این محصول در قالب پی دی اف و 133 صفحه می باشد.
این سمینار جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق-قدرت طراحی و تدوین گردیده است و شامل کلیه مباحث مورد نیاز سمینار ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد.گروه تخصصی ما این سمینار را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده ازمنابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.
چکیده:
در میان انواع سیستم های حمل و نقل (دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای) سیستم حمل و نقل ریلی به دلیل کمیت بالا و هزینه نسبت پائین و اعمال آن در شرایط خاص بسیار مورد توجه قرار گرفته است و شبکه مترو در کاهش ترافیک، بخصوص شهرهای شلوغ و پرجمعیت بسیار دارا می باشد.
یکی از مهمترین بخشهای سیستم مترو مربوط به شبکه برق رسانی می باشد و بدلیل اینکه حرکت قطارها در داخل تونل و ایستگاه های مسافری زیرزمینی می باشد تامین برق مطمئن و ایمن بسیار مهم می باشد به نحوی که طراحی سیستم برق رسانی بایستی طوری باشد که شبکه برق مترو قابلیت اطمینان بسیار بالایی داشته باشد. یکی از بخشهای مهم در شبکه برق رسانی مترو پستهای تراکشن یا یکسوساز می باشد که وظیفه تامین برق DC جهت حرکت قطارها را بر عهده دارد. این پستها عموماً دارای ورودی AC در سطح 20KV بود و خروجی آنها 750 و یا 1500 ولت DC می باشد. در پستهای تراکشن مجموعه سیستم 750 ولت DC جایگاه ویژه و تکنولوژی خاص خود را دارد. در این مجموعه کلیدهای DC با سرعت بالا بدلیل اینکه فیدرهای خروجی می باشند و جهت تغذیه ریل سوم و یا شبکه بالاسری به کار می روند وظیفه مهم و خطیری را بر عهده دارند ضمن اینکه بخاطر کاربرد خاص آنها تنها سازندگان بسیار معدودی در این زمینه فعالیت دارند لذا در این سمینار سعی شده چگونگی و نحوه عملکرد، بخشهای مختلف ساختمان کلید DC، کنترل، حفاظت و مانیتورینگ کلید معرفی و مورد بحث قرار گیرد.
مقدمه:
با عنایت به رشد رو به فزون صنعت حمل و نقل ریلی و توسعه راه آهن برقی در کشور نیاز به شناخت همه جانبی این صنعت می باشد ضمن اینکه یکی از بخش های مهم در این صنعت شبکه برق رسانی (Power Supply) جهت تامین برق مطمئن و ایمن می باشد در این سمینار سعی شده است که با تجهیزات بخش DC در پست های تراکشن خصوصاً کلیدهای DC با سرعت بالا در سه فصل آشنا شویم.
در فصل اول هدف، پیشینیه تحقیق و روش کار و تحقیق مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون پروژه ای در این خصوص در کشور ما انجام نشده است. و در فصل دوم پست های تراکشن بطور اجمالی معرفی و با دیاگرام تک خطی، سیستم 750VDC و تجهیزات مختلف به کار رفته در بخش DC آشنا می شویم و در فصل سوم ساختمان ونحوه عملکرد کلیدها DC بطور کامل و جامع تشریح شده است.
و اصول حفاظتی و کنترلی شبکه های DC در فصل چهارم معرفی و در فصل پنجم سیستم نظارتی و کنترلی بر پست های تراکشن به همراه یک نمونه PLC به نام Sepcos و دستگاه اندازه گیری جریان و ولتاژ مطرح شده است.
فصل اول: کلیات
1-1- هدف
هدف این تحقیق بررسی و آشنایی با ساختمان، نحوه عملکرد و حفاظت کلیدهای DC و کاربرد آن در صنعت می باشد این کلیدها در پست های تراکشن در خطوط مترو کاربرد فراوان دارند.
2-1- پیشینه تحقیق
اصولاً چون سازندگان کلیدهای DC در دنیا محدود می باشد لذا اطلاعات در این خصوص بسیار کم می باشد و تحقیقات داخلی در زمینه کلیدهای DC مترو تاکنون انجام نشده است.
در خصوص ساختمان و نحوه عملکرد کلید مقاله خاصی در این موضوع وجود ندارد و بیشتر مقالات به موضوع حالت ها گذرا و تاثیر آن بر روی کلید می باشد و در خصوص حفاظت کلید و شبکه DC چندین مقاله وجود دارد که مورد مطالعه قرار گرفته و در بخش حفاظت استفاده گردید.
3-1- روش کار و تحقیق
از آنجا که تحقیق راجع به ساختمان، نحوه عملکرد و حفاظت کلیدهای DC در واقع باید شامل چند زیر تحقیق باشد با توجه به موضوع تحقیق ، زیر تحقیق های زیر استنباط گشت:
1- معرفی پست های تراکشن.
2- ساختمان و نحوه عملکرد کلیدهای DC
3- توابع حفاظتی و کنترلی کلیدهای DC
4- سیستم نظارتی و کنترلی پست های تراکشن
سپس سعی شده برای هر تحقیق منابع و مراجع لازم و کافی پیدا شود و سپس برای هر یک، گزارشی تهیه گردد. در فصل اول در خصوص آشنایی با پست های تراکشن می باشد و در فصل سوم و چهارم به ترتیب ساختمان، نحوه عملکرد کلیدهای DC و حفاظت شبکه های DC بررسی و در فصل چهارم سیستم نظارتی و کنترلی به همراه یک نمونه PLC مربوط به پست های تراکشن تشریح شده است.
سمینار کارشناسی ارشد برق بررسی ساختمان، عملکرد و حفاظت کلیدهای DC و کاربرد آن در صنعت