بازاریابی ایمیلی یکی از روش های بازاریابی مستقیم است. بازاریابی مستقیم شامل روش هایی است که پیام تجاری کسب و کار را بدون استفاده از کانالهای اطلاع رسانی واسطه شامل مجلات و رادیو و تلویزیون، مستقیما" به مصرف کننده یا مشتری احتمالی منتقل می کند. مانند تماس تلفنی، ارسال نامه، فکس، بروشور و ... . روش بازاریابی مستقیم در شکل سنتی آن بیشتر از طریق ارسال نامه های پستی و تماس تلفنی انجام می شود. امروزه با گسترش اینترنت و استفاده گسترده از آن جهت اطلاع رسانی، بازاریابی ایمیلی مورد توجه قرار گرفته است .
ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی