فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایانامه سوختهای جایگزین در موتور دیزل

اختصاصی از فایلکو پایانامه سوختهای جایگزین در موتور دیزل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه سوختهای جایگزین در موتور دیزل


پایانامه سوختهای جایگزین در موتور دیزل

شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:65

فهرست و توضیحات:

 

چکیده:    1

فصل1 - مقدمه      2

فصل2 - روغنهای گیاهی و چربیهای حیوانی      4

فرایند تولید روغنهای گیاهی و چربیهای حیوانی   4

خواص جریان سرد 6

مزایای اختلاط روغنها و چربیها با سوخت دیزل   7

عملکرد موتور و آلایندگی     7

مزایای روغنهای گیاهی به سوخت دیزل            8

معایب روغنهای گیاهی به سوخت دیزل 9

فصل3- بیو دیزل Bio-Diesel           12

فرایند تولید بیودیزل 12

تفاوتهای بیودیزل و گازوئیل   14

مزایای استفاده از بیودیزل نسبت به سوخت دیزل  20

موانع بکارگیری    29

نتیجه گیری          30

فصل4 - الکل       31

فرایند تولید اتانول   31

استفاده از اتانول در موتورهای احتراق جرقه‌ای    31

استفاده از اتانول در موتورهای احتراق تراکمی    33

تفاوتهای اتانول با سوخت دیزل           34

مزایای اختلاط اتانول با سوخت دیزل    39

معایب افزودن اتانول به سوخت دیزل    43

فشار بخار بالا و پدیده تشکیل حباب      44

تغییرات لازم در موتور دیزل برای بکارگیری E-Diesel    45

موانع تکنولوژیک   46

فصل5 - گاز         47

  1. گاز طبیعی فشرده شده[29] 47

مزایای استفاده از گاز طبیعی فشرده شده 47

  1. گاز طبیعی مایع شده[29] 49

اجزاء  سیستم خودروهای با سوخت LNG:          50

انتشار گازهای آلاینده:          55

فصل6 - سوخت دیزل کم سولفور ULSD           56

مزایای استفاده از ULSD نسبت به سوخت دیزل   60

فصل7- اترها        63

تفاوتهای بیودیزل و گازوئیل:  64

مزایای استفاده از بیودیزل نسبت به سوخت دیزل  67

  1. 2. دی اتیل اتر (Diethyl Ether) 73

فصل8 - گاز به روش مصنوعی مایع شده FT (Fischer Tropsch)   76

فصل9-  هیدروژن  89

فرایند تولید هیدروژن [29]    89

تفاوتهای هیدروژن و گازوئیل 90

مزایای استفاده از هیدروژن نسبت به سوخت دیزل            94

تغییرات لازم در موتور دیزل برای سازگاری با سوخت بیودیزل        100

موانع بکارگیری    100

نتیجه گیری          100

منابع      101

 

 

 

 

چکیده:

اگرچه کاهش بسیار قابل ملاحظه‌ای در میزان سولفور سوخت دیزل محقق گردید، اما گره خوردن کاهش گوگرد با کاهش میزان ترکیبات آروماتیک سوخت دیزل، افزایش مراحل پیچیده شیرین‌سازی گازوئیل و نیز بالا رفتن قیمت تمام شده آن، استفاده از سوختهای جایگزین را مطرح می‌کند. 

راه حل سازگاری با استانداردهای جدید آلایندگی، استفاده از منابع جدید سوخت دیزل است. به بیان دیگر با روی آوردن به منابع دیگر سوخت دیزل، مثل سوختهای با منبع طبیعی تجدیدپذیر، می‌توان استانداردهای جدید آلایندگی را ارضا نمود، در عین حال می‌توان میزان وابستگی به منابع فسیلی را کاهش داد و سوخت ارزانتری را فراهم آورد.

 

فصل1 - مقدمه

سیکل تولید توان تراکمی (دیزل) راندمان حرارتی بالا و میزان تولید دی‌اکسیدکربن پایینی دارد، اما همیشه با مسئله تولید اکسیدهای نیتروژن، دوده و ذرات معلق مواجه بوده است.

سوخت دیزل که به اختصار آنرا گازوئیل می‌نامیم، از منابع فسیلی بدست می‌آید و همواره دارای مقادیری آب و گوگرد (به صورت سولفور) بوده است. سولفور موجود در سوخت دیزل در فرایندهای پس از احتراق شرکت کرده و تولید اکسید گوگرد می‌نماید. اکسید گوگرد در ترکیب با آب، تشکیل اسید سولفوریک می‌دهد و خوردگیهایی را در مسیر خود، در بدنه سیلندر، درگاه خروجی و اگزوز ایجاد می‌نماید. علاوه‌براین اکسید گوگرد خارج شده از اگزوز، در آب باران حل می‌شود، اسید سولفوریک تولید میکند و یکی از منابع اصلی ریزش بارانهای اسیدی را تشکیل می‌دهد.

براساس تحقیقات انجام شده، مقدار ذرات معلق و دوده تولید شده در موتورهای دیزل رابطه مستقیمی با میزان سولفور و آروماتیکهای موجود در سوخت مصرفی دارد. بطوریکه هرچه میزان سولفور و آروماتیکها در سوخت دیزل بیشتر باشد، میزات دوده و ذرات معلق تولید شده در موتور دیزل بیشتر خواهد بود[1,2].

از آنجاییکه موتورهای دیزلی که امروزه تولید می‌شوند، از نظر میزان مصرف، آلایندگی، توان و گشتاور برتری غیر قابل انکاری نسبت به موتورهای سیکل اتو (احتراق جرقه‌ای) یافته‌اند، 45 درصد اتومبیلهای تولیدی امروز در اروپا و امریکا با موتورهای دیزل ارائه می‌شوند. به همین دلیل دستیابی به سوخت دیزل کم سولفور از سال 1992 در دستور کار وزارت انرژی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

میزان سولفور موجود در سوخت دیزل، بستگی زیادی به منبع فسیلی تولید آن دارد. تا قبل از سال 2001 سوخت دیزلی که حاوی کمتر از 500 واحد در میلیون گوگرد (<500ppm) بود، سوخت کم سولفور خوانده می‌شد. از ابتدای سال 2001، سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده قوانین جدیدی را برای کاهش میزان گوگرد سوخت دیزل و براساس استاندارد ASTM D975 وضع کرد که طبق آن میزان گوگرد سوخت دیزل تا سال 2005 باید به زیر 50 واحد در میلیون کاهش میافت، تا براساس آن تولید کنندگان موتور و خودرو بتوانند میزان تولید آلاینده های خود را با قوانین جدید  تطابق دهند.


دانلود با لینک مستقیم


پایانامه سوختهای جایگزین در موتور دیزل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد