فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی اداره امورمالیاتی خراسان شمالی

اختصاصی از فایلکو دانلود گزارش کارآموزی اداره امورمالیاتی خراسان شمالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی اداره امورمالیاتی خراسان شمالی


دانلود گزارش کارآموزی اداره امورمالیاتی خراسان شمالی

مالیاتها به دلیل اثرهای تخصیص و توزیع، همواره مورد توجه نظریه پردازان اقتصادی بوده وبه عنوان یکی از مهمترین عوامل سیاستگذاری دولت، و در حقیقت، یکی از مهمترین ابزارهای ایجاد تغییر در درآمد ملی مورد توجه قرار دارند. اگر چه محدودیتهای مدیریتی و سیاسی مانع افزایش مالیاتهاست، ولی روشهای مالیات گیری دیگری،از قبیل گسترش پایه مالیاتی، افزایش نرخهای مالیاتی و معرفی مالیاتهای جدید وجود دارد که به وسیله آن می توان درآمدهای مالیاتی را افزایش داد.

مالیاتها در ایران،پس از نفت مهمترین منبع درآمدی دولت است.هر چه پیش بینی مالیات با تکیه برآمار، اطلاعات و اصلاح سیاستهای مالیاتی دقیقتر انجام شود، بیشتر می تواند سیاستگذاران را در جهت تحقق هدفهای توسعه و رشد اقتصادی یاری کند. زیرا برنامه ریزی توسعه اقتصادی،به تخمین درستی از منابع درآمدی به منظور تامین مخارج بخش عمومی نیاز دارد.با توجه به اینکه سطح و میزان درآمدهای مالیاتی در هر کشور براساس فعالیتهای اقتصادی،سیاستها و نظام مالیاتی موجود کشور تعیین می گردد،ضروری است پیش بینی شود که چه میزان از درآمد مالیاتی از تحرک بخشیدن به درآمد ملی و همچنین از ساختار مالیاتی قابل حصول است.

1-1-حسابداری چیست؟

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل‌ها و مدلهای خاص انجام می‌گیرد. تا افراد ذی‌نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون‌سازمانی مثل بانک‌ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می‌آورد. محصول نهایی نظام حسابداری گزارش‌ها و صورت‌های مالی است که مبنای تصمیم‌گیری اشخاص ذی‌نفع (مدیران ، سرمایه‌گذاران ، دولت و ...) قرار می‌گیرد.

یک حسابدار متخصص، در آینده می‌تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد یعنی می‌تواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه‌گذاری نمایدتا استفاده بهینه کند و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک خود می‌تواند بگوید که از چه طریقی باید تامین مالی کرد. و مجموع این فعالیت‌ها خارج از توانایی یک حسابدار تجربی است.

حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان به وجود آمده است. به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن ،‌هدفها و روشهای حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است. چرا که اشخاص، شرکت‌ها و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری می‌توان به دست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه‌گذاری یکی از مواد ضروری و اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور است و سرمایه‌گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امکان سعی دارند منابع مالی خودرا به سویی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی به دنبال برآورد ریسک سرمایه‌گذاری‌ها خواهند بود. این در حالی است که یکی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسک بازار شرکت‌ها ، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابدای است.

1-2- تعریف مالیات  

مالیات مبلغی است که افراد و مؤسسات برای تأمین بخشی از هزینه ها و تحقق برخی از اهداف دولت می پردازند و معمولاً متناسب با میزان درآمد ، و یا ثروت آن ها  تعیین می گردد.در این حالت دولت ها مالیات را برای رسیدن به اهدافی وضع می کنند. مانند مالیات برارث - حق تمبر - مالیات بردرآمد املاک - مالیات بر درآمدحقوق - مالیات بردرآمد مشاغل مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی - مالیات بردرآمد اتفاقی .

1-2-1-انواع مالیات

  • مالیات های مستقیم :

در این حالت دولت با توجه به دارایی و درآمد افراد و مؤسسات میزان پرداختی را تعیین می کند.

الف) مالیات بر دارایی ، مانند: 1. مالیات ارث 2. حق تمبر  ب) مالیات بر درآمد، مانند 1. مالیات درآمد املاک 2. مالیات بر درآمد حقوقی

  • مالیات های غیر مستقیم

بر قیمت کالاها و خدمات اضافه شده می باشد: الف) مالیات بر واردات، مانند: 1. حقوق گمرکی    ب) مالیات بر مصرف و فروش، مانند: 1. مالیات نوشابه های غیر الکلی

1-2-2-اشخاص مشمول مالیات

طبق ماده یک قانون مالیات های مستقیم اشخاص مشمول مالیات عبارتند از :1-کلیه مالکین نسبت به اموال یا املاک خود واقع در ایران2- هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که تحصیل می نماید 3- هر شخص ایرانی مقیم خارج از ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران تحصیل می کند.4- هر شخص حقوقی ایرانی نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می نماید.

1-2-3- اشخاص غیر مشمول مالیات

طبق ماده دو قانون مالیات های مستقیم اشخاص  غیرمشمول مالیات عبارتند از: 1-وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی 2- دستگاههایی که بودجه آنها به وسیله دولت تأمین می شود.3-شهرداری ها  4= شرکت هایی که سرمایه آنها متعلق به اشخاص و مؤسسه های فوق باشد.

 1-3-تشریح مجموعه قوانین مالیاتهای مستقیم

1-3-1-مالیات بر ارث

طبق مواد 17 تا 43 قانون مالیات های مستقیم هرگاه در نتیجه فوت شخصی اعم از واقعی یا فرضی اموالی از متوفی باقی بماند به شرح زیر مشمول مالیات است:

  1. در صورتی که متوفی یا وارث یا هر دو ایرانی مقیم ایران باشند نسبت به سهم الارث هر یک از وراث از اموال مشمول مالیات بر ارث پس از کسر مالیات به نرخ ماده 20 این قانون.

2- در صورتی که متوفی و وراث هر دو ایرانی مقیم خارج از ایران باشند سهم الارث هر یک از وراث از اموال و حقوق مالی متوفی که در ایران موجود است به نرخ مذکور در ماده 20 این قانون .

3- در مورد اتباع خارجی و سایر موارد نسبت به آن قسمت از اموال و حقوق مالی متوفی که در ایران موجود است کلاً مشمول مالیات به نرخ مذکور در ماده 20 این قانون برای وراث طبقه دوم.

وراث متوفی با توجه با ماده 18 به سه طبقه است: طبقه اول: پدر، مادر، زن، شوهر، اولاد و اولاد اولاد. طبقه دوم: اجداد ، برادر خواهر و اولاد آنها. طبقه سوم: عمو، عمه، دایی، خاله و اولاد آنها.

4- کلیه ماترک متوفی،منقول و غیر منقول و مطالبات قابل وصول و حقوق مالی پس از کسر هزینه کفن و دفن در حدود عرف و عادت و واجبات مالی و عبادی در حدود شرعی و دیون متوفی.

5- اموالی متوفی که تا یکسال پس از قطعیت مالیات و غیر قابل رسیدگی بودن پرونده امر در مراجع مالیاتی طبق قوانین یا احکام خاص مالکیت آنها سلب از مشمول مالیات بر ارث خارج می باشد.

6- در صورتی که به موجب رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی مطالبات متوفی غیر قابل وصول تشخیص داده شود، مطالبات مذکور جزء ماترک منظور نمی شود و مالیات وصولی مسترد خواهد شد.

7- وراث طبقات اول و دوم نسبت به اموال شهدای انقلاب اسلامی مشمول مالیات بر ارث موضوع این فصل نخواهند بود. احراز شهادت برای استفاده از مقررات این ماده منوط به تأیید یکی از نیروهای مسلح و یا بنیاد شهید است.

8- وراث مکلف اند ظرف شش ماه از تاریخ فوت متوفی اظهارنامه ای حاوی کلیه اقلام ماترک با تعیین بهای زمان به ضمیمه مدارک زیر به اداره امور مالیاتی صلاحیتدار تسلیم و رسید دریافت دارند.

9- مشمولین مالیات بر ارث مکلف اند مالیات متعلق را بر اساس اظهارنامه تا سه ماه از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه به رسم علی الحساب پرداخت کنند. امور مالیاتی مکلفند مفاصا حساب را ظرف یک هفته تسلیم نماید.

10- اداره امور مالیاتی باید ازتسلیم اظهارنامه از طرف وراث یا نماینده قانونی آنها در صورت درخواست کتبی ظرف یک هفته گواهینامه متضمن رونوشت مصدق ریز ماترک را صادر و به مؤدی تسلیم نماید.

11- مأموران کنسولی ایران در خارج از کشور موظف اند ظرف سه ماه از تاریخ اطلاع از وقوع فوت اتباع ایرانی مراتب را ضمن ارسال کلیه اطلاعات در مورد ماترک آنان با تعیین مشخصات اعلام نمایند.

1-3-2 -مالیات بر درآمد مشاغل

طبق مواد 93 تا 101 قانون مالیاتهای مستقیم :1-درآمدی که شخص حقیقی از طریق اشتغال  به مشاغل یا به عناوین دیگر غیر از موارد مذکور در سایر فصلهای این قانون در ایران تحصیل کند پس از کسر معافیت های مقرر در این قانون مشمول مالیات بر درآمد مشاغل می باشد.

2- درآمد مشمول مالیات مودیان موضوع این فصل عبارت است از کل فروش کالا و خدمات به اضافه سایر در آمدهای آنان که مشمول مالیات فصول دیگر شناخته نشده پس از کسر هزینه ها و استهلاکات مربوط طبق مقررات فصل هزینه ها ی قابل قبول و استهلاکات.

3- صاحبان مشاغل موضوع این فصل مکلف اند اسناد و مدارک مثبته کافی برای تشخیص در آمد مشول مالیات به گروههای زیر تقسیم می شوند:

الف)صاحبان مشاغلی که به موجب این قانون مکلف به ثبت فعالیتهای شغلی خود در دفاتر روزنامه و کل موضوع قانون تجارت هستند و باید دفاتر و اسناد و مدارک مربوط را با رعایت اصول و موازین و استانداردهای پذیرفته  شده حسابداری نگاهداری کنند.

ب) صاحبان مشاغلی که بر حسب این قانون مکلف به ثبت فعالیتهای شغلی خود در دفاتر در آمد  و هزینه می باشند نمونه ها ی دفاتر مذکور توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می گردد و در دسترسی قرار می گیرد.

ج) صاحبان مشاغلی که مشمول مقررات بندهای (الف،ب) فوق نیستند مکلف اند صورت خلاصه وضعیت در آمد و هزینه خود را طبق ضوابط و نمونه ها ی تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور نگاهداری کنند.

فهرست مندرجات:

فصل اول:کلیات

1-کلیات 

1-1-تعریف حسابداری

1-2-تعریف مالیات

1-2-1-انواع مالیات

1-2-2-اشخاص مشمول مالیات

1-2-3- اشخاص غیر مشمول مالیات

1-3-تشریح مجموعه قوانین مالیاتهای مستقیم

1-3-1-مالیات بر ارث

1-3-2 -مالیات بر درآمد مشاغل

1-3-3-مالیات برنقل و انتقال املاک

1-3-4-مالیات بر در آمد کشاورزی

1-3-5- مالیات بر درآمد حقوق

1-4-هزینه های قابل قبول و استهلاک

1-5- تشکیل سازمان امور مالیاتی

1-5-1-اهداف سازمان امور مالیاتی

1-6- شرح وظایف سازمان امور مالیاتی

1-7- انواع پست ها در سازمان امور مالیاتی

فصل دوم: سیستم های حسابداری

2- سیستم های حسابداری

2-1- تاریخچه سیستم های حسابداری

2-2-سیستم حسابداری

2-3- دسته بندی سیستمهای حسابداری

2-4- مراحل طرح و تدوین سیستمهای حسابداری

2-4-1-شناسایی سیستم حسابداری

2-4-2-تجزیه و تحلیل و ارزشیابی سیستم حسابداری

2-4-3- طراحی سیستم حسابداری

2-4-4-اجرای سیستم حسابداری

2-4-5-وارسی سیستم حسابداری

2-4-6-نگهداری سیستم حسابداری

فصل سوم:ارزیابی بخشهای مرتبط با فعالیت کارآموزی

3- ارزیابی بخشهای مرتبط با فعالیت کارآموزی

3-1- آشنایی با سیستم مالیات بر مشاغل

3-2-تشریح منوهای سیستم مالیات بر مشاغل

3-3- بررسی مختصر سیستم دبیر خانه اداره امور مالیاتی

فصل چهارم:گزارشات،ارزیابی آموخته ها و ارائه پیشنهادات

4- گزارشات، ارزیابی آموخته ها و ارائه پیشنهادات

4-1-گزارشات روزانه

4-2-گزارشات هفتگی

4-3-نتیجه گیری

4-4-پیشنهادات و انتقادات

منابع ومآخذ

شامل 46 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی اداره امورمالیاتی خراسان شمالی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد