فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کاراموزی در دفتر اسناد رسمی

اختصاصی از فایلکو گزارش کاراموزی در دفتر اسناد رسمی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کاراموزی در دفتر اسناد رسمی


گزارش کاراموزی در دفتر اسناد رسمی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:40

فهرست و توضیحات:

مقدمه 3

دفاتر اسناد رسمی 3

فصل اول 4

سردفتر 4

دفتریار 5

کفیل دفترخانه 6

فصل دوم 7

دفاتر موجود در دفترخانه 7

نحوه عملی انجام گواهی امضاء 13

فصل سوم 14

بایگانی 14

فصل چهارم 15

امور مالی دفترخانه 15

فصل پنجم 18

تنظیم اسناد و مدارک لازم 18

فصل ششم 27

قانون تسهیل تنظیم اسناد 27

فصل هفتم 29

چند نکتة مهم 29

 


 

کـارورزی در دفتـر اسنـاد رسمـی

 

 

مقدمه :      تشکیلات دفتر اسناد رسمی

فصل اول :    سردفتر، دفتریار، کفالت

فصل دوم :    دفاتر موجود در دفترخانه و موارد استفاده آنها

فصل سوم :    بایگانی دفتر اسناد رسمی

فصل چهارم : امور مالی و وجوهات دفتر اسناد رسمی (حق‌الثبت، حق‌التحریر،

امور متفرقه)

فصل پنجم :   تنظیم اسناد (استعلام‌ها، انواع اسناد و مدارک لازم برای هریک)

فصل ششم :    قانون تسهیل تنظیم اسناد و تأثیر آن بر کار دفاتر اسناد رسمی

فصل هفتم :   چند نکته بسیار مهم (خلاصه معامله، فسخ، اقاله)


مقدمه دفاتر اسناد رسمی

بموجب ماده 1 قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 25/4/1354 دفترخانه اسناد رسمی واحدی وابسته به وزارت دادگستری است و برای تنظیم و ثبت اسناد رسمی طبق قوانین و مقررات مربوطه تشکیل می‌شود و سازمان و وظایف آن تابع قوانین و نظامات راجع به دفاتر است. یعنی دفترخانه اسناد رسمی نهادی نیمه خصوصی است چرا که از نظر وجود ضوابط و مقررات حاکم بر آن زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک بوده و ارائه خدمات آن باید در چهارچوب و نظامی خاص صورت بپذیرد و هرگز هیچ دفترخانه‌ای نمی‌تواند بطور مستقل و بدون قیومیت و اعتبار سازمان ثبت به حیات خود ادامه دهد چرا که اگر دفترخانه اسناد رسمی مورد اطمینان و اعتماد مشتریان است بواسطه ضمانت و رسمیّتی است که از اسناد تنظیمی در این تشکیلات توسط سازمان ثبت اسناد و املاک و به تبع آن وزارت دادگستری و محاکم قوه قضاییه از این نهاد بعمل می‌آید و رسمیت و اعتبار اسنادی که در چهارچوب قانون و مقررات جاریه تنظیم گردیده باشد مرود وثوق کلیه نهادهای کشور اعم از دولتی و غیردولتی می‌باشد.

اداره امور دفترخانه اسناد رسمی بموجب ماده 2 قانون دفاتر اسناد رسمی به عهدة شخصی است که با رعایت مقررات این قانون بنا به پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با جلب نظر مشورتی کانون سردفتران و دفتریاران و به موجب ابلاغ وزیر دادگستری منصوب و سردفتر نامیده می‌شود که حدود وظایف و مسئولیتهای وی در قانون معین و مشخص گردیده است. ضمناً مسئولیت ابلاغ که به عهده وزارت دادگستری بوده بعد از انقلاب به شورای عالی قضایی و بعد از تغییر قانون اساسی به معاون رئیس قوه قضاییه اعطا گردیده است.



دانلود با لینک مستقیم


گزارش کاراموزی در دفتر اسناد رسمی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد