سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی
جواد رحیمی - کارشناس ارشد مدیریت دولتی-مالی،دانشگاه آزاد چالوس،چالوس،ایران
بهزاد فرخ سرشت - استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس،چالوس،ایران
بهزاد فرخ سرشت - استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس،چالوس،ایران
چکیده مقاله:
هدف پژوهش حاضر،بررسی رابطه بین بالندگی سازمانی با توانمندسازی کارکنان می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات به دو روش کتابخانه ای و میدانی،توصیفی از نوع روش همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش،کارکنان شرکت توزیع برق غرب استان مازندران می باشد. روش مورد استفاده نمونه گیری تصادفی ساده و از نوع طبقه ای می باشد و تعداد جامعه آماری 360 نفر می باشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 186 نفر از کارکنان انتخاب شده است. از پرسشنامه استاندارد 32 سؤالی اسپیرتز(1995)مربوط به توانمندسازی کارکنان و پرسشنامه 11 سؤال محقق ساخته بالندگی سازمانی برای جمع آوری داده های مورد نیاز در این پژوهش استفاده شده است. با توجه به نرمال بودن داده ها برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون استفاده شده است.براساس یافته های بدست آمده بین دانشی فنی،اطلاع رسانی،مشارکت و هماهنگی و توانمندسازی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد.کلیدواژهها:
مولفه های بالندگی سازمانی،توانمند سازی،منابع انسانیتعداد صفحات: 8
بررسی رابطه بالندگی سازمانی با توانمندسازی کارکنان