فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کاراموزی کارخانة برش و پرس ایران خودرو

اختصاصی از فایلکو گزارش کاراموزی کارخانة برش و پرس ایران خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کاراموزی کارخانة برش و پرس ایران خودرو ، با موضوع آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها

محل کارآموزی :مرکز تحقیقات و کنترل صنعتی جنوب

با فرمت ورد 37 صفحه

فهرست مطالب:

فصل اول : معرفی کارخانة برش و پرس ایران خودرو..................... 6

فصل دوم : طراحی قالبهای پرس .................

مقدمه .............................

برشکاری .....................................

1-2-برشکاری ......................................

2-2-2- مناطق برش ........................................

3-2-2-نحوة دادن کلیرانس به سنبه وماتریس ................

4-2-2-کلیرانس زاویه ای .............................................

5-2-2- اضافه دور ریز ..........................................

6-2-2-نیروی لازم برش .........................................

7-2-2- انرژی لازم برش .........................................

8-2-2- روشهای کم کردن نیروی لازم برش ........................

9-2-2- نیروی لازم بیرون انداز ...........................

2-2- اجزای قالب ......................................................

3-2- طراحی قالب .....................................................

1-3-2- بدست آمدن قطعه میل راهنما.....................

2-3-2-طراحی سنبه و پیچها......................................

4-2- روشهای ساخت قالب ......................................

5-2- انواع قالبهای برش .................................................

6-2- پارامترهای مؤثر در انتخاب قالب ...................

7-2-خمکاری ....................................................

1-7-2- انواع عملیات و قالبهای خمکاری .....................

2-7-2-نیروی لازم خمکاری ................................

3-7-2-نیروی بالشتک فشاری ...............................

8-2- کشش عمیق ...........................................

1-8-2- عیوب عملیات کشش عمیق .........................

2-8-2-عیوب ورق بعد از عملیات کشش عمیق ...................................................

9-2- متغیرهای کشش عمیق .................................

فصل سوم

پرسها:..................

1-3- پرسهای سنگی ....................................................

4-2-3- محاسبة مشخصه های پرسهای سنگی .......................................................

2-2-3- نیروی مجاز پرس سنگی ............................

3-2-3-تناژ مجاز نامی حاصل از گشتی در موتور ..................................................

4-2-3- تناژ مجاز نامی حاصل از قدرت کاری (توصین ).......................................

3-3- پرسهای زانویی ............................................

4-3-3- نیروی رام و ظرفیت کاری .................

2-3-3- سرعت رام .....................................................

4-3- پرسهای پیچی ..........................................

5-3- پرسهای الکتروژن ..............................................

6-3- پرسهای هیدرولیک ................................

فصل چهارم طرز کار ، انتخاب و تجهیزات کمکی پرسها ........................................

1-4 طرز کار پرسها.............................................

2-4 انتخاب پرسها ................................................

3-4 نصب و نظارت قالب .................................

4-4-تجهیزات ایمنی روی پرسها ..............................

5-4-سرویس و نگهداری پرسها وقالبها..................

6-4-تنظیم و نگهداری قالبها..........................

فصل پنجم دقت پرسهای مکانیکی ...................

1-5-دقت در حالت بی باری ................................

2-5-دقت در حالت تحت بار ........................

فصل ششم : سیستمهای ایمنی در برابر اضافه بارپرسهای مکانیکی ............................

1-6 وسایل ایمنی برای پرسهای مکانیکی در محدودة‌کورس مورد استفاده ..............

2-6-وسایل ایمنی پرسهای مکانیکی درکل کورس ...............................................

مراجع

 

فصل اول :

معرفی مدیریت برش و پرس :

مدیریت برش و پرس یکی از مدیریتهایی است که زیر نظر معاونت سواری سازی ایران خودرو فعالیت می کند . برش و پرس در حال حاضر ازنظر تناژ، ابعاد تعداد پرس بزرگترین مجتمع پرسکاری در ایران می باشد. این مجموعه توانایی آنرا داده که برای 150/000 دستگاه سواری ، 5000 دستگاه مینی بوس و 3000 دستگاه اتوبوس قطعه تولید کند. قطعات این مجموعه توسط قالب ، پرس و ماشین آلات مخصوص تولید می شوند. تولید قطعات براساس مدارک فنی «استانداردهای تعریف شده انجام می شود و بدون مدارک فنی و اطلاعات کافی قطعه ای تولید نمی شود. دراین مدیریت جمعا 4027 نغه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری فعالیت دارند.

واحدهای تولیدی این مدیریت عبارتند از :

1-سالن پرس غربی (سالن جدید):

این سالن در سال 1355 راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت . تعداد 25 دستگاه پرس موجود در این سالن مکانیکی میان سه دستگاه وبل اکشن و بقیه سینگل می باشند . که قطعات روکار (gaco ) ،خودروسواری را تولید می کنند. کلیة قطعات روکار پیکان ، Face در این زمان تولید می شود و در حال حاضر قطعات روکار پژوپرشیی نیز به این مجموعه اضافه شده است . این سالن دارای سه خط تولید همزمان می باشد . باضافه خطوط کوچکی که قطعات تقویتی و تزئینی را تولید می کنند. دراین سالن جهت حمل ضایعات از سیستم کانوا برحمل ضایعات و شوت اتوماتیک استفاده می شود.

2- سالن پرس شرقی (پرس قدیم و ضربه ای ):

این سالن از دو قسمت پرسهای هیدرولیک سنگین و پرسهای یک به ضربه ای تشکیل شده . کلیة قطعات داخلی و تقویتی خودرو دراین سالن تولید می شوند پرسهای این سالن از 1600 تن دبل اکشن تا 60 تن یکی یه می باشد .

3- سالن برش و خم و فرم بری :

در این سالنها انواع قیچی ،خم کن و نورد، قیچی ناغنی ، چکشهای برقی ماشینهای فرم بر و ماشین چند کاره نصب شده است . این ماشین آلات ضمن تولید قطعه ، و ورقهای مورد نیاز پرسکاری را نیز تامین می کنند. قطعاتی که فاقد قالب می باشد و از نظر اقتصادی ساخت قالب جهت این قطعات به صرفه نیست . با این ماشین آلات تولید می شوند. قطعات آزمایشی و نمونة قطعات کلیة خودروهای جدید نیز توسط این دستگاه ها تولید می شود .

4- سالن کوئل بری :

ورقهایی که توسط شرکت خریداری می گردد و به دو صورت کوئل تاشیت تحویل گرفته می شود. ورقهای کوئل پس از حمل به قسمت کویل بدوی تحویل می گردند در این قسمت سه دستگاه کوئل بو وجود دارد:

کوئل به شماره 1 با کوئل بر باعرض 4500، کویلها را به ورقهای با ابعاد و اندازة مشخص و قابل مصرف تبدیل می کند.

کوئل به شماره 2 : باکوئل بری که کوئلهای عریض را به کویلهای کم عرض مبدل می سازد.

کوئل به شماره 3: باکوئل بر به عوض 600 ه کوبلهای کم عرض را به ورق تبدیل می کند.

در ضمن در این سالنها، دو دستگاه پرس منگنز (پرسهای خاص تولید نبشی و ناودانی ) دو دستگاه نورد به دو دستگاه قیچی و یک دستگاه پرس کششی زمینی جهت تولید قطعات وجود دارد . فعالیت اصلی این ماشین آلات تهیه قطعاتی است که بدون استفاده از قالب جهت خودروهای سنگین و آزمایش تولید می شود.

پروژه ها و فعالیتهای جنبی :

از سال 1373 تاکنون در پروژه در این مدیریت تعریف و با موفقیت به اجرا درآمده که خلاصه ای از فعالیتهای این در پروژه به شرح زیر می باشد:

پروژة بهینه سازی بدنه پیکان :

هدف از اجرای این پروژه بازسازی کامل ابزارها و تجهیزاتی بود که بنوعی با افزایش کیفیت بدنة پیکان در ارتباط می باشد . از آن جهت بازسازی تجهیزات حمل و نگهداری قطعات تولیدی ،بازسازی و نوسازی سالنهای پرس و بازسازی و نوسازی سرویسهای بهداشتی و رفاهی .

در این بخش کلیه قالبها و جیگها بازسازی شد و مدارک فنی و اطلاعات مربوط به این ابزارها از قسمتهای مختلف شرکت جمع آوری در یک آرشیو متمرکز گردید و سعی شد تا قالبها و جیگها براساس نقشه و اطلاعات فنی موجود اصلاح گردند و در مواردی که امکان این عمل وجود نداشت نقشه ها و اطلاعات فنی بارضایت موجود ابزارها هماهنگ شوند.

پروژه بازسازی و تجهیز ماشین برش و پرس :


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کاراموزی کارخانة برش و پرس ایران خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد