لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:323
فهرست و توضیحات:
مقدمه
تجزیه و تحلیل
روش تحقیق
سابقه تحقیق
اصطلاحات و مفاهیم
بیان مسئله
اهداف
فرضیه های تحقیق
جامعه و نمونه
ابزار گرد آوری داده ها
فصل اول :
مقدمه ای بر TQM
برای بقا در جهان تجارت و صنعت امروز یکی از متداول ترین و مهمترین ابزارهای در دست ، مدیریت کیفیت جامع یا QUALITY MANAGEMENT است .در تجزیه لغت TQM با سه کلمه مواجه هستیم :
- فراگیر : که نشانگر همه گیر بودن TQM است .
- کیفیت: درجه تطابق کالای تولید شده یا خدمت ارائه شده با نیازمشتری را بیان می کند .
- مدیریتفن،هنریاروشادارهکردن،کنترلکردن،هدایتکردنو…است.
لازم است توضیحات بیشتری در مورد کیفیت ارائه و هم قبل از ارائه تعریف کاملتر و جامع تر باید بدانیم که در TQM به فرد یا بخشی که کالا یا خدمتی را تحویل میگیرد مشتری و به فرد یا بخشی که کالا را تحویل میدهد تأمینکننده می گویند . مشتری با درون سازمانی است یا خارج سازمانی درحالتاولبهآنمشتریداخلیودرحالتدومبهآنمشتری خارجی یا نهایی گویند .درمورد کیفیت تعاریف مختلفی ارائه شده است اما وجه مشترک این تعاریف سازگاری کالا یا خدمت با نیازهای مشتری یا انتظارات وی است . به عبارت دیگر کیفیت وقتی بدست می آید که تولید یا خدمت انتظارهای مشتری را و اعم از داخلی یا خارجی ، برآورده سازد کیفیت از مشتری شروع می شود و هرگونه توجه به کالا یا خدمت ، بدون توجه به نظر مش
فصل اول :
مقدمه ای بر TQM
برای بقا در جهان تجارت و صنعت امروز یکی از متداول ترین و مهمترین ابزارهای در دست ، مدیریت کیفیت جامع یا QUALITY MANAGEMENT است .در تجزیه لغت TQM با سه کلمه مواجه هستیم :
- فراگیر : که نشانگر همه گیر بودن TQM است .
- کیفیت: درجه تطابق کالای تولید شده یا خدمت ارائه شده با نیازمشتری را بیان می کند .
- مدیریتفن،هنریاروشادارهکردن،کنترلکردن،هدایتکردنو…است.
لازم است توضیحات بیشتری در مورد کیفیت ارائه و هم قبل از ارائه تعریف کاملتر و جامع تر باید بدانیم که در TQM به فرد یا بخشی که کالا یا خدمتی را تحویل میگیرد مشتری و به فرد یا بخشی که کالا را تحویل میدهد تأمینکننده می گویند . مشتری با درون سازمانی است یا خارج سازمانی درحالتاولبهآنمشتریداخلیودرحالتدومبهآنمشتری خارجی یا نهایی گویند .درمورد کیفیت تعاریف مختلفی ارائه شده است اما وجه مشترک این تعاریف سازگاری کالا یا خدمت با نیازهای مشتری یا انتظارات وی است . به عبارت دیگر کیفیت وقتی بدست می آید که تولید یا خدمت انتظارهای مشتری را و اعم از داخلی یا خارجی ، برآورده سازد کیفیت از مشتری شروع می شود و هرگونه توجه به کالا یا خدمت ، بدون توجه به نظر مشتری الزاماً کیفیت را به دنبال ندارد . بنابراین باید نظر مشتریان را جویا و از نیازهای آنان به خوبی آگاه شد و تولید یا خدمت را منطبق با آن نیازها ارائه داد ه شد و تولید یا خدمت را منطبق با آن نیازها ارائه داد
تحقیق مقدمه ای بر TQM