-2)بیان مسئله
رشد روزافزون تعاملات و مبادلات بین المللی و ناهمگونی نیروی کار، توجه بسیاری از صاحبنظران مدیریت و کسب وکار را به شناسایی و تقویت قابلیت هایی که به حضور اثربخش در محیطهای بسیار پیچیده و پویای جهانی بیانجامد، معطوف کرده است. در میان این قابلیت ها، " هوش فرهنگی" [1] ابزاری است که می توان برای مواجهه مناسب با موقعیت های چند فرهنگی به کار گرفت.(عباسعلی زاده و نائیجی،1386)
مفهوم هوش فرهنگی برای نخستین بار توسط ایرلی و انگ از محققان مدرسه کسب و کار لندن در سال 2003 مطرح شد . این دو ، هوش فرهنگی را قابلیت یادگیری الگوهای جدید در تعاملات (Early & Ang,2003). فرهنگی و ارائه پاسخهای رفتاری صحیح به این الگوها تعریف کرده اند آنها معتقد بودند در مواجهه با موقعیتهای فرهنگی جدید ، به زحمت می توان علائم و نشانه های آشنایی یافت که بتوان از آنها در برقراری ارتباط سود جست . در این موارد ، فرد باید با توجه به اطلاعات موجود یک چارچوب شناختی مشترک تدوین کند ، حتی اگر این چارچوب درک کافی از رفتارها و هنجارهای محلی نداشته باشد . تدوین چنین چارچوبی تنها از عهده کسانی برمی آید که از (Peterson ; 2004) هوش فرهنگی بالایی برخوردار باشند
152 صحفه word
نمونه پایان نامه مدیریت با عنوان تعیین رابطه ی هوش فرهنگی و عملکرد فردی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان