لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:74
با بهره گیری از ادبیات و شیوه های هنری
ردیف
پایه
نام درس
شیوه ارائه
ملاحظات و
سایر شیوه ها
صفحه
قالب
قصه گویی
نمایش خلاق
نمایش
عروسکی
ایفای نقش
حرکات نمایشی
پانتومیم
تئاتر
1
دوم
سلام ! سلام
11-10
ــــــــ
*
*
*
2
دوم
مثل خورشید
13-12
*
نقاشی
3
دوم
ابر ها می آیند
15-14
*
*
شعر خوانی - دکلمه
4
"
با دوستانم
17-16
*
*
5
"
هدیه های او
19-18
*
*
*
با بهره گیری از شیوه ها
شعر خوانی جهت
شرح پایان درس
6
"
همه چیز از تولت
25-22
دکلمه خوانی – شعر خوانی
7
"
برای پاکیزگی
27-26
*
*
*
- نمایش اسلاید و اصل نماز
8
"
جشن تولد
30-29
*
*
*
9
"
در میان کودکان
33-32
*
*
*
*
10
"
می خواهم نماز بخوانم
*
*
نمایش فیلم و اسلاید
11
"
رهگذر مهربان
42-40
*
*
*
*
12
"
سفره ی عمر عباس
49-46
*
*
*
13
"
جشن بزرگ
55-52
*
*
14
دوم
کار دستی نرگس
58-56
*
*
ساختن کارتی از مواد دور ریختنی
15
سوم
سایه و سارا
10-8
*
*
*
16
"
همیشه با من
15-14
*
*
دکلمه خوانی
17
"
بهترین تصمیم
21-20
*
*
*
*
18
"
کودک با برکت
23-22
*
*
19
"
آن وقتها
29-28
*
*
*
*
نمایش فیلم - و اسلاید و ...
20
"
چه با شکوه و زیبا
31-30
*
*
دکلمه خوانی و نقاشی
21
"
بچه های طبیعت
37-36
*
*
گردش علمی – واحد کار یا پروژه
22
"
یاد او
41-40
*
*
*
نمایش فیلم از مراسم عزا داری
نوحه خوانی
23
"
روز دهم
45-44
*
*
نمایش فیلم
24
"
این شبها
55-54
*
*
ذکر خاطره توسط دانش آموزان
25
"
عاقبت کار
59-58
*
*
*
*
ذکر خاطره
26
چهارم
خنده ها و گریه های من
3-2
*
*
*
ذکر خاطره
27
"
شامگاه پاییزی
7-6
*
*
*
نمایش فیلم
28
"
کودکی بر آب
9-8
*
*
*
*
29
چهارم
امید من
15-14
*
*
دکلمه خوانی همراه با حرکات
نمایشی
30
"
همیشه با هم
17-16
*
*
حضور در مسیر یا نماز خانه
و برزگزاری نماز جماعت
31
"
آن مسیر قدیمی
21-20
دکلمه خوانی – ذکر خوانی
-بازدید
32
"
سفر بیاد ماندنی
23-22
*
واحد کار – یا پروژه – بازدید
33
"
رو.زی برای
27-26
*
*
*
شیوه تدریس قضاوت عملکرد
مشارکتی
34
"
به جای دشنام
29-28
*
*
35
"
به جای .......
33-32
*
*
نمایش فیلم
36
"
زنگ انشاء
43-42
*
*
ذکر خاطره – سفر زیارتی
نمایش فیلم
37
"
کودک شجاع
47-46
*
*
38
"
سحر گاه با شکوه
51-48
*
*
دکلمه خوانی – شعر خوانی
39
"
همسر فداکار
49-48
*
40
"
کسی مرا می بیند
71-70
*
*
*
41
پنجم
خدا
15-14
دکلمه خوانی – شعر خوانی به
شیوه های متنوع
42
"
خورشید در چاه
17-16
*
*
*
*
دکلمه همراه با ایفای نقش و
حرکات بدنی
43
"
یکتا
23-20
*
*
44
"
ما بت پرست بودیم
29-28
*
*
*
*
شعر خوانی
45
"
این کتاب
43-42
*
دکلمه خوانی
46
"
میراث پیامبر
52-49
*
*
*
*
47
"
جشن غدیر
53-52
*
*
*
نمایش فیلم
48
"
اسراف
55-54
*
*
ساخت کارتی با وسایل دور
ریختنی شیوه قضاوت عملکرد
49
"
قایق چوبی
63-60
*
*
*
50
"
نگین
82-80
*
*
*
51
"
راهبر
76-75
*
*
52
"
باغ سری
97-96
*
*
*
53
"
تلافی
101-99
*
*
*
54
"
بازی شیرها و پلنگ ها
105-104
*
*
*
16
"
همیشه با من
15-14
*
*
دکلمه خوانی
ردیف
پایه
نام درس
شیوه ارائه
ملاحظات و
سایر شیوه ها
چکیده
زمان ما زمان پایبندی حقایق و عینیت ها ی سفت و سختی است که تخیل را بی قدر و مقدار کرده است . اغلب هنر و تخیل به جای غذای مقوی و ناب زندگی منجمد کننده زندگی به حساب می آید در صورتی که می شود هنر و تخیل منجمد کننده نباشد بلکه سرچشمه ی تجربه های ارزشمند انسان به حساب آید و از آنجایی که خواندن و نوشتن پایه و اساس یادگیری می باشد و در جوهر آن هنر و تخیل نهفته است و اگر قرار است که کودکان به مفهوم کامل با سواد شوند ، باید بین تجربه ی تخیلی و هنری هر کودک و برنامه کار ( فعالیتهای گفتاری و نوشتاری ) ارتباط تنگاتنگی بوجود آورد تا این دو به هم گره بخورند و ارائه برنامه هایی برای نوشتن در سال اول دبستان و قبل از آن یکی از راههای ترکیب این عناصر حیاتی است که سبب ارتقاء و پیشرفت کودکان می شود در متن مقاله نیز سعی کرده ام با بهره گیری از شیوه های جذاب و کارآمد و منطبق بر تخیل زیبای کودکان رهنمودهایی را تحت عنوان شیوه ی گام به گام برای آمادگی نوشتن بچه ها ارائه نمایم .
والسلام - سید محمد حسین دقیق
مقاله خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی و قرآن در نظام آموزشی فعلی