با بررسی های به عمل آمده از طریق فائو کشورهای زیادی تولید کننده خرما در جهان می باشند. جنوب ایران نیز در حال حاضر خرمای زیادی تولید می کند ولی حجم صادرات این محصول به نسبت تولید بسیار پایین است. کشورهای تولید کننده خرما رقابت بسیار فشرده و سختی را برای حضور بیشتر در بازار جهانی خرما با یکدیگر دارند مهم ترین محور این رقابت ها در اخذ فناوری، فرآوری و بسته بندی و صنایع تبدیلی خرما در این کشورها می باشد( اشرف جهانی، خرما میوه زندگی ). کیفیت بسته بندی یک عامل بسیار مهم در بازاریابی محسوب می شود که در ایران و استان بوشهر کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر کیفیت بسته بندی بر میزان صادرات خرما در استان بوشهر صورت گرفته است. در این تحقیق تمام صادرکنندگان خرما در استان بوشهر به عنوان جامعه آماری تحقیق و نمونه ای معادل 25 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. روش تحقیق در این پژوهش از نوع مطالعات پیمایشی می باشد و برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. در این پرسشنامه متغیرهای حجم و اندازه، جنس، رنگ، شکل و برچسب بسته بندی بررسی شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شده است. در این راستا ابتدا با استفاده از آمار توصیفی به بررسی داده های مربوط به خصوصیات عمومی پاسخ دهندگان پرداخته شده است سپس در بخش دوم با استفاده از آزمون آماری t به مقایسه میانگین متغیرها پرداخته شده است. یافته های تحقیق حاکی از اثر مثبت کیفیت بسته بندی بر میزان صادرات خرما و رابطه مستقیم این دو بود. بسته بندی با کیفیت بالاتر، عملکرد بیشتر صادرات در پی خواهد داشت.
پایان نامه بررسی نقش کیفیت بسته بندی بر میزان صادرات خرما- در قالب ورد 57 صفحه