فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره دستگاه تقطیر

اختصاصی از فایلکو مقاله درباره دستگاه تقطیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره دستگاه تقطیر


مقاله درباره دستگاه تقطیر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:11

فهرست و توضیحات:

مقدمه
کاربر تقطیر

مدل تقطیر ایده‌آل

دستگاه تقطیر

دستگاه تقطیر ودکای قدیمی اوکراینی

در اوایل قرن 19 مبانی تکنیک‌های مدرن شامل پیش گرم کردن و برگشت‌دهی، مخصوصاً توسط فارنسویها توسعه یافت و سثپس در 1830 امتیاز انحصاری ستون تقطیر ویسکی برای ایناس کافی صادر شد که بطور دائم کار می‌کرد و ممکن است بعنوان نمونه اولیه واحدهای مدرن پتروشیمی در نظر گرفته شود. در 1877 ارنست سولوی امتیاز ستون سینی تقطیر آمونیاک در ایالات متحده را بدست آورد.

با ظهور مهندسی شیمی بعنوان یک رشته دانشگاهی در پایان قرن 19، روش های عملی بجاری روش‌های تجربی می توانستند مورد استفاده قرار گیرند. توسعه صنعت پتروشیمی در اوایل قرن 2 نیروی محرکه توسعه روش های دقیق طراحی مانند روش‌ مک‌کیب-کی‌یل و معادله فنسک را بوجود اورد. دسترسی به کامپیوترهای قدرتمند نیز شبیه سازی کامپیوتری مستقیم ستون های تقطیر را امکان‌پذیر کرد.

 

 

کاربرد تقطیر را می‌توان به 4 گروه تقسیم کرد: مقیاس آزمایشگاهی، تقطیر صنعتی، تقطییر گیاهان برای عطرسازی و داروسازی  (افشره‌های گیاهی) و فراوری غذاها، دو گروه آخر بدیل فراوری نوشیدینهای کاملاً متفاوت از دو گروه اول هستند. در روش خالص سازی واقعی از تقطیر استفاده می‌شود. ولی برای تبدیل تمامی مواد فرار از مواد ماده منبع به ماده تقطیر شده استفاده می‌شود.    

تفاوتهای اصلی بین تقطیر در مقیاس آزماشگاهی و تقطیر صنعتی آنست که تقطیر در مقیاس آزمایشگاهی غالباً بطور مقطعی انجام می‌شود. در حالیکه تقطیر صنعتی غالباً بطور پیوسته انجام می‌شود. در تقطیر منقطع، ترکیب ماده منبع، بخارهای ترکیبهای تقطیر شوند. و ماده تقطیر کنند. در خلال تقطیر تغییر می‌کنند. در تقطیر منقطع دستگاه تقطیر با توده‌ای از مخلوط اولیه تغذیه می‌شود که به این ترتیب بت اجزاء به آن تفکیک می‌شود که بطور متوالی از فرارترین مواد تا مواد کمتر فرار گردآوری می‌شوند و ستونها (بخش کمتر فرار یا غیر فرار باقیمانده) در انتها از میان می‌رود. دستگاه تقطیر می‌توان تخلیه و این فرایند تکرار شود.

در تقطیر متوالی، مواد منبع، بخارها و قطران بواسطه تبدیل دقیق ماده منبع و از میان رفتن اجزاء بخار و مایع در سیستم در ترکیب ثابتی حفظ می‌شوند. این وضعیت به کنترل بهتر فرایندهای متوالی منجر می‌شود.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره دستگاه تقطیر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد