فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت معرفی برنارد چومی 106 اسلاید کامل

اختصاصی از فایلکو دانلود پاورپوینت معرفی برنارد چومی 106 اسلاید کامل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت معرفی برنارد چومی 106 اسلاید کامل


دانلود پاورپوینت معرفی برنارد چومی 106 اسلاید کامل

دانلود پروژه درس آشنایی با معماری معاصر با موضوع معرفی برنارد چومی 106 اسلاید کامل

 

 

 

معماری در فضای بینا بین

برنارد چومی

در سال 1988 برای  برنارد چومی نقطه عطف بود. معروفترین کار معماری اش (طرح  شهر پارک لاویلت در پاریس) شش سال به تعویق افتاده بود زیرا بوروکراتها به کارش با دیده تردید مینگریستند.

کار بعدی او ظاهراً محکوم بود روی کاغذباقی بماند اما برنارد چومی سرپرست بخش معماری طراحی و حفظ آثار در دانشگاه کولومبیا شد و این منصب دانشگاهی هم سبب امنیت شغلی او شد و هم آزمایشگاهی برای آزمودن ایده های مختلف در اختیارش نهاد. با این حال چومی از کارهای اداری خود رضایت نیافت و هر دو جنبه فعالیت خود را با هم پیش برد یعنی هم در عرصه نظریه به کار خود ادامه داد و هم با مقتضیات کار عملی کنارآمد.

برنارد چومی متولد لوزان (سویس) است اما هم در سویس و هم در فرانسه زندگی و کار کرده است .

از سال 1976 هم مقیم آمریکاست او از نظر فرانسویان سویسی است  از نظر سویسییان آمریکایی است و مهمتر از همه برای آمریکائیان اروپایی محسوب می شود.به همین دلیل  در هر جا او را عجیب و غریب می یابند. از معماری اش نیز تعابیر متفاوتی می شود و شاید علتش نظریه های او درباره فضا باشد . اونوشته است :«معماری به چهره ای نقاب پوش می ماند نمی توان به راحتی نقاب را پس زد . همواره مخفی است در پس طرح ها ، دریافت ها ، عادتها ، و قید و بندهای فنی . اما همین دشواری در پس زدن نقاب معماری است که آن را این همه خواستنی می کند . این نقاب زدایی < لذت معماری است . »  می گویند کار هر معمار نشان از زندگی او دارد . یکی از مشغله های اصلی در معماری چومی همان چیزی است که خودش (( استراتژی بینابین )) می خواند و منظور فضایی است که در آن بنای از قبل موجود و آنچه چومی جا سازی می کند به هم می رسند این تلفیق بنای کهن و نو ، محصول کلی طرح است .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت معرفی برنارد چومی 106 اسلاید کامل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد