لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:58
شرایط فنی
مرور کلی سیستم
پردازش دادههای EDC
سیگنالهای ورودی
اصلاح سیگنال
پردازش سیگنال در ECU
سیگنالهای خروجی
انتقال دادهها به سایر سیستمها
مرور کلی سیستم
انتقال دادهها به روش متداول
انتقال دادههای سریال (CAN)
شناسائی بر اساس محتویات
تخصیص اولویت
شکل پیام
خطایابی متمرکز
همزمان سازی
بلوکهای سیستم
اجزاء تشکیل دهنده
حسگر حرکت شانه
حسگر فشار هوای ورودی
حسگرهای درجه حرارت
حسگر سرعت پیشروی خودرو
پانل راننده
سویچ اتصال برای ترمزها، ترمز اگزوز و کلاچ
عمل کننده سولنوئیدی
مقدار سوخت تزریقی
دور آرام
سرعت پیشروی خودرو
دیگر وظایف
وظایف ترمز موتور (اگزوز)
ممانعت از روشن شدن موتور در سرازیری.
خاموش کن کلیدی موتور
وسیله ارتباطی
سیستم ایمنی
امکانات انتقال ماشین به تعمیرگاه (جایگزینی)
پمپهای انژکتور ردیفی با کنترل غلافی
ملحقات
حسگر سوزنی متحرک
حسگر سرعت دورانی
واحد کنترل الکترونیکی (ECU)
مکانیزم عمل کننده
حلقه کنترل خودکار
کنترل الکترونیکی پمپهای انژکتور آسیابی محوری VE-EDC
بلوکهای سیستم
اجزاء سیستم
حسگرها
واحد کنترل الکترونیکی (ECU)
عمل کنندهی سولنوئیدی برای کنترل مقدار سوخت تزریقی
مقدار سوخت تزریقی
شروع تزریق
گردش دوبارهی گاز اگزوز (EGR)
انتخاب سرعت و تثبیت آن
وظایف تکمیلی
اقدامات ایمنی
خودآگاهی
شرایط فنی
امروزه، در ورای پیشرفتهائی که در زمینهی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار میآیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفادهی بیشتر از موتورهای دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظهی گردابی، که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم (IDI) معروفند، موتورهای با تزریق مستقیم دارای فشار تزریق بیشتری هستند. این امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در ان کاملتر صورت میگیرد. در موتورهای با تزریق مستقیم، با توجه به این واقعیت که اختلاط بهتر انجام میشود و به علت عدم وجود پیش محفظه و یا محفظه گردابی، هیچ گونه تلفات ناشی از سریز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهای با تزریق غیر مستقیم، مصرف سوخت 15-10 درصد کاهش مییابد.
مقاله کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)