فرمت فایل: WORD قابل ویرایش
تعدادصفحات:55
چکیده
تحقیق حاضر با هدف مطالعه میزان اختلالات گفتاری در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر نیشابور انجام شده است که جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر نیشابور تشکیل می دهند که به روش نمونه گیری تصادفی از 10 مدرسه مختلف نمونه ای به حجم 30 نفر انتخاب شدند و پرسشنامه مربوط به اختلالات گفتاری را که باید توسط والدین کودکان پاسخ داده می شد تکمیل کردند . این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است که با هدف بررسی یک فرضیه و سه سئوال انجام شده است . پس از استخراج نتایج پرسشنامه زمینه و سئوالات به این ترتیب مشخص شده اند که در نمونه مورد مطالعه لکنت زبان شایعترین اختلال گفتاری در دانش آموزان بوده است و دو زبانگی در ایجاد اختلالات زبانی کودکان تاثیری نداشته است همچنین لکنت زبان در نمونه مورد مطالعه ریشه ارثی ندارد و ترس و اضطراب نیز در ایجاد اختلال زبان کمترین نقش را دارد .
طرح تحقیق
1 ـ 1 ـ مقدمه :
2 ـ 1 ـ بیان مساله :
3 ـ 1 ـ اهمیت و ضرورت تحقیق
4 ـ 1 ـ اهداف پژوهش
5 ـ 1 ـ فرضیه و سئوالات تحقیق
سئوالات تحقیق :
6 ـ 1 ـ تعاریف مفهومی و عملیاتی
فصل دوم
پیشینه تحقیق
1 ـ 2 ـ پیشینه نظری تحقیق
1 ـ 1 ـ 2 ـ کلیاتی درباره زبان
2 ـ 1 ـ 2 ـ رشد زبان و گفتار کودک
عوامل موثر در رشد طبیعی گفتار
علت ایجاد مشکلات گویایی برای دانش آموزان چیست ؟
زیر و بمی
4 ـ 1 ـ 2 ـ طرح ریزی و تولید گفتار
5 ـ 1 ـ 2 ـ مراحل اختلالات گفتاری :
6 ـ 1 ـ 2 ـ برآورد مربوط به اختلال صوت
علل بوجود آورنده اختلال صوت
7 ـ 1 ـ 2 ـ اختلال تولید گفتار
علل به وجود آورنده اختلال تولید گفتار
8 ـ 1 ـ 2 ـ اختلال مربوط به روانی
9 ـ 1 ـ 2 ـ اختلال روان بریدگی
10 ـ 1 ـ 2 ـ بریده گویی و لکنت
11 ـ 1 2 لکنت و انواع آن
12 ـ 1 ـ 2ـ گیرهای طبیعی در مقابل لکنت
13 ـ 1 ـ 2 ـ انواع مکثهای زمانی
لغزش زبانی :
زبان پریشی:
2 ـ 2 پیشینه عملی
1 ـ 2 ـ 2 : تحقیقات داخلی :
سئوالهای پژوهش:
2 ـ 2 ـ 2 تحقیقات خارجی
1 ـ 3 ـ روش تحقیق
2 ـ 3 ـ جامعه تحقیق
3 ـ 3 ـ نمونه تحقیق
4 ـ 3 ـ روش نمونه گیری
5 ـ 3 ـ ابزار تحقیق
6 ـ 3 ـ روش جمع آوری اطلاعات و اجراء
7 ـ 3 ـ تجزیه و تحلیل داده ها
1 ـ 4 ـ تجزیه و تحلیل داده ها
داده های آماری جامعه مورد مطالعه
1 ـ 5 ـ بحث و نتیجه گیری
بررسی اختلالات گفتاری دانش آموزان ابتدایی