پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تأثیر مقصد صادراتی بر عملکرد صادرات از طریق تطبیق قیمت(مورد مطالعه: شرکتهای صادراتی بازرگانی شهر مشهد) به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
در عصر حاضر مقصد صادراتی و عوامل محیطی موثر بر آن و تطبیق قیمت صادراتی بر عملکرد صادرات به دلیل اهمیت و گرایش به جهانی سازی بازارها، در عمل و در تحقیقات بازاریابی صادراتی دارای اهمیت فزایندهای شدهاند. همراه با افزایش تعداد شرکتهایی که صادرات را به عنوان ابزاری برای پیگیری توسعه بینالمللی خود انتخاب مینمایند درک اهمیت تطبیق قیمت و تفاوتهای محیطی مقاصد صادراتی ، امری حیاتی میباشد زیرا ممکن است بر عملکرد صادراتی، تأثیری قوی و فوری داشته باشند.
هدف این تحقیق، بررسی تأثیر مقصد صادراتی بر عملکرد صادراتی از طریق تطبیق قیمت میباشد. جهت تحقق این هدف، تأثیر متغیر مقصد صادراتی بر عملکرد صادراتی به صورت مستقیم (بدون نقش واسطه گری تطبیق قیمت) و غیرمستقیم (از طریق تطبیق قیمت) با طرح چهار فرضیه اصلی بررسی شد. روش تحقیق، ماهیتی پیمایشی کاربردی دارد. دادههای این تحقیق با نظرسنجی از مدیران صادراتی شرکتهای صادراتی شهر مشهد، از طریق پرسشنامه جمعآوری شدهاست. ضریب آلفای کرونباخ جهت سنجش پایایی پرسشنامه برابر با 0/88 به دست آمد. تحلیل آماری دادهها در دو مرحله بررسی همبستگی پیرسون و استفاده از روش آماری مدلهای معادلات ساختاری انجام شد. نتایج تحقیق، عدم تأیید نقش واسطه گری تطبیق قیمت را در رابطه بین مقصد صادراتی و عملکرد صادراتی نشان می دهد.
پایان نامه تأثیر مقصد صادراتی بر عملکرد صادرات از طریق تطبیق قیمت