پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی
موضوع:
بازاریابی فرش دست بافت در ایران
چکیده:
صنعت فرش از لحاظ اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده و تحصیل ارز نقش قابل توجهی در اقتصاد ایران دارد ،این صنعت ضمن اینکه کمترین میزان ارزبری را دارد، کم هزینهترین شیوه ایجاد اشتغال در کشور را نیز به خود اختصاص داده است.
امروزه تعداد کثیری در این صنعت مشغول فعالیت هستند و بیشترین جمعیت شاغل در این صنعت را زنان تشکیل میدهند.
از نظر ارزآوری نیز این صنعت سهم قابل توجهی در اقتصاد ایران ایران دارد ،به طوری که در نخستین برنامه توسعه ۴/۵میلیارد از صادرات غیرنفتی یا به عبارت دیگر ۳۸/۴درصد از صادرات غیرنفتی مربوط به صدور فرش بوده است .
در دومین برنامه توسعه اقتصادی کشور نیز ارزش صادرات فرش به ۳/۵میلیارد دلار و سهم آن از صادرات غیرنفتی به ۲۲/۶درصد رسید . همچنین در سومین برنامه سوم توسعه اقتصادی کشور نیز مجموع صادرات فرش کشور ۲/۷میلیارد دلار و سهم آن از صادرات غیرنفتی در این برنامه ۱۰/۹درصد بوده است.
فهرست
فصل اول 1
طرح تحقیق 1
مقدمه 2
بیان مسئله 3
اهمیت و ضرورت تحقیق 4
اهداف تحقیق 5
- اهداف کلی 5
-اهداف پژوهشی ویژه 5
-اهداف پژوهشی کاربردی 5
-اهداف پژوهشی اجرائی 5
فرضیه های تحقیق 6
بیان متغیر ها: 6
بررسی سابقه ای از تحقیق 7
فصل دوم 10
سابقه تحقیق 10
مقدمه 11
مفهوم و تعاریف اصلی الگو 16
پشنهادهای اجرایی و کاربردی 17
پشنهادهای پژوهشی و علمی 18
مروری بر ادبیات تحقیق 25
بازاریابی و توسعه صادرات 25
عوامل موثر بر بازاریابی صادراتی فرش دستباف 30
محیط 32
بخش بندی و تعیین بازار های هدف 33
فصل سوم 36
روش تحقیق 36
روش تحقیق 37
ابزار جمع آوری اطلاعات 38
روش آماری 38
حجم جامعه تولید کنندگان فرش در گرگان 39
چگونگی جامعه آماری 39
حجم نمونه آماری 111 نفر 39
فصل چهارم 40
یافته ها و تجزیه و تحلیل 40
یافته ها 41
فصل پنجم 66
نتیجه گیری و منابع 66
نتیجه گیری 67
منابع و مأخذ 71
پایان نامه بازاریابی فرش دست بافت در ایران