جاوااسکریپت یک زبان اسکریپتی که بوسیلة مرورگر وب تفسیر یاintepret می شود. بطور گسترده در دنیای وب مورد استفاده قرار می گیرد.این زبان توسط شرکتNetscape به وجود آمد.در ابتدا نامش Live script بودکه بعدها با حمایت شرکت Sun به نام Java scriptدرآمد.بیشتر دستورات خود را ازجاوا گـرفته است
فهرست:
چکیده ...............................................................................................5
1.جاوااسکریپت چیست؟ .............................................................................. 6
1ـ1. اصول اسکریپت نویسی در صفحات وب ................................................ .......6
2ـ1. اسکریپتها و برنامه ها ...........................................................................6
3ـ1. معرفی جاوااسکریپت ..........................................................................7
4ـ1. قابلیتهای جاوااسکریپت ........................................................................7
5ـ1.جاوااسکریپت در مقابل جاوا ...................................................................7
6ـ1.چگونه جاوااسکریپت در صفحات وب قرار میگیرد؟............................................8
2.خلق یک اسکریپت ................................................................................. ..8
1ـ2.ابزار اسکریپت نویسی ...........................................................................9
2ـ2.آغاز خلق اسکریپت .............................................................................9
3. بررسی قابلیتهای جاوااسکریپت .....................................................................9
1ـ3. زیباتر کردن صفحات وب به کمک جاوااسکریپت ..............................................10
1ـ1ـ3 .استفاده از نوار وضعیت ......................................................................10
2ـ3.کاربابرنامه های اتصالی ........................................................................10
4. برنامه های جاوااسکریپت چگونه کار میکنند. ......................................................11
1 ـ4. توابع درجاوااسکریپت .........................................................................11
2ـ4. اشیاءدر جاوااسکریپت .........................................................................13
1ـ2ـ4 . جاوااسکریپت از سه نوع شیء پشتیبانی می کند..........................................13
3ـ4.کنترل حوادث ...................................................................................13
4ـ4. مخفی کردن اسکریپتها از مرورگرهای قدیمی ...............................................14
5. استفاده از مقادیر و ذخیره سازی آن ...............................................................15
1 ـ 5. انتخاب نام برای متغییرها .....................................................................15
2ـ 5. تعیین مقدار برای متغییر ها. ...................................................................15
1ـ2ـ5. انواع اساسی داده ها در جاوااسکریپت ....................................................16
3ـ 5. انواع داده جاوااسکریپت.....................................................................16
6 . آرایه ها و رشته ها ..............................................................................16
1ـ6 .خلق یک شیء String...........................................................................17
7. بررسی و مقایسه متغییرها ........................................................................17
1ـ7 . دستورIf..........................................................................................17
2ـ7 . دستورEles ......................................................................................18
8 . تکرار دستورات باکمک حلقه ها ....................................................................18
1ـ 8 . حلقه های For................................................................................18
2ـ 8 . حلقه های While...............................................................................19
3ـ 8 . حلقه های Do...while ........................................................................19
9. اشیاء درون ساخت مرورگر...........................................................................19
1ـ 9 . اشیاء چیستند؟ ...................................................................................19
1ـ 1ـ 9.خلق اشیاء .....................................................................................19
2ـ 9 . خاصیتهای اشیاء و مقادیر........................................................................20
3ـ 9 . گـرد کردن اعداد .............................................................................20
4ـ 9 . خلق اعداد تصادفی ...........................................................................21
5 ـ 9. کـار با تاریخها ................................................................................21
10 . مدل شیئی سند (DOM)..........................................................................21
1ـ 10 . درک مدل شیئی سند ........................
فهرست:
چکیده ...............................................................................................5
1.جاوااسکریپت چیست؟ .............................................................................. 6
1ـ1. اصول اسکریپت نویسی در صفحات وب ................................................ .......6
2ـ1. اسکریپتها و برنامه ها ...........................................................................6
3ـ1. معرفی جاوااسکریپت ..........................................................................7
4ـ1. قابلیتهای جاوااسکریپت ........................................................................7
5ـ1.جاوااسکریپت در مقابل جاوا ...................................................................7
6ـ1.چگونه جاوااسکریپت در صفحات وب قرار میگیرد؟............................................8
2.خلق یک اسکریپت ................................................................................. ..8
1ـ2.ابزار اسکریپت نویسی ...........................................................................9
2ـ2.آغاز خلق اسکریپت .............................................................................9
3. بررسی قابلیتهای جاوااسکریپت .....................................................................9
1ـ3. زیباتر کردن صفحات وب به کمک جاوااسکریپت ..............................................10
1ـ1ـ3 .استفاده از نوار وضعیت ......................................................................10
2ـ3.کاربابرنامه های اتصالی ........................................................................10
4. برنامه های جاوااسکریپت چگونه کار میکنند. ......................................................11
1 ـ4. توابع درجاوااسکریپت .........................................................................11
2ـ4. اشیاءدر جاوااسکریپت .........................................................................13
1ـ2ـ4 . جاوااسکریپت از سه نوع شیء پشتیبانی می کند..........................................13
3ـ4.کنترل حوادث ...................................................................................13
4ـ4. مخفی کردن اسکریپتها از مرورگرهای قدیمی ...............................................14
5. استفاده از مقادیر و ذخیره سازی آن ...............................................................15
1 ـ 5. انتخاب نام برای متغییرها .....................................................................15
2ـ 5. تعیین مقدار برای متغییر ها. ...................................................................15
1ـ2ـ5. انواع اساسی داده ها در جاوااسکریپت ....................................................16
3ـ 5. انواع داده جاوااسکریپت.....................................................................16
6 . آرایه ها و رشته ها ..............................................................................16
1ـ6 .خلق یک شیء String...........................................................................17
7. بررسی و مقایسه متغییرها ........................................................................17
1ـ7 . دستورIf..........................................................................................17
2ـ7 . دستورEles ......................................................................................18
8 . تکرار دستورات باکمک حلقه ها ....................................................................18
1ـ 8 . حلقه های For................................................................................18
2ـ 8 . حلقه های While...............................................................................19
3ـ 8 . حلقه های Do...while ........................................................................19
9. اشیاء درون ساخت مرورگر...........................................................................19
1ـ 9 . اشیاء چیستند؟ ...................................................................................19
1ـ 1ـ 9.خلق اشیاء .....................................................................................19
2ـ 9 . خاصیتهای اشیاء و مقادیر........................................................................20
3ـ 9 . گـرد کردن اعداد .............................................................................20
4ـ 9 . خلق اعداد تصادفی ...........................................................................21
5 ـ 9. کـار با تاریخها ................................................................................21
10 . مدل شیئی سند (DOM)..........................................................................21
1ـ 10 . درک مدل شیئی سند ........................
پروژه جاوا اسکریپت