
بحران نظم و امنیت در مدارس آمریکا
خبرگزاری فارس: با گذشت یک دهه از جنایتهای سریالی و تیراندازی در برخی از مدارس آمریکا که به افزایش توجه به موضوع امنیت در مدارس منجر شد، هنوز مسئولان این کشور در جستوجوی راهی مؤثر برای کاهش ناهنجاریها در کلاسهای درس مدارس و دانشگاهها هستند.
به گزارش فارس به نقل از سی کیو ریسرچر، در دهه 1990 قوانین سختگیرانهای در این زمینه به تصویب رسید. قوانینی که از آن زمان، منجر به اخراج و تعلیق تحصیل بسیاری از دانشآموزان شده است.
بسیاری نیز معتقدند سختگیری بیش از حد، و قوانین خشک نمیتوانند تأثیر چندانی بر متوقف ساختن بدرفتاریها و ناهنجاریها در مدارس داشته باشند و در عوض بر روند یادگیری تأثیر منفی میگذارند.
گروههای حامی حقوق شهروندی و کودکان معتقدند این قوانین سختگیرانه منجر به تنبیهات شدید برای اشتباهات جزیی و کوچک دانشآموزان شده و باعث شدهاند بسیاری از نوجوانان با ترک مدرسه به کوچه و خیابان رفته و در دام مشکلات بزرگتری بیفتند.
منتقدان همچنین میگویند دانشآموزان سیاهپوست نسبت به همکلاسیهای سفید پوست خود بیشتر در معرض تنبیهات سخت قرار دارند.
امسال قرار است قانون فدرال "هیچ کودکی عقب نماند " بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد و پیشبینی میشود یکی از مواد آن ـ که دولتهای محلی و مسئولان ایالتی را مجبور به مشخص کردن "مدارس بالقوه خطرناک " میکند ـ مورد بازبینی واقع شود.
این در حالی است که با وجود کاهش تعداد حوادث و جنایتهای منجر به مرگ در مدارس آمریکا از سال 1992 به بعد، 86 درصد از مدارس عمومی این کشور اعلام کردهاند که هر سال حداقل یک بار با حوادث جدی و خرابکارانه در بین دانشآموزان خود مواجهند.
ویلیام اندرکوپولوس مدیر مدرسه میلواکی میگوید: در سراسر آمریکا، سالانه هزاران دانشآموز به خاطر برخی اشتباهات کوچک، مانند بینظمی در کلاس، با اخراج چند روزه از مدرسه مواجه میشوند.
بر اساس اعلام وی از بین 9 هزار دانشآموز کلاس نهم در این شهر، حدود 40 درصد حداقل یک بار در طول سال برای یک تا 3 روز به خاطر برخی اشتباهات کوچک از شرکت در کلاسهای مدرسه محروم میشوند. برخی دیگر نیز چندین بار با چنین شرایطی در طول سال مواجه میشوند.
وی میگوید: "آمار تعلیق از مدارس بسیار وحشتناک و نگران کننده است. "
مدارس آمریکا امروزه بیش از آن که به سیستمها و روشهای نوین آموزشی بپردازند، وقت خود را صرف ایجاد ساختارهایی سختگیرانه برای ایجاد نظم بیشتر میکنند.
بر اساس قوانین فعلی، بدون توجه به شدت اشتباهات انجام شده توسط دانشآموزان، خطاکاران با مجازات تعلیق از مدرسه مواجهند.
از سوی دیگر در این بین سیاهپوستان نیز با شدت بیشتری مورد ملامت و مجازات قرار میگیرند، موضوعی که باعث نگرانی بسیاری از والدین، مدیران مدارس و حتی سیاستگذاران شده است.
بر اساس تحقیقی که شیکاگو تریبون در سال تحصیلی 2005 ـ 2004 انجام داده است، دانشآموزان دورگه آفریقایی ـ آمریکایی، 60 برابر بیشتر از هم سن و سالان سفید پوست خود به دلیل ناهنجاری در مدارس، با اخراج مواجه شدهاند.
میزان سختگیریها به حدی است که در ماه ژوئن در کالیفرنیا، مسئولان یک مدرسه، از دانشآموزان فارغالتحصیل کلاس پنجم خواسته بودند، تا تفنگهای پلاستیکی و اسباب بازی کوچکی را که برای تزئیین به کلاههای فارغالتحصیلی خود آویزان کرده بودند، بردارند.
اگرچه بعداً این عمل، با اعتراض والدین به عذرخواهی مسئولان مدرسه منجر شد اما نشاندهنده اوج سختگیریها در مدارس است.
با این وجود معلمان و مسئولان نیز به خوبی میدانند که مدارس، حتی از جنایتهای هولناک نیز ایمن نیستند.
شامل 9 صفحه word
دانلود تحقیق بحران نظم و امنیت در مدارس آمریکا