فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله معرفی سیستم ایمنی و بهداشت مواد غذایی

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله معرفی سیستم ایمنی و بهداشت مواد غذایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله معرفی سیستم ایمنی و بهداشت مواد غذایی


دانلود مقاله معرفی سیستم ایمنی و بهداشت مواد غذایی

 به معنای شناسایی و ارزیابی خطر و نقطه کنترل بحرانی می باشد که بعنوان یک سیستم پیشگیری در امر بهداشت مواد غذایی مطرح می گردد. این سیستم جهت جلوگیری از رخداد مخاطرات و مشکلات بالقوه در ایمنی و بهداشت مواد غذایی طراحی گردیده است.
این امر با ارزیابی ریسک ها و خطرات قابل استناد به محصول غذایی یا فرایند تولید و سپس تعیین کردن مرحله ای از فرایند که این مخاطرات شناسایی شده را می تواند کنترل کند، ‌امکان پذیر و قابل دستیابی است.
بکارگیری این سیستم از دهه 1960 میلادی در ایالات متحده آمریکا و توسط سازمان هوانوردی و فضانوردی آن کشور (NASA) آغاز گردید. کاربرد این سیستم در تولید مواد غذایی برای بر نامه های فضایی آمریکا در آن زمان به دلیل نیاز در کسب اطمینان کامل از عاری بودن غذای فضانوردان از آلودگی های میکروبی، ‌سموم و عوامل فیزیکی و شیمیایی ضروری بود.
سیستم HACCP  کسب اطمینان از سلامت غذا را جایگزین آزمایش محصول نهایی نموده و بر این اساس یک سیستم پیشگیری در جهت تولید غذای سالم و با کاربرد جهانی بوجود آمده. این سیستم پس از آنکه خطوط راهنمای اجرائی ان در سال 1993 میلادی
 توسط ' کمیسیون قوانین مواد غذایی ' ( Codex Alimentarius commission )
پذیرفته شده به طور گسترده در رشته های مختلف صنایع غذایی به کار گرفته شد.
در سالهای اخیر HACCP بعنوان یک سیستم کنترلی موثر در سطح جهانی شناسایی و مورد استفاده قرار گرفت.
HACCP در واقع یک ابزار مهم برای حفظ سلامت مواد غذایی را ارائه می کند.
این سیستم تنها برای واحدها و صنایع بزرگ تولید کننده مواد غذایی طراحی نشده است و تمام واحدها و شرکت های کوچک در سطح منطقه ای و کشوری نیز می توانند آنرا بکار گیرند.

 

شامل 11 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله معرفی سیستم ایمنی و بهداشت مواد غذایی

دانلود مقاله آثار مهر و محبت به دیگران از نگاه احادیث و روایات

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله آثار مهر و محبت به دیگران از نگاه احادیث و روایات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آثار مهر و محبت به دیگران از نگاه احادیث و روایات


دانلود مقاله آثار مهر و محبت به دیگران از نگاه احادیث و روایات

از امام باقر (علیه السلام) از پدرانش، از علی (علیه السلام) نقل شده است که فرمود: همنشینی با بدان موجب سوء ظن به نیکان می شود و همنشینی با خوبان بدان را به خوبان می پیوندد و همنشینی فجار با نیکوکاران فجار را به نیکان ملحق می کند پس کسی که وضع او بر شما مشتبه باشد و دین و روش او را نشناسید به معاشرین او نگاه کنید. پس اگر معاشرین او اهل دین خدا بودند او نیز بر دین خدا است و اگر بر دین خدا نبودند پس هیچ بهره در دین خدا برای هیچیک از آنان نیست همانا رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می فرمود:

کسی که ایمان به خدا و روز آخرت دارد پس با کافر برادری نمی کند و با فاجر رفت و آمد نمی نماید و کسی که با کافری پیوند برادری ایجاد کند یا با قاجری رفت و آمد نماید فاجر و کافر بوده است.

بی مهری در اسلام

اصولاً مردمی که مهر و محبت ندارند و جاذبه ندارند افراد ناقصی هستند. امیر مومنان علی (علیه السلام) می فرماید: ناتوان ترین مردم کسی است که از دوست یافتن ناتوان باشد و از او ناتوانتر آنکه دوستان را از دست بدهد و تنها بماند.


محبت در بنیان تشیع

یکی از بزرگترین امتیازات مذهب تشیع بر سایر مذاهب این است که پایه و زیر بنای اصل آن بر محبت بنا نهاده شده است، از اولین روز دعوت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که این مذهب پایه گذاری شد زمزمه محبت و دوستی علی (علیه السلام) در کار بود و دوستی امیر مومنان (علیه السلام) امتیاز شیعیان بود و بقدری شیعیان در محبت امیر مومنان ثابت قدم و استوار بودند که آن حضرت (علیه السلام) می فرمود:

اگر با این شمشیرم بینی مومن را بزنم که با من دشمن شود، هرگز دشمنی نخواهد کرد. و اگر همه دنیا را بر سر منافق بریزم که مرا دوست بدارد، هرگز مرا دوست نخواهد داشت. زیرا که این مطلبی است ثابت و بر زبان پیامبرانی جاری گشته که گفت:

یا علی: مومن تو را دشمن ندارد و منافق تو را دوست نمی دارد. از این رو وقتی یکی از دوستان امیرالمومنین (علیه السلام) که مردی با فضیلت و ایمان بود، متاسفانه از روی لغزشی که از وی انجام گرفت و می بایست حد بر او جاری شود امیرالمومنین (علیه السلام) به عنوان حد دزدی، پنجه راستش را برید و به دست چپش داد.

شامل 28 صفحه word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آثار مهر و محبت به دیگران از نگاه احادیث و روایات

دانلود پایان نامه ذرت علوفه ای و سیلوی آن

اختصاصی از فایلکو دانلود پایان نامه ذرت علوفه ای و سیلوی آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه ذرت علوفه ای و سیلوی آن


دانلود تحقیق ذرت علوفه ای و سیلوی آن

 ذرت یکی از مهمترین گیاهانی است که به عنوان غذای اصلی در بسیاری ازکشورهای آمریکای مرکزی وجنوبی،آفریقا و قسمتی ازآسیا کشف شده ویکی از مهم ترین گیاهان تأمین کننده انرژی وپروتئین بوده وتولیدات سالانه آن نزدیک به 500 میلیون تن می باشد .درایران نیزذرت به عنوان یک گیاه جدید درسال 1349 با تأسیس بخش تحقیقات ذرت وعلوفه درموسسه اصلاح وتهیه نهال وبذرهمراه با بررسیهای به نژادی وبه زراعی مورد توجه قرارگرفت . بطوری که درسال زراعی 81-80 سطح زیرکشت آن به مرز 218465 هکتاروتولید 45/1 میلیون تن رسید.کشت ذرت با توجه به تنوع آب وهوایی دربسیاری ازمناطق کشوربعد از برداشت غلات قابل گسترش است .   در دنیا ودربین غلات ذرت بعد ازگندم وبرنج ازلحاظ اقتصادی وسطح زیرکشت مقام سوم را داراست. ولی ازنظرکل تولید مقام اول را به خود اختصاص داده واین درحالی است که به دلیل سازش پذیری با شرایط اقلیمی مختلف، روز به روز دردنیا درحال گسترش بوده. به طوری که امروزاز عمده ترین محصولات مناطق نیمه گرمسیر وگرمسیربه شمارمی آید[8] . ذرت گیاهی است (c4)که از پتانسیل بالا برای تبدیل انرژی خورشیدی برخورداراست .سهم ذرت درتغذیه انسان 25-20%ودرتغذیه دام وطیور75-70% ودیگرفراورده های جانبی 5% می باشد[24]،طبق آخرین آمارسطح زیرکشت ذرت درایران 000/300 هکتاراست که ازاین مقداردرحدود 000/50 هکتار(20%)به کشف ذرت سیلوی اختصاص دارد که استان تهران به 000/16 هکتارسطح زیرکشت ازنظرکاشت ذرت سیلوی دردرجه اول اهمیت قراردارد[31] .
 تنوع شرایط آب و هوایی در مملکت ما موجب گشته تا در بعضی نواحی به علت وجود فصول نا مساعد و طولانی،استفاده از علوفه سبزوتازه محدود گردد.به طوری که جهت جبران این کمبودوذخیره علوفه،دامداری ها به دنبال روش هایی نظیر خشک نمودن،سیلو کردن و...بروند.دربین روشهای فوق ،استفاده از علوفه سیلو شده به دلیل کیفیت بالا ،تنوع ویتامین هاوارزش غذایی فوق العاده برروش خشک کردن،که سبب تلفات مواد غذایی بالاخص پروتئینی آن است،ارجحیت داشته و به همین دلیل در سالهای اخیر سطح زیر کشت ذرت علوفه ای با توجه به ارزش غذایی آن ،سازگاری با شرایط اقلیمی متفاوت و عملکرد بالای آن در واحد سطح افزایش چشمگیری داشته و امروز یکی از رقم های بالای جیره غذایی دام ها بالاخص گاوهای شیری را تشکیل می دهد[6].
واژه سیلو(silo)ازکلمه یونانی سیروس (siros)مشتق شده است که بعضی از گودال در زمین می باشد چندین هزارسال قبل کشاورزان علوفه را به صورت سیلو برای خود نگهداری می نمودند.بعدها مصریها با تکنیک سیلوکردن آشنا شدند وطبق نقاشی های رنگی مربوط به سیلوکردن توسط مصریها در1000 الی 1500 سال قبل ازمیلاد،مصریها اهمیت سیلوکردن درفضای بدون هوا را فهمیده بودند[31].سیلوی علوفه درسال 1860 درمجارستان شروع شد،سپس عمل سیلوکردن را کشاورزان آلمانی وفرانسوی آموختند وبکاربستند . آرکیست گرفورد (Argisste Gofford,1879)اولین کتاب خود را درسال 1877 تحت عنوان اصول اولیه سیلو نمودن ذرت منتشرنمود وی (پدرسیلوی مدرن)نامیده شد . دویک(duvich ,1980) گزارش نمود که هیبریدهای جدیدتردارای وزن علوفه بیشترو شاخص برداشت معنی دار می باشند . درآمریکا گری بیل وهمکاران (Graybillet.1991) دریافتند که درصورتیکه تراکم کشت ارقام سیلوئی از50000 بوته درهکتاربه 80000 بوته درهکتارافزایش حاصل نماید،تولید کل ماده خشک نیز افزایش حاصل خواهد کرد . واتیلوندا وهانتر(vattikonda and Hunter,1983 ) طی دوسال بررسی برروی دوسری ازهیبریدها (28 و60 هیبرید) درکانادا همبستگی نسبی محصول دانه ومحصول کل بوته را محاسبه نمودند دراین همبستگی به ترتیب r=0: 50  ,r =0 : 48  بود ودراین بررسی مشخص شد هیبریدی که دارای بیشترین محصول دانه بود علوفه بیشتری نیز تولید کرده است .

مقدمه 1
فصل اول : خصوصیات گیاه شناسی ذرت                                        
1-1-شکل ظاهری یک بوته ذرت 7
1-2-خصوصیات بوتانیکی ذرت  8
1-2-1- ریشه 9
1-2-2- ساقه 10
1-2-3- برگ  11
1-2-4- دانه ذرت 12
1-3- طبقه بندی ذرت 13
1-4- رشد 14
1-5- اکولوژی ذرت 16
1-6- آب وهوا  18
1-7- آبیاری 19
1-8- کود 21
1-8-1- بررسی اثرات تنش آبی وکود پتاسیم بر عملکرد
ارقام ذرت علوفه ای 22
1-8-2- اثرات کاربرد پتاسیم وروی در زراعت ذرت علوفه ای 23
1-8-3- اثرات کود زیستی فسفاته بارور-2
بر عملکرد ذرت علوفه ای 24
1-8-4- اثر کود آبیاری بر مصرف کود و آب
بر ذرت علوفه ای 26
1-8-5- اثرات کاربرد باکتر یها ی محرک رشد(PGPR)
فصل دوم : بررسی منابع
2-1- خصوصیات فنو لوژیکی 30
2-1-1-کاشت تا سبز شدن 30
2-1-2-کاشت تا انتقال مریستم رویشی به زایشی 31
2-1-3-کاشت تا کاکل دهی 32
2-1-4-گرده افشانی و کاکل دهی 33
2-2-خصوصیات رشد رویشی 35
2-2-1-تعداد برگ 35
2-2-2-سطح برگ 38
2-2-3-ارتفاع بوته 39
2-2-4-گل آذین نر 41
2-2-5-زاویه برگ 41
2-2-6-ماده خشک 42
2-3-تاریخ کاشت 43
2-4-تراکم بوته 46
2-5- تناوب،آئیش و روشهای نوین زراعت ذرت 47
2-5-1- تناوب وآئیش 47
2-5-2- روشهای زراعی نوین 50
2-6- اهمیت اقتصادی 53
2-7- کارآیی مصرف انرژی در ذرت 54                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
فصل سوم : سیلو  
3-1- کشت ذرت برای تهیه علوفه تازه وسیلو  56
3-2- راه و روش نگهداری علوفه  56
3-3- عملکرد وبهره برداری 57
3-4- انواع مواد سیلوئی 59
3-5- سیلو ذرت 59
3-6- فوائد سیلو کردن نباتات علو فه ای 60
3-7- روش پر کردن سیلو 61
3-8- گنجایش سیلو  62
3-9- استفاده از مواد افزودنی در سیلو 62
3-10-انواع ساختمان سیلو 64
3-10-1- سیلوهای روی زمین 64
3-10-2- سیلو های نیمه زیرزمینی 66
3-10-3- سیلوهای زیر زمینی  66
3-11- روش کلی سیلو کردن گیاهان علوفه ای 67
3-11-1- سیلوی گرم 67
3-11-2- سیلوی معمولی(سرد) 67
3-11-3- سیلو کردن با افزایش مواد 68
3-11-4- سیلو کردن علوفه با رطوبت کم 68
3-12- آماده نمودن سیلو 69
3-13- تکنولوژی سیلو کردن ذرت  70
3-13-1- سیلو کردن گیاه کامل ذرت  70
3-13-2- سیلو کردن بلال ذرت  71
3-13-3- سیلو کردن بقایای ذرت 73
3-13-4- سیلو کردن بقایای ذرت با  افزودن آب و نمک 73
3-13-5- سیلو کردن بقایای ذرت مخلوط با آب ملاس دار 74
3-13-6-- سیلو کردن بقایای ذرت مخلوط با تفاله
کارخانه های الکل سازی یا تفاله آبدار چغندر  74
3-13-7-- سیلوکردن بقایای ذرت مخلوط با
علوفه های سبز یا سایرعلوفه های آبدار 74
3-13-8- سیلو کردن چوب بلال ذرت75
3-14- روش برداشت مواد سیلو شده  75
3-15- استفاده از سیلو در تغذیه دام 76
3-16- ارزیابی کیفیت مواد سیلو شده 76
3-17- مصرف علوفه سیلو شده در تغذیه دام  78
3-18- تذکرات و یادآوری ها  79

 

شامل 95 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه ذرت علوفه ای و سیلوی آن

تحقیق در مورد بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی شهر شیراز

اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی شهر شیراز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی شهر شیراز


تحقیق در مورد بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی شهر شیراز

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه68

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی شهر شیراز می باشد. بدین منظور به صورت نمونه‌گیری خوشه‌ای مرحله ای از 311 نفر دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی شهرشیراز  (150 پسر و 161 دختر) به عنوان نمونه ی پژوهش استفاده شد.

ابزار اندازه گیری شامل دو مقیاس می باشد که عبارتند از: الف) مقیاس جهت گیری هدف، شامل(تسلط، عملکرد و پرهیز از شکست) ب) مقیاس خود تنظیمی یادگیری که در این پژوهش جهت تبیین سهم هر یک از متغیر مستقل در پیش بینی متغیرهای وابسته از روش آماری رگرسیون چند متغیره (شیوه اینتر) استفاده گردید. نتایج بیانگر این است که:جهت گیری هدف یادگیری (تسلط) با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی دارای قدرت پیش بینی کنندگی مثبت و معنادار بوده است و تنها برای گروه پسران در پیشرفت تحصیلی قدرت پیش بینی کنندگی معناداری نداشته است. از سویی جهت گیری پرهیز از شکست دارای قدرت پیش بینی کنندگی منفی و معناداری با متغیرهای وابسته بوده است.

واژه های کلیدی:1-جهت گیری هدف 2- خودتنظیمی یادگیری 3- پیشرفت تحصیلی

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

کسب دانش درباره ی رفتار انسان، چه به صورت تصادفی و چه مبتنی بر عقل سلیم، اگرچه لازم است، اما کافی نیست، بلکه با روش سیستماتیک می توان واقعیت ها و روابط مهم را، به طور آشکار مشخص ساخت و مبنایی را تعیین نمود که بتوان براساس آن رفتارها رابه صورتی دقیق پیش بینی کرد. روش سیستماتیک بر مبنای این باور


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بررسی رابطه میان جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره ی پیش دانشگاهی شهر شیراز

گزارش کارورزی1 دانشگاه فرهنگیان

اختصاصی از فایلکو گزارش کارورزی1 دانشگاه فرهنگیان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارورزی1 دانشگاه فرهنگیان


گزارش کارورزی1 دانشگاه فرهنگیان

دانلود گزارش کارورزی1 دانشگاه فرهنگیان بهد صورت کامل و آماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25

این گزارش کارورزی به صورت کامل و آماده و شامل کلیه موارد مورد نیاز گزارش کار آموزی میباشد

مقدمه: 

درهر رشته تحصیلی علاوه بر تدریس به صورت واحدهای نظری به واحدهای عملی نیز نیاز است تا دانشجو عملا در محیط کار آینده اش قرار بگیرد.کارورزی یکی از راه هایی است که دانشجویان می توانند به این مهم دست یابند و آموخته های نظری خود را به صورت عملی در محیط کار پیاده کنند.دانشجومعلمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند بلکه باید خیلی جدی تر از دانشجویان دیگر رشته ها این واحدها و دوره های کارورزی را بگذرانند،زیرا کار آنان با ماشین و ابزارآلات بی جان و خشک کارخانه ها نیست،بلکه با کودکانی لطیف ومعصوم این شکوفه های زنده و پویای باغ سرزمینمان ایران سروکار دارند که باید همچون باغبانی ماهر و دل سوز این شکوفه ها را پرورش دهند تا سرانجام تبدیل به درختی بارور شوند.چرا که کودکان امروز آینده سازان فردایند. تقدیر و تشکر:                                                                                      پیشاپیش از استاد مهربان و دل سوز خانم امانی که نه تنها با راهنمایی ها و مشاوره های استادانه ی خود مارا در ویرایش مجدد این اثر یاری کردند, بلکه در طول ترم تحصیلی با نگاهی دوستانه و همکارانه به ما نگریستند کمال تشکر را دارم. امیدوارم همچنان شاگردی قدردان باشم.    اولین روز کارورزی مسیر دانشگاه تا مدرسه ساعت حدود هشت صبح بود که  ما برای رفتن به اولین جلسه کارورزی از دانشگاه خارج شدیم.ماجزء چند دانشجوی آخر بودیم که از دانشگاه خارج شدیم.خانم امانی داشت آخرین توصیه ها را به دانشجویان می کرد :<< دارم تأکید می کنم کرایه تاکسی هزار و پانصد تومان بیشتر نیست...، وقتی به مدرسه رسیدید جلوی در مدرسه بایستید تا ما هم برسیم و با هم به مدرسه برویم و ...>>. هر چهار نفر از بچه ها سوار یک تاکسی می شدند و می رفتند. تا اینکه همه رفتند و من و رسول مانده بودیم.خانم امانی گفت:<<مگه شما نمی رید؟ >>رسول گفت:منتظر مسعود عبداللهی هستیم،اوناهاش داره میاد.پس از ملحق شدن مسعود به ما به همراه خانم امانی یک تاکسی گرفتیم و راهی مدرسه شدیم.مسیر دانشگاه تا مدرسه ی دانش که قرار بود ما به آنجا برویم تقریبا طولانی بود به طوری که حدود بیست دقیقه طول می کشید و اگر در ساعاتی که ترافیک شدید است قصد عبور از این مسیر را داشته باشیم مدت زمان رفتن ما به سی دقیقه هم می رسد . در تاکسی گفت و گوی گرمی با خانم امانی داشتیم.ایشان استاد بسیار مهربان و دل سوزی بودند.من و رسول سالاری آشنایی قبلی با ایشان داشتیم چون در اردویی که از طرف دانشگاه به جزیره ی زیبای هرمز رفته بودیم با ایشان همسفر بودیم.ایشان دانشجوی دکترای رشته زمین شناسی هستند.خانم امانی در آن اردو به عنوان کارشناس زمین شناسی که اطلاعات زیادی در مورد هرمز داشتند ما را همراهی کردند.از قضا در مسیری که می رفتیم چشمم به یک بنر خورد که روی آن نوشته شده بود:<<پنجمین جشنواره بزرگترین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز تاریخ برگزاری...>> به خانم امانی گفتم نظرتان درمورد فرش خاکی هرمز چیست؟ ایشان به برگزاری این جشنواره انتقاد داشتند و گفتند:مگه چند بار فرش خاکی درست می کنیم؟ یک بار دو بار نه پنج بار... .آن قدر فرش خاکی درست می کنند که بالأخره یک روزی این خاکهای ناب و قیمتی و رنگین جزیره تمام خواهد شد... . مگه هرمز چه قدر خاک داره ... .من قبلا یک بار در اردوی هرمز و یک بار در همایش هرمزشناسی که در دانشگاهمان برگزار شده بود این انتقاد خانم امانی را شنیده بودم. بنده خدا راست می گفت،اگرهمین طور پیش برود روزی این خاکهای ناب تمام خواهد شد.سرانجام پس از طی این مسیر بیست دقیقه ای به مدرسه رسیدیم.مدرسه دانش در نزدیکی بلوار سید جمال الدین اسدآبادی قرار داشت. نکته ای که توجه ما را خیلی به خود جلب کرد وجود مدارس و مجتمع های آموزشی متعدد در اطراف این مدرسه بود به طوری که ظهر وقتی زنگ تعطیلی مدارس به صدا در می آمد این محله پر از دانش اموزانی میشد که در حال رفت و امد بودند و ترافیک سنگینی در خیابان ها و کوچه های اطراف مدرسه ایجاد میشد .


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارورزی1 دانشگاه فرهنگیان