ارائه می‌دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویری به سایت های مختلف افزوده شد. آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیری اینترنت جهت سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است.

امکانات و محدودیت های بازاریابی اینترنتی گرچه در ابتدای تجاری شدن اینترنت ابزارهای زیادی درمورد توانایی آن برای تحول تجارت و فعالیتهای اساسی آن مثل بازاریابی صورت گرفت که اکثراً خیالی بیش نبود اما تدریجاً با گذشت زمان و انجام تحقیقات مختلف در این زمینه، توانائیها و مزایای اینترنت به طور واقع بینانه ای موردشناسایی قرار گرفتتبلیغات اینترنتی دارای ویژگی ها و مزایای بی شماری است که باعث شده است این روش از دیگر روش ها زودبازده تر و موفق تر باشد.اولین و ساده ترین ویژگی، دست یابی به بازار بزرگی به اندازه بازار جهانی است.این یکی از ساده ترین و درعین حال حیاتی ترین ویژگی تبلیغات ازطریق اینترنت می باشد.

استفاده از ارتباطات اینترنتی موجب صرفه جویی در هزینه های تلفن و فاکس می‌شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از اینترنت امکان جمع آوری اطلاعات درمورد مشتریان ازطریق نظرسنجی های برخط است. شــــرکتها با استفاده از ایــــــن اطلاعات می توانند تبلیغاتی متناسب با تک تک مشتریان ارائه کنند. این توانایی موجب تسهیل بازاریابی ارتباطی و اجرای برنامه های وفاداری می شود. عامل دیگری که درمورد بعضی محصولات مزیت حساب می شود، عدم وجود تماس رودررو در ارتباطات اینترنتی است. این عدم تماس رودررو در خرید محصولاتی همانند دارو برای بیماریهای خاصی که افراد از ذکر نام آنها خجالت می کشند یک مزیت مهم به شمار می رود .

همان گونه که اشاره شد بازاریابی از طریق وب مطمئن، بی خطر و راحت است، به ویژه اگر به شکلی باشد که هویت خریدار حتی المقدور مجهول و ناشناخته باشد. ایمنی و مجهول الهویه بودن، وسیله خرید الکترونیکی را برای بسیاری از مردم به صورت راحت و فاقد هر گونه تهدیدی در آورده است؛ ضمن آن که می توان به ایجاد ارتباط فوق العاده دست یافت. واقعیت این است که هنگام خرید، زمان برای بسیاری از مردم ارزشمندتر از پول است. آزادی عمل در خرید، آن هم از داخل منزل، ویژگی جالبی است که در بازاریابی وب وجود دارد و توسط مصرف کنندگان به کار گرفته می شود. این آزادی عمل امکانات فوق العاده ای را در زمینه


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره شهر مجازی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد