مشخصات این فایل
عنوان: تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 34
این مقاله درمورد تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران
خصوصیات طرح :
اکنون با توجه به مراحل قبل ( تشخیص نیاز و تعریف هدف) خصوصیات طرح را بصورت زیر مورد بررسی قرار می دهیم :
4-1چشم انداز :
زیبایی ظاهری خودرو یکی از مسائل مورد توجه طراحان صنعتی است . با عنایت به اینکه شکل ظاهری خودرو عامل مؤثری در جلب مشتری و رونق بازار فروش خودرو، در صنعت رقابتی است، طراحان صنعتی بایستی یشترین توجه و سرمایهگذاری را در این زمینه بکاربرند .
لحاظ نمودن تنوع فُرم و رنگ خودرو برطبق ذوق و سلیقة مشتری یکی از مسائل مهم در بازار فروش خودرو بوده و از جمله عواملی است که باعث پایداری و طول عمر خودرو و همچنین رضایت مشتری از خودرو میباشد .
4-2 آلودگی :
این موضوع هم یکی از خواسته های مورد توجه در طراحی است که شامل آلودگیهای شیمیائی حاصل از احتراق و آلودگیهای صوتی است و همواره هدف، کاهش این آلودگیها است .
بیشترین آلودگیهایی که از سوختن بنزین و یا محصولات فرعی آن در اتومبیل تولید میشوند ارتباط بسیار نزدیک با عملکرد و ساختار مخزن سوخت ، کاربراتور و اگزوزدارد که بیش از 60% آلودگی از اگزوز می باشد .....(ادامه دارد)
5 سیستم سوخت رسانی :
مهترین سیستمهای سوخت رسانی به سه روش زیر میباشد :
1) تزریق سوخت در مانیفولد گاز : این روش در موتورهای بنزیی انژکتوری بکار گرفته میشود به این طریق که سوخت از داخل انژکتور بصورت دائمی یا لحظهای در مانیفولد گاز تزریق میشود .
2) تزریق سوخت در سیلندر در طی زمان مکش یا ابتدای زمان مکش : سوخت بصورت مستقیم و بشکل پودری در این شیوه به داخل سیلندر تزریق میشود .
3) تزریق سوخت در سیلند در انتهای زمان تراکم : سوخت بصورت پودری انتهای زمان تراکم و کمی قبل از نقطة مرگ بالا به داخل سیلندر تزریق میشود .
4-6 دستگاه تعلیق :
دستگاه تعلیق در تحمل وزن و بار اتومبیل به شاسی کمک میکند وباعث تعدیل ضربات حاصله از دستاندازها و ناهمواریهای سطح جاده به چرخ اتومبیل شده و باعث حفظ تماس چرخ با جاده میگردد و ضربات کمی را به شاسی و سرنشین منتقل مینماید .
از وظایف اصلی سیستم تعلیق اتومبیل، جذب ضربات و ارتعاش های وارده بر چرخ ها از سطح جاده، همچنین حفظ مداوم ومؤثر چرخ ها با سطح جاده است .
سیستم تعلیق دارای اجزاء زیر است :
1- سگ دست ، 2- طبق ، 3- فنرها ، 4- کمک فنرها ، 5- اتصالات و اجزاء مکانیکی سیستم 6- سیبک 7- سایر اجزاء دیگر مثل میلههای ضد چرخش .
4-7 سیستم ترمز : ABS
در این سیستم از سنسورهایی استفاده می شود که کارشان تشخیص حالت قفل شدة یک یا چند چرخ بوده که با کاهش فشار ترمز از قفل شدن آن چرخ ها جلوگیری می کند . البته کاهش میزان نیرو تا حدی امکانپذیر است که فقط چرخ ها قفل نشوند، بنابراین راننده در عمل ترمز گیری بدون اینکه چرخها قفل شوند حداکثر نیروی سیستم ترمز را بکار میگیرد .
پس به تعریفی دیگر سیستم ABS باعث کاهش سریع سرعت دوران چرخ در هنگام ترمز کردن میشود .....(ادامه دارد)
منسجم سازی و غربال کردن طرحها :
با توجه به هدف که انتخاب بهینه ترین مورد می باشد، باید بر روی ایده های بالا بر اساس یک سری شرایط مهم تصمیم گیری شود.
این شرایط بطور کلی عبارتند از :
1 ـ از نظر اقتصادی قیمت تمام شده خودرو برای مصرف کننده
2 ـ میزان آلایندگی خودرو
3- کارآیی خودرو شامل : حجم موتور، شتاب ، سوخت ، توان موتور، دیفرانسیل، گیربکس و 000
4 ـمیزان ایمنی خودرو
5- نمای خارجی شامل : ابعاد ، رنگ ، تجهیزات ماشین و 000
6- نمای داخلی شامل : کمربند ایمنی ، سیستمهای کنترلی ، ضبط صوت ، روشنایی و000
7- سیستم تعلیق
8- زیبایی و شکل ظاهری خودرو
7- ماتریس تصمیم گیری و انتخاب نهایی :
پس از تجزیه و تحلیل طرحها و با توجه به پارامترهای مشخص شده در قسمت قبل برای راحتی و درستی تصمیم گیری از بین 14 طرح ارائه شده به گردآوری ماتریسی موسوم به "ماتریس تصمیم گیری" به شکل زیر پرداخته شده و در نهایت طرح خودروی....(ادامه دارد)
فهرست مطالب مقاله تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران
مقدمه و تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران:
1- تشخیص نیاز :
2- تعریف هدف :
3- تحقیقات طرح :
4- خصوصیات طرح :
4-1چشم انداز :
4-2 آلودگی :
4-3 نگهداری:
4-4 ارگونومی :
4-5 سیستم سوخت رسانی :
4-6 دستگاه تعلیق :
5-1) پیکان 1600 :
5-4) پرند سایپا :
5-5) پژو405 :
5-6) پژو : 206
5-7) پژو پارس :
5-8) سمند :
5-10) نیسان ماکسیما :
5-11) بنز الگانس :
5-12) نیسان رونیز :
ریو
پروتون:
منسجم سازی و غربال کردن طرحها :
ماتریس تصمیم گیری و انتخاب نهایی
منابع:
دانلود مقاله تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران