طراحی یک کنترل کننده PID به منظور کنترل ارتفاع هواپیما مبتنی بر کنترل اتوپایلوت با استفاده از الگوریتم های تکامل
خلاصه
خطرات ناشی از عملکرد ضعیف خلبان از جمله شرایط زمانی و مکانی، مانند ارتفاع کم و آب و هوا، به سیستم کنترل بحرانی هواپیما آسیب وارد میکند. فاکتورهای مذکور، باعث آسیب دیدن سیستم کنترل هواپیماهای تحقیقاتی و نظامی حساس میشود. بنابراین محققان مجبورند که راه حلی برای این مسئله پیدا کنند. در نتیجه، در عملیات مهم و حساس لازم است که از هواپیمای بدون سرنشین (UAV) استفاده شود. علاوه بر این، طراحی سیستم کنترل کننده یکی از مباحث دینامیکی اصلی مورد بحث در پرواز اشیاء است. در اینجا سعی شده است که ضرایب بهینه کنترل کننده 1PID در اتو پایلوت (خلبان-اتوماتیک) بر اساس الگوریتم های تکاملی به منظور تنظیم و کنترل مطلوب ارتفاع یک هواپیمای بدون سر نشین تعیین شود. تابع هزینه پیشنهادی بطور همزمان مشخصات عملکردی سیستم را بهینه میکند. بهینه سازی با استفاده از الگوریتم های تکاملی مانند GA2 و PSO3 و الگوریتم بهینه سازی رقابت استعماری یا ICA4 صورت میگیرد. در آخر، پاسخ سیستم بر اساس الگوریتم های تکاملی با مزایای بهینه سازی روش کلاسیک بر اساس محدودیت طراحی مقایسه میشود، بنابراین میتوان به راحتی بر برتری و بهینه شدن سیستم پیشنهادی صحه گذاشت.
فایل ترجمه به صورت Word در 18 صفحه می باشد .
مقاله به همراه ترجمه و فایل پاورت پوپینت با موضوع طراحی یک کنترل کننده PID به منظور کنترل ارتفاع هواپیما