فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سازه های فولادی نورد گرم PPT

اختصاصی از فایلکو سازه های فولادی نورد گرم PPT دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سازه های فولادی نورد گرم PPT


سازه های فولادی نورد گرم PPT

نام محصولپاورپوینت سازه های فولادی نورد گرم 

فرمت : PPT

تعداد اسلاید: 57

زبان : فارسی

حجم فایل : 30 مگابایت

سال گردآوری : 94

 

 

 

معرفی سیستم

فولاد عنصری نسبتا یکنواخت و همگن است که از آن در مهندسی سازه به عنوان عنصر باربر و یا انتقال دهنده ی بار به وفور استفاده می شود.

مقاومت بالا
خاصیت شکل پذیری
یکسان بودن مقاومت آن در تنش های کششی و فشار

باعث متمایز شدن آن به عنوان یک عنصر سازه ای از دیگرمصالح شده است.

 

فولاد، آلیاژی متشکل از آهن و کربن است که میزان کربن آن کمتر از 2 درصد است. تولید فولاد با استفاده از اکسید اسیون، روش احیاء فولاد و جدا کردن عناصر اضافی و غیر ضروری موجود در محصول کوره بلند و اضافه کردن عناصر مورد نیاز برای ایجاد ترکیب دلخواه، انجام می شود.

 

تاریخچه

 

افزایش کاربرد فولاد در صنعت پل سازی ( قرون 18 و 19) را می توان سرمنشا توسعه و تکامل سازه های فلزی دانست.

1777 -1779 پل رودخانه سورن در انگلیس؛ اولین پل آهنی ( که قطعات آن از آهن مذاب ریخته شده در قالب ها ساخته شد)، با دهانه30 متری و ارتفاع 15 متر و مرکب از قوس نیمدایره، توسط ابراهام داربی و جان ویل کینک سون احداث گردید

 

1796  اولین پل معلق آهنی با دهانه 21/3 متر با استفاده از زنجیر ساخته شد

 

1816   برای اولین بار پل های معلق از کابل سیمی، که امروزه هم به عنوان مصالح مناسب و متداول در ساخت این گونه پل ها استفاده می شود، ساخته شدند.
در سال های 1850-1844 برای ساخت یک پل بزرگ راه آهن به نام پل بریتانیا در انگلستان با دهانه 142 متر از مقطع جعبه ای و آهن جوش پذیر استفاده شد.
 

 

شکل گیری فناوری های مختلف در اواخر قرن نوزدهم :

تولید صنعتی و انبوه فولاد،
اختراع آسانسورهای ایمن
گسترش  روش های پیشرفته برای اندازه گیری و تعیین بارهای وارد بر ساختمان و تحلیل تنش های سازه

سال های 1920 - 1930 احداث ساختمان های بلند با اختراع روش جوش الکتریکی

به این ترتیب که اسکلت فولادی نیروهای وارد بر ساختمان را تحمل می کند و دیوارهای خارجی برای پوشش اسکلت و بنا ساخته می شوند. اولین ساختمانی که با این روش طراحی واجرا شد، ساختمان 10 طبقه شرکت بیمه خانه شیکاگو، درسال 1885 بود.

 

 

طراحی ساختمان های فولادی نورد گرم

سازه های فولادی از تعدادی تیر و ستون به شکل قاب و تعدادی عناصر تکمیل کننده سیستم به منظور پایداری در برابر نیروهای جانبی تشکیل می شوند بدیهی است انتقال بارها افقی و قائم از طریق این اجزاء صورت می گیرد.سقف بارهای عمودی را به صورت افقی از طریق تیر به تکیه گاه منتقل می کند. سیستم باربر قائم(ستون ها) بارها را از تکیه گاه های تیرها به شالوده انتقال می دهد. سیستم های مهاربندی قائم و افقی نیز بارهای جانبی ناشی از باد،زلزله، فشار زمین و....را به شالوده منتقل می کند. نصب و اتصال اجزای تیر، ستون و مهاربندی های ساختمان ها به دو روش جوشکاری و یا پیچ ومهره انجام می شود. در ساختمان های فولادی،مهاربندی ها دارای نقش بسیار مهم تأمین مقاومت و پایداری ساختمان در برابر زلزله و بارهای جانبی دیگر هستند. تمام ساختمان های فولادی باید برای پایداری در برابر نیروی زلزله و باد و یا دیگر نیروهای افقی کنترل شوند. سیستم مهار کننده باید نیروهای جانبی را به شالوده منتقل کرده و تغییر مکان های افقی را محدود کنند. در ساختمان های بلند باید ملاحضات ویژه ای برای جلوگیری از ایجاد نوسانات ناشی از باد در نظر گرفته شود. بزرگی نیروهای افقی اعمال شده در اثر باد به سرعت باد، شکل آیرودینامکی ساختمان، وضعیت سطح نما و روش مهاربندی ساختمان بستگی دارد.

 


دانلود با لینک مستقیم


سازه های فولادی نورد گرم PPT
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد