:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:70
مقدمه
در این فصل دادههای جمعآوری شده از نمونهی مورد مطالعه ارائه میشود. همانگونه که قبلاً نیز بیان شد، هدف از انجام این پژوهش مقایسهی خلق و خوی کودکان نوپا در شیر خوارگاههای مراکز بهزیستی با کودکان همسان در شرایط عادی میباشد. به همین منظور تعداد 30 نفر از کودکان نوپا که شیرخوارگاه های مراکز بهزیستی نگهداری میشوند و 30 کودک نوپای همسال که در شاریط عادی رشد و پرورش مییابند را از میان مهد کودک به طور تصادفی انتخاب کردیم. به منظور دستیابی به اطلاعات مورد نیاز برای رد یا تأیید فرضیهها، از پرسشنامهی ارزیابی تصویری خلق و خوی کلاک – استوارت، گلدبرگ و فیتزپاتریک، استفاده شد و پس از توزیع میان مربیان شیرخوارگاهها و مادران گروه عادی به جمعآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن همت گماشته شد.
در بخش اول این فصل ابتدا نتایج توصیفی تحقیق شامل میانگین و انحراف استاندارد دو گروه ارائه میشود و در بخش دوم عنوان نتایج آمار استباطی به ارائه یافتههای مربوط به مقایسه دوم گروه کودکان نوپا در شیرخوارگاهها و کودکان عادی از نظر چهار متغیر، خلق و خوی منفی، کندی سازگاری با تغییرات، شدت ابراز احساسات و غریبگی کردن، با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) میپردازیم.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : چارچوب پژوهش
1. 1- چکیده ...................................
1. 2- مقدمه ...................................
1. 3- بیان مسأله ..............................
1. 4- اهمیت موضوع .............................
1. 5- هدف پژوهش ...............................
1. 6- فرضیههای پژوهش ..........................
1. 7- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش ............
فصل دوم : پیشینهی تحقیق
2. 1- مقدمه ...................................
2. 2- تعریف خلق و خوی .........................
2. 3- پیشینهی نظری ............................
2. 4- مؤلفههای خلق و خوی ......................
2. 5- انواع خلق و خو ..........................
2. 6- ارزیابی خصوصیات خلقی در کودکان نوپا .....
2. 7- عوامل مؤثر در خلق و خو ..................
2. 7. 1- عوامل ژنتیکی .........................
2. 7. 2- عوامل محیطی ..........................
2. 7. 2. 1- خانواده ...........................
2. 7. 2. 2- مراحل دلبستگی از دیدگاه بولبی .....
2. 7. 2. 3- انواع دلبستگی ....................
2. 7. 3- شیوههای فرزند پروری ..................
2. 7. 3. 1- انواع شیوههای فرزند پروری .........
2. 7. 4- اصول انضباطی .........................
2. 8- اختلالات و مشکلات خلقی در کودکان نوپا ......
2. 9- محرومیت عاطفی و اثرات نگهداری کودکان در مؤسسات شبانهروزی
فصل سوم : روش تحقیق
3. 1- مقدمه ...................................
3. 2- جامعهی آماری ............................
3. 3- نمونه و روش نمونهگیری ...................
3. 4- ابزار پژوهش .............................
3. 5- روش گردآوری دادهها ......................
3. 6- نوع پژوهش ...............................
3. 7- روش آماری ...............................
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4. 1- مقدمه ...................................
تجزیه و تحلی نمرات میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای
خلق و خو در دو گروه عادی و بهزیستی ............
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر خلق و خوی منفی در دو گروه
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر شدت ابراز احساسات ...
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر غریبگی کردن .........
فصل پنجم :بحث و نتیجهگیری .....................
بحث و نتیجهگیری فرضیهی دوم پژوهش ..............
بحث و نتیجهگیری فرضیهی سوم پژوهش ..............
بحث و نتیجهگیری فرضیهی چهارم پژوهش ............
بحث و نتیجهگیری فرضیهی پنجم پژوهش .............
5. 7- محدودیتهای پژوهش ........................
5. 8- پیشنهادهای پژوهشی........................
5. 9- پیشنهادهای اجرایی .......................
پرسشنامهی ارزیابی تصویری خلق و خو .............
منابع فارسی ...................................
منابع انگلیسی
دانلود پایان نامه بررسی تاثیر پدر و مادر بر خلق خوی کودکان که در منزل هستند و کودکان مهد کودک