شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه12
فهرست مطالب 1.1 انواع جعبه فرمان
1.1.1 جعبه فرمان ساچمه ای[1]
1.1.2 جعبه فرمان راک و پینیون[2]
1.1.3 سیستم حلزونی و قطاع[3]
1.1.4 سیستم حلزونی غلتکی[4]
1.1.5 زاویه کمبر
1.2 هندسه ی فرمان[5]
1.2.1 تو-این[6]
1.2.2 شعاع سایش[7]
سیستم فرمان و کنترل
در این جا به بررسی و معرفی انواع سیستم های فرمان، جعبه فرمان ها و هندسه ی فرمان پرداخته و سپس با توجه به محدودیت هایی که در ساخت و یا در بازار وجود دارد بهترین سیستم های موجود را مورد بررسی قرار می دهیم. قبل از اینکه وارد بحث شویم نیروهای وارد بر سیستم را شناسایی خواهیم کرد. نیروهای مخالف با حرکت چرخ عبارتند از :
- نیروی اصطکاک
- نیروی شتاب گیری
- نیروی جانب به مرکز یا همان گریز از مرکز
- نیروی هوا و باد
- نیروی حاصل از شیب جاده
نیروهای فوق بر حرکت و کنترل خودرو تاثیر می گذارند، علاوه بر آن، حرکت خودرو، خود نیز تاثیر پذیر از موارد زیر است :
- متعادل توزیع شدن نیرو بر چرخ ها
- عرض خودرو و فاصله بین دو محور
- کیفیت
[1] Recirculating ball
[2] Rack and Pinion
[3] Worm and sector
[4] Worm and roller
[5] Steering geometry
[6] Toe in
[7] Scrub radius
تحقیق در مورد سیستم فرمان و کنترل