موضوع : بررسی تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری
170صفحه
به صورت ورد در سالهای اخیر، اهمیت تجربهی خرید لذتبخش در محیط فروشگاه برای مشتریان نیز افزایش یافته است. در این مطالعه فناوریهایی را که رفتار خرید مشتریان در داخل از فروشگاه را تغییر میدهند بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این تاثیرات چند جنبهی کلی دارند. (۱) ظاهر فروشگاه و نقطهی پایان فروش را دستخوش تغییر قرار میدهند. (۲) از طریق کمک و المانهای جذاب مشتریان بیشتری را جذب کرده و در نتیجه روند خرید را بهبود میبخشند. (۳) رفتار خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار میدهند. پس از بررسی فناوریهای روز دنیا به این مسئله برخورد کردیم که برای پیادهسازی فناوری در هر سازمان یا فروشگاهی کارمندان سازمان/فروشگاه باید اجرای آن فناوری را قبول کنند. درادامه به بررسی ِ فناوری RFID پرداختیم. با توجه به اشاعهی این فناوری در محصولات، نیاز به بررسی پذیرش آن توسط کارمندان احساس میشود. به منظور پاسخگویی به این سوال که کدام ویژگی شخصیتی کارمندان در پذیرش RFID موثر است، یک بازدید از کارکنان فروشگاههایی که RFID را اجرا کرده اند انجام شد. از این رو این مقالهی حاضر با استفاده از مدل پذیرش فناوری (TAM) به بررسی تاثیر۶ متغیر خارجی (ارتباط شغلی، قابلیت شرح نتایج، فرهنگ، نگرانی در استفاده از فناوری، تجربه و جنسیت) بر درک سهولت و سودمندی استفاده از RFID پرداخته است. بدین منظور پرسشنامهی تهیه شده در میان اعضای جامعهی آماری خردهفروشیهای تهران توزیع شده و دادههای جمعآوری شده با استفاده از روش رگرسیون خطی ِ چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج به دست آمده حاکی از اهمیت بالای فرهنگ درک شده در سطح جامعه، میزان ارتباط شغلی با فناوری و قابلیت شرح نتایج ِ استفاده از این فناوری را دارد. این تحقیق میتواند به مدیران، سازمانها و شرکتهای ارائه دهندهی خدمات RFID کمک شایانی نماید و توسعهی این فناوری را در کشور تسهیل نمایند. RFID توسط کارمندان در خردهفروشیها
موضوع : بررسی تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری RFID توسط کارمندان در خردهفروشیها