پایان نامه کارشناسی ارشد عمران گرایش حمل و نقل با موضوع بهبود اجرای پروژه های راهسازی به روش B.O.T با استفاده از مدیریت ریسک در 222 صفحه با فرمت pdf
استاد راهنما: حمید بهبهانی
چکیده:
پروژه های راهسازی به دلیل حجم بسیار بالای منابع درگیر و مرتبط با پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردارند، خصوصاً اینکه کمبود منابع مالی دولت جهت توسعه راه ها باعث گسترش استفاده از روش B.O.T در این بخش شده است و پروژه های B.O.T نیز حساسیت ها و پیچیدگی های خاص خود را دارند.
فرایند مدیریت ریسک عبارتی برای بیان یک فرایند جامع جهت نیل موفقیت آمیز به اهداف پروژه است. این فرایند تبیین کننده رویه ها و اقداماتی به منظور شناسایی، تجزیه و تحلیل و پاسخ به ریسک پروژه به منظور بیشینه نمودن نتایج وقایع مثبت و کمینه نمودن پیامدهای وقایع ناگوار است.
این تحقیق ضمن معرفی کامل روش B.O.T و فرایند مدیریت ریسک، به پیاده سازی و به کارگیری این فرایند در این نوع پروژه ها در محیط ایران می پردازند.
باید در نظر داشت که هر پروژه با توجه به خصوصیات خود و عاملی که به تجزیه و تحلیل ریسک می پردازد، نتایج متفاوتی را که خاص همان پروژه است به دنبال خواهد داشت و در حقیقت برای هر پروژه می توان فرایند مدیریت ریسک را پیاده نمود.
در این تحقیق با توجه به گام ها اصلی فرایند مدیریت ریسک که عبارتند از شناسایی ریسک، تجزیه و تحلیل ریسک و پاسخ به ریسک، با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و تلفیق آن با پیمایش میدانی ریسک های این نوع پروژه ها شناسایی شده اند. سپس ریسک های شناسایی شده به صورت کیفی و با استفاده زا جمع آوری آرای خبرگان تحلیل و ارزیابی شده و اولویت بندی شده اند. در انتها نیز براساس ماهیت و درجه اهمیت ریسک ها پاسخ مناسب برای هر ریسک ارائه شده است.
پایان نامه بهبود اجرای پروژه های راهسازی به روش B.O.T با استفاده از مدیریت ریسک