دانلود گزارش تخصصی معاون اجرایی با مشخصات ذیل
در قالب 18 صفحه
با فرمت word
چکیده:
هدف کلی این گزارش پی بردن به این مسئله است که مدیران واحدهای اجرایی دبستان عموماً باید ضمن تحکیم گرایش کاری وکسب تجربه وعلم کافی آن یاید گرایش به روابط انسانی یا حالتی متوسط از این دو را نیز داشته باشند
یک معاون توانا با داشتن گزینه های مثبت مثل : میزان تحصیلات ، سابقه خدمت ، جنسیت ، سابقه مدیریت ، دوره های ضمن خدمت مرتبط با مدیریت وکسب تجربه علمی وعملی وروانشناسی عمومی نوجوانان وجوانان و غیره می تواند در طی سالیان موفقیت کسب کند ونه در یک یا دو سال .
مقدمه:
لازمه پیشبرد هدفهای اجرایی در دبستان ، داشتن معاون اجرایی کاردان و شایسته است و چون بهبود زمینه های شایستگی معاونین در دبستان به بهبود آموزش در سطوح مختلف سالهای تحصیلی بستگی دارد، بنابراین نیازدبستان به معاونان آموزشی شایسته بیشتر احساس شده و اولویت می یابد لذا بمنظور بهبود کیفیت معاونت دردبستانهای دولتی وانتفاعی باید اقدام به تنظیم برنامه در سطح بالایی گردد تا از این طریق معاونانی با بینش ها، شناختها و مهارتهای لازم برای خدمت در دبستانها آماده شوند.
در کل یک معاون در همه سطوح آموزشی و سالهای تحصیلی باید دارای ویژگیهای زیر باشد .
الف- داشتن لیاقت و شایستگی عهده دار شدن مسئولیت معاونت دبستان برای تمام سطوح سنی و شناخت اصول و فنون و مفاهیم مدیریت عمومی و آموزشی و روانشناسی عمومی دانش آموزان.
ب- داشتن علم شناخت عوامل قومی ومذهبی و روانی فرهنگی اجتماعی و تربیتی در رابطه با مسئولیت معاونت آموزشی دبستان.
ج- داشتن توانائی کاربرد روشهای مختلف تحقیق در تعلیم و تربیت دانش آموزان.
د- داشتن مهارت در کاربرد اصول و فنون مدیریت آموزشی انش آموزان.
ضرورت و توانایی
معاونت یک واحد آموزشی بسیار حساس و حائز اهمیت بوده و به دلائل زیر ضرورت آنرا ایجاب می نماید.
1- بهبود شایستگی و کیفیت معاونت دبستان
2- پاسخ به نیازهای اساسی دانش آموزان
3- بهبود کیفیت آموزشی از طریق استفاده از تسهیلات و امکانات آموزش داخلی دبستان.
4- ایجاد روحیه مثبت و شاداب سازی محیط آموزشی بین کارکنان و دانش آموزان.
مدیران اجرایی موارد زیر را زیر نظر مدیر انجام می دهد:
1. همکاری و ایجاد تعامل با سایر معاونین و کارکنان مدرسه جهت اجرای صحیح وظایف آنان و بهبود امور و افزایش بهره وری در مدرسه
2. همکاری و مشارکت با سایر کارکنان، دانشآموزان و اولیای آن ها در بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای داخل و خارج از مدرسه
3. همکاری با سایر کارکنان مدرسه درجهت اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه براساس ضوابط و مقررات
4. همکاری و مشارکت با مدیر و سایر کارکنان در ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفایی استعدادهای مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آن ها.
5. همکاری در تهیه و تنظیم برنامه سالانه آموزشی، تربیتی و اداری مدرسه و اجرای شایسته آن با رعایت ضوابط و مشارکت اولیاء، کارکنان، دانشآموزان
فهرست
چکیده: 2
مقدمه: 3
ضرورت و توانایی 4
فرآینداجرایی : 11
اهداف اجرایی 11
نتیجه: 15
منابع: 16
گزارش تخصصی ویژه معاون اجرایی