فهرست مطالب
مقدمه 3
فصل اول
چالش ها، مشکلات و نقاط ضعف 6
چرا تدریس ریاضی دشوار است؟ 7
ایجاد جذابیت در ریاضی برای دانش آموزان 8
تقلبی کمتر یا هر گز تقلبی در کلاس 11
علل ضعف دانش آموزان در درس ریاضی 12
فصل دوم
راهکارهای حل بی انگیزگی دانش آموزان برای یادگیری درس ریاضی 16
راهکارهای مقابله با تقلب در کلاس 19
راهکارهای تقویت دانش آموزان در درس ریاضی 23
توصیه هایی برای آینده 30
هرجامعهای سرنوشت خود را در چگونگی کارکرد معلم میبیند, معلم اوّلین و آخرین امید در تعلیم و تربیت و پرورش فرزندان و نسل آیندهی کشور میباشد. پیامها و توصیهها(تجارب)خدمتی قابل توجّه و تأثیر گذار معلمان برای نسل بعد از خود از آن جهت حائز اهمیّت است تا بتواند نسلی تربیت شده و سالم و کار آمد و مفید به جامعه تحویل دهد.
امیدوار به آینده و دارای اخلاق نیک و قدرت خطرپذیری برای ورود به میدانهای جدید، نتیجه آن باشد.
نقش معلمان آینده در سنگر تعلیم و تعلم و میزان تأثیرگذاری آن در اجتماع، نیازمند تلاش مضاعف و ظهور جدّیتر(معلمان متعهد و متخصص و کارآمد، آگاه به نیازهای روز جامعه)اهتمام به نیاز دانش آموزان در عصر تغییر و تحول، تقویت اراده عمومی در تمامی سطوح و تلاش و توکل به خداوند متعال در برطرف نمودن موانع و مشکلات فرا روی تعلیم و تربیت امری ضروری است.
تحولات سیاسی کشورهای مختلف جهان در قرن گذشته بحرانهای اجتماعی- اقتصادی، فرهنگی و... به دنبال داشته است. این مسائل باعث شده که کار آیی نظامهای آموزشی فعلی مورد سؤال قرار گیرد و بازنگری در آنها لازم و ضروری به نظر برسد و برای مقابله با مسائل مذکور و ارتقاء کیفی نظام آموزشی نیاز به اتخاذ برنامه ریزی استراتژیک و استاندارد آموزشی بیش از هر زمان دیگر احساس میشود. در کشورهای جهان سوم علاوه بر موارد یاد شده، افزایش تقاضا برای آموزش، افزایش هزینههای آموزش و پرورش و تأمین آن، کاهش کیفیت آموزشی، سست شدن مدیریت نظام آموزشی، عوامل چالش برانگیز به نظر میرسند که در پیش روی کارشناسان و دست اندر کاران نظامهای آموزشی خودنمایی میکند.
اهمیت منابع انسانی کیفیت مداری که بتواند بیش از گذشته در هدایت دانش آموزان در زمینههای تعلیم و تربیت امری بدیهی و ملموس است. برای تحقق موفقیتها شناخت نیازهای دو طرف(معلمان و متعلمان) از اهمیت بسزایی برخوردار است. زمانی که پای تعلیم و تربیت به میان میآید باید به مفاهیمی همچون اخلاق، معنویت، هدایت و اصلاح توجّه کنیم. برای دستیابی به این مفاهیم نیازمند نگاهی پیامبرگونه به تعلیم و تعلم هستیم. رسالت آموزش و پرورش نیز رسالتی الهی است و چه زیبا گفتهاند؛ از پدر گر قالب تن یافتیم از معلم جان روشن یافتیم.
به اعتقاد صاحب نظران، در عصر تحول و اطلاعات تلفیق تجربیات گذشته، شناخت و اگاهی از پیشرفتها و علوم روز و بومی کردن علوم مطابق ارزشهای دینی و فرهنگی کشور برای (معلمان و متعلمان) ضرورت جدّی دارد. مقام معظم رهبری، به صراحت در جمع معلمان و نخبه گان جوان بر این مهم تاکید فرمودند؛ آموزش و پرورش نیازمند تحول بر مبنای یک الگوی مستقل و پیشرفته ایرانی- اسلامی است که پرورش انسانهایی مؤمن، متوکل، شریف، شجاع، مبتکر، صبور، امیدوار به آینده و دارای اخلاق نیک و قدرت خطرپذیری برای ورود به میدانهای جدید، نتیجه آن باشد.
شما باید آینده و تاریخ کشور را در نظر بگیرید و ببینید این ملت به کجا باید برسد و شما امروز درکجاى این چرخ و این ریل عظیم قرار دارید. امروز شما چه نقشى را باید ایفا کنید تا آن روز، این ملت بتواند در آنجا باشد. چنین نقشى براى خودتان تعریف و ترسیم کنید؛ هدف را بالا بگیرید.
این تجربیات به صورت ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 33صفحه آماده پرینت می باشد
چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد
مقالات را با ورژن office2010 به بالا بازکنید
تجربیات مدون دبیری ریاضی