موضوع: مبانی نظری بررسی تاثیر اختلال بیش فعالی و نقص توجه بر سازگاری اجتماعی مربوط به فصل دوم پایان نامه برای انواع پایان نامه هایی که ازاین متغیر استفاده می کنند.
تعداد صفحات: ۳۷
این پایان نامه با فرمت word و آماده پرینت می باشد
رفرنس نویسی به روش APA
از کیفیت بالای این پایان نامه مطمئن باشید و قیمت بسیار پایین آن را از مزیت های مهم بدانید.
علاوه بر این دانشجویان و اساتید محترم می توانند کلیه متغیرهای مربوط به پایان نامه ها و پروژه های تحقیقی را در نمونه کارها مشاهده کنند.
در این فصل در مورد اختلال بیش فعالی و نقص توجه، ابعاد و انواع اختلال ADHD، علت ایجاد اختلال نقص توجه و بیش فعالی، درمانهای رایج برای مقابله با اختلال نقص توجه و بیش فعالی علائم نقص توجه و بیش فعالی، عوارض نقص توجه و بیش فعالی، سازگاری اجتماعی، نظریه های سازگاری اجتماعی، تاریخچه مطالعات ارتباطات انسانی، ملاکهای سازگاری اجتماعی، ویژگیهای افراد دارای سازگاری اجتماعی، مهارت اجتماعی، جامعه پذیری و عناصر جامعه پذیری مطرح می شود.
اختلال بیش فعالی و نقص توجه
اختلال نقص توجه و بیش فعالی الگویی از مشکلات است که معمولا در کودکی ایجاد می شوند. والدین و معلم ها متوجه می شوند که کودک بیش از حد معمول فعالیت و تحرک دارد. دائم حواسش پرت می شود. نمی تواند حتی برای مدت کوتاهی مشغول یک کار ثابت باشد. تکانشی است یعنی بدون فکر و ناگهانی دست به کاری می زند. تمرکز کردن برایش خیلی سخت و دشوار است. این اختلال با فقدان توجه، فعالیت بیشازحد، رفتارهای تکانشی، یا ترکیبی از این موارد همراه است. اختلال بیش فعالی و نقص توجه از شایعترین اختلال های رفتاری رشدی است که در کودکان تشخیص داده می شود. این کودکان بیش از اندازه فعال اند و در تمرکز کردن مشکل دارند.
افراد مبتلا به این اختلال ممکن است توانایی توجه دقیق به جزییات را نداشته باشند یا در انجام تکالیف مدرسه، کار یا سایر فعالیتها از روی بی احتیاطی مرتکب اشتباه شوند. اغلب، در انجام فعالیتها بی نظمی وجود دارد و وظایف با بی دقتی و بدون تفکر کافی انجام می شوند. حفظ توجه در بازی و تکالیف برای این افراد غالبا دشوار است و به سختی می توانند برای به پایان رساندن تکالیف توجه خود را متمرکز کنند
…………………
تحقیقات انجام شده در خارج
مطالعۀ لارا و همکاران (۲۰۱۶) نشان داد که تقریبا ۵۰ درصد از کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی ملاکهای کامل اختلال را در بزرگسالی نیز نشان می دهند.
الیوت و همکاران (۲۰۱۵) نشان دادند که از طریق آموزش مهار ت های اجتماعی می توان به پیشرفت مهار تهای اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان کمک کرد.
…………………..
منابع
پیردهقان، آذر؛ آقاکوچک، آرزو؛ کریمی، مهران وکاظمی، لیلا. (۱۳۹۴). ارتباط کم وزنی بدو تولد با اختلال نقص توجه/بیش فعالی کودکان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، ۱۷(۲): ۷۷-۸۱٫
درخشان پور، فیروزه؛ وکیلی، محمدعلی؛ نوملی، مهین و حسینی، فاطمه. (۱۳۹۳). مشکلات خواب کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و نقص توجه. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، ۱۶(۴): ۵۲-۵۷٫
علی اکبری، نوش آفرین؛ ابوالقاسمی، عباس؛ عطادخت، اکبر و نیرومندصومعه، بهنام. (۱۳۹۴). بررسی اثربخشی گروه درمانی رابطه والد – کودک بر افزایش مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی. مجله شخصیت و تفاوت های فردی، ۴(۷): ۴۷-۶۳٫
صفوی، پروین؛ لطفی زاده، مسعود؛ سدهی، مرتضی و شهیدی، فرزاد. (۱۳۹۳). مقایسه تاثیر آموزش مستقیم و غیر مستقیم بر تغییر نگرش والدین کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی، در زمینه میزان رضایت از درمان و تبعیت دارویی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ۱۶(۲): ۱۰۴-۱۱۲٫
یوسفی، ناصر؛ نعیمی، قادر؛ قائدنیای جهرمی، علی؛ محمدی، حاتم و فرمانی شهرضا، شیوا. (۱۳۹۲). مقایسه ی اختلال های نقص توجه/ بیش فعالی، رفتار مقابله ای و سلوک در دانش آموزان دبستانی با ناتوانی یادگیری و عادی. مجله ناتوانی های یادگیری، ۳(۱): ۱۲۹-۱۴۷٫
لطفی، یونس؛ قاسمی، فاطمه؛ موسوی، عبداله؛ ملایری، سعید و بخشی، عنایت اله. (۱۳۹۳). مقایسه توانایی پردازش زمانی شنوایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی با کودکان هنجار در محدوده سنی ۱۲-۷ سال با استفاده از آزمون فاصله در نویز. مجله طب توانبخشی، ۳(۳): ۶۳-۷۱٫
حکیم جوادی، منصور؛ غلامعلی لواسانی، مسعود؛ شکوری، حمیدرضا؛ عبدالهی فر، عباس و مومنی، فاطمه. (۱۳۹۴). مقایسه اثر رفتاردرمانی، دارودرمانی و روش توام رفتار و دارودرمانی بر کاهش علایم اختلال نقص توجه / بیش فعالی کودکان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، ۱۷(۱): ۴۲-۴۷٫
کرمشائی، آمنه؛ عابدی، احمد و یارمحمدیان، احمد. (۱۳۹۳). تحول کارکردهای اجرایی در دختران و پسران پیش دبستانی و دبستانی (پنج تا ۱۲ ساله) مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی شهر اصفهان. مجله تازه های علوم شناختی، ۱۶(۱): ۵۸-۶۶٫
……………………………
فصل دوم پایان نامه بررسی تاثیر اختلال بیش فعالی و نقص توجه بر سازگاری اجتماعی