بررسی پیامدهای بازیهای رایانه ای بر روی نوجوانان و دانش آموزان
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:54
قیمت:2500 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
پشتیبانی 24 ساعته در صورت هر گونه مشکل
فهرست مطالب:
فصل اول
معرفی تحقیق........................................4
بیان مساله.......................................5
ضرورت و همیت تحقیق..........................8
تاریخچه بازیهای رایانه ای ...................10
اثرات منفی بازیهای رایانه ای ...................27
فرضیات تحقیق...................................28
فصل دوم
مبانی نظری...........................33
مزایایی بازیهای رایانه ای ........................37
معایب بازیهای رایانه ای .......................39
نتیجه گیری ......................................50
پیشنهادها.......................................52
منابع.........................................54
فصل اول
معرفی تحقیق
بیان مساله:
بازی های رایانه ای حدود 45 سال قدمت دارند. طراحان این بازی ها از اصول مختلف روان شناختی مانند تقویت، باز خورد، شباهت، جذابیت، همانند سازی، هیجان پذیری و حل مسئله در طراحی این بازی ها استفاده می نمایند. استفاده از بازی های رایانه ای پیامدهای مثبت و منفی را به همراه دارد. سی دقیقه بازی خشن باعث افزایش معنی دار در پرخاشگری نوجوانان می شود. عده ای از محققان نیز موضوع اعتیاد به بازی های کامپیوتری را مطرح نموده اند که با علائم داشتن اشتغال ذهنی و دائم نسبت به بازی، احساس عدم کنترل یا اشتغال به بازی و پایداری رفتار علیرغم نتایج منفی آن در تعداد زیادی از بازی گران مشاهده شده است: نتایج این وابستگی با مشکلات فردی و اجتماعی مانند فرار و غیبت از مدرسه، سرقت و اختلال در روابط اجتماعی همراه است.
در پرتو رشد علوم وفن آوری، خلاقیت بشر و همچنین محدودیت های زیست محیطی جوامع بشری، بازی های رایانه ای امروزه گسترش فزاینده یافته اند.به گونه ای که در نقاط مختلف جهان و در همه سطوح سنی، افراد با این نوع بازی ها آشنا هستند. بازی هایی که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و امکان بازی با فرد یا افراد در آنسوی مرزها را فراهم کرده است.بازی های رایانه ای بدون فعالیت بدنی انجام می گیردو منحصراً به برنامه ای تدوین شده و فعالیتی ذهنی وابسته هستند.درموقعیت کنونی باطیف گسترده این بازی ها و تنوع گروه های درگیر، بررسی علمی و دقیق این بازی ها ضرورت دارد.
بررسی پیامدهای بازیهای رایانه ای بر روی نوجوانان و دانش آموزان