فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله ای ازموقعیت جغرافیایی سمنان

اختصاصی از فایلکو مقاله ای ازموقعیت جغرافیایی سمنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ای ازموقعیت جغرافیایی سمنان


مقاله ای ازموقعیت جغرافیایی سمنان

سمنان یکی از شهرهای سنتی و باستانی ایران است که هنوز هم بسیاری از آثار تاریخی آن شناخته‌ نشده‌است. آنجا دارای آرامشی است که در شهرهای بزرگ دیگر ، کمتر دیده می‌شود. خیابان‌های عریض با ساختمانهایی اکثراً یک طبقه، آجرنما و عدم وجودمغازه‌های لوکس، کوچه‌های سنگفرش با خانه‌های خشتی ، سقف‌های هلالی و درهای چوبی . این شهر بافت سنتی خود را حفظ کرده‌است.

استان سمنان در دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده‌است که به تدریج از شمال به جنوب از ارتفاع آن ، کاسته می‌شود و به کویر نمک منتهی می‌گردد. آن دارای شهرهای شاهرود، سمنان، دامغان، گرمسار(16 شهر و 28 دهستان و 12 بخش) می‌باشد. سال 1340 این ایالت ، شامل سمنان، دامغان، شاهرود و مهدی‌شهر، شهمیرزاد به فرمانداری کل سمنان ملحق شده‌ و سال 1355 دماوند، ورامین، گرمسار، اضافه شدند ولی بعدها دماوند، ورامین به استان تهران ملحق گردیدند . (پوزش ، ص 137)

این استان ، همواره شاهراه ارتباطی شرق و غرب کشور ایران بوده و با شهرهای تهران، خراسان، اصفهان، قم،مازندران، و گلستان همسایه است. این استان در مسیر جاده ابریشم واقع شده‌است . وسعت آن 676/815/95 کیلومتر مربع است که از لحاظ مساحت ، ششمین استان محسوب می‌شود. مساحت آن 8/5% کل کشور است. چهاربرابر مساحت تهران می‌باشد. رودخانه‌های دائمی نداشته و رودهای کوهستان کم‌آب و کوچک هستند و دلایلی مانند دوری از دریا، جهت و امتداد کوهها، ارتفاع مکان، و وزش بادها مؤثر بر این آب‌وهوا هستند این استان دارای سه نوع آب‌وهوای سرد،معتدل، گرم می‌باشد. سمنان مرکز استان می‌باشد که در 35/33 درجه عرض شمالی و 53/23 درجه طول شرقی و در ناحیه مرکزی ایران واقع شده‌است.

سمنان دارای آب‌وهوای گرم و زمستانهای معتدل می‌باشد. شاید یکی از علتهای گرم‌وخشک بودن این شهر، وجود رشته‌کوه البرز در اطراف آن است. این شهر از پنج منطقه جهادیه، لتییار، چوب مسجد، اسفنجان و ناسار تشکیل شده‌است. پایگاه هوایی و فولاد محله از توابع این شهر می‌باشد.

محلة اسفنجان با قرارگرفتن در مرکز شهر و دربرگرفتن عناصری مثل مسجد امام، تکیه پهنه و بازار شیخ‌علاءالدوله از اهمیت بیشتری برخوردار است.

جمعیت استان سمنان سال 1283 حدود 910/578 نفر میباشد . نرخ بیکاری آن سال 1383 میزان 2/10% بوده‌است و جمعیت شهر سمنان 313/121 نفر بوده‌است . فاصله این شهر تا تهران 236 کیلومتر تا مشهد 696 کیلومتر است. خط راه‌آهن سراسری تهران- مشهد از جنوب سمنان می‌گذرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 35صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ای ازموقعیت جغرافیایی سمنان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد