فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه تجارت الکترونیک

اختصاصی از فایلکو پروژه تجارت الکترونیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه تجارت الکترونیک


پروژه تجارت الکترونیک

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:72

فهرست مطالب:

فصل اول    9
مقدمه:    10
1 تجارت الکترونیک    11
1-1تعریف (Definition)    11
2-1تعریف تجارت الکترونیک :    12
3-1. تاریخچه (History)    12
4-1 . تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات (E - Commerce & IT )    14
1-4-1مقدمه ای بر IT :    14
5-1 . سطوح تجاری الکترونیک (E - Commerce levels )    14
6-1 . تاثیر گزاری تجارت الکترونیک در تمام سطوح مختلف تجارت    16
7-1 . تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی    16
8-1. جایگاه تجارت الکترونیک در جهان    19
فصل دوم    21
2  ابعاد تجارت الکترونیکی    22
1-2 انواع تبادلات تجاری در شهر الکترونیکی    23
2-2 مزایا و محدودیت های تجارت الکترونیکی    26
1-2-2 مزایای تجارت الکترونیکی    26
2-2-2 معایب تجارت الکترونیکی    27
3-2-2 محدودیت های مطرح در استفاده از تجارت الکترونیکی    27
3-2 چرخه تجارت    27
1-3-2 فعالیت های پیش از فروش    27
2-3-2 معامله    28
3-3-2 تسویه حساب    28
4-3-2 خدمات پس از فروش    28
4-2 روشهای پرداخت در تجارت الکترونیکی    29
1-4-2 استفاده از کارت های الکترونیکی    32
2-4-2 پول الکترونیکی    34
3-4-2 روش های پرداخت شخص به شخص    34
4-4-2 چک های الکترونیکی    34
5-2 راهکارهای پایانی    34
فصل سوم    36
3-گزارش توجیهی و سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران :    37
مقدمه    37
1-3-.حجم مبادلات الکترونیکی و سرعت گسترش آن    37
2-3-.گریزناپذیر بودن تجارت الکترونیکی    39
3-3-. تجریه کشورها در زمینه سیاست تجارت الکترونیکی    40
1-3-3- ایالات متحده آمریکا    40
2-3-3-اتحادیه اروپایی    42
3-3-3- کشورهای آسه آن :    43
-3-3-4 نگاهی به اقدامات امیرنشین دوبی    43
-3-4.توجیه اقتصادی راه اندازی تجارت الکترونیکی در کشور    46
-3-4-1 منافع:    46
2-4-3- هزینه‌ها    48
5-3-.موانع و چالشها    48
6-3-.رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران    49
7-3-سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران    50
1-7-3-.هدف    50
2-7-3-. اصول    51
3-7-3-  سیاستهای اجرایی    51
فصل چهارم    Error! Bookmark not defined.
4. جایگاه تجارت الکترونیک در ایران (E - Commerce in Iran)    56
1-4- دلایل عقب ماندگی تجارت الکترونیک در ایران    56
2-4-طراحی و تدوین دوره‌های آموزشی تجارت الکترونیکی در کشور:    57
1-2-4-ضرورت انجام پروژه:    57
2-2-4-اهداف طرح    57
3-2-4-نتایج طرح    58
3-4-تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه    58
1-3-4-آفریقا    60
2-3-4-آسیا    60
3-3-4-آمریکای لاتین    61
4-3-4-خاور میانه    61
5-3-4-آمریکای شمالی / اروپا / اقیانوسیه    61
4-4-فرصت ها و موانع    62
5-4-پنج گام دولت الکترونیک UN/ASPA    63
6-4-گرایشات آتی    67
نتیجه گیری    69
منابع ومآخذ    72



 مقدمه:

اینترنت بزرگترین مدل از سازمان شبکه‌ای است که تاکنون به منصه ظهور رسیده است و واقعیتی تکان دهنده را نمایان می سازد: در یک اقتصاد دیجیتالی، نقش یک مدیر سنتی بازرگانی کاملا تغییر یافته و بعضا به طور کامل محو می شود. عملیات شرکت موقت، توسط افراد آن،‌ با هدایت و کنترل متمرکز بسیار کم ( و یا اصلا بدون کنترل متمرکز) هماهنگ می شود. کارگزاران مخاطره جو و پیمانکاران عمومی، جملگی نقشهایی کلیدی ایفا می کنند (پروژه‌ها را آغاز می کنند ، منابع را تخصیص می دهند و کارها را هماهنگ می سازند). اما،‌ نیازی به اعمال نظارت و کنترل یک شخص یا گروه وجود ندارد. در عوض،‌ نتایج کلی،‌ از اقدامات و تعاملات فردی تک تک بازیگران مختلف این سیستم نشات می گیرند.
البته این نوع از هماهنگی همیشه در یک بازار آزاد وجود دارد. بازاری که در آن همه نوع محصول (‌از اتومبیل گرفته تا ماشین های فتوکپی و نوشابه های غیر الکلی)تولید و مصرف می شود و هیچ قدرت متمرکزی هم تعیین کننده میزان و نوع مححصولات تولید نیست. آدام اسمیت در بیش از دویست سال قبل،‌ این نوع هماهنگی غیر متمرکز را «دست نامرئی» بازار نامیده است و ما معمولا آن را به عنوان اصلی بدیهی و موثرترین راه برای تعامل شرکتها با یکدیگر می دانیم .
اما چه خواهد شد،‌ اگر این نوع از هماهنگی غیر متمرکز برای سازماندهی کلیه فعالیتهایی که در درون سازمانها صورت می گیرند،‌ به کار رود؟ یک از چیزهایی که امکان چرخش امور یک بازار آزاد را میسر می سازد،‌ ایجاد و پذیرش مجموعه ای از استانداردها (‌قواعد بازی)‌ است که حاکم بر کلیه داد و ستدها است. قواعد بازی می تواند شکلهای گوناگونی داشته و شامل قراردادها،‌ نظامهای مالکیت و رویه های حل اختلاف باشد. به طور مشابه،‌ برای به کار انداختن یک اقتصاد تک سواری الکترونیک،‌ نیاز به تکامل بخشیدن به انواع کاملا جدیدی از توافقات،‌مشخصات و ساختارهای مشترک وجود دارد.
ما این پدیده ‌را قبلا در اینترنت مشاهده کرده ایم ،‌زیرا همه افراد ذیربط ،‌مشخصات فنی خاصی را پذیرفته اند. شما برای آنکه یک تامین کننده امکانات شبکه،‌ و یا خدمات و یا کاربرد باشید،‌ نیازی به کسب اجازه از هیچکس ندارید. فقط باید از پروتکل های ارتباطاتی که حاکم بر اینترنت هستند،‌تبعیت کنید. استانداردها ، « چسبی» هستند که اینترنت را استوار نگه داشته اند و «چسبی» خواهند بود که شرکتهای موقت را در کنار یکدیگر نگه داشته و به کارایی عملیاتی آنها کمک خواهند کرد.

1 تجارت الکترونیک

1-1تعریف (Definition)
تعریف عام تجارت : هر نوع ارائه کالا یا خدمات ، که معمولاً ( نه همیشه ) بخاطر پول انجام می پذیرد.
از تجارت الکترونیک ، تعاریف متعددی ارائه شده است . در حقیقت مجموعه متنوع وسیعی از تعاریف و مفاهیم برای تجارت الکترونیک وجود دارد که موضوعات ، کاربردها ، و مدلهای گوناگونی را در بر می‏گیرد‏‏. درگونه‏ای از این موارد ، کوشیده شده است که تعاریف عامی ارائه شود و در گونه‏های دیگر در تعاریف به نوع فعالیت ، امکانات ارتباطی و تجهیزات مورد استفاده ، محدوده سازمانی فعالیتها و زیر ساختارها توجه شده است :
تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه Clarke :
هر نوع مبادله اطلاعات مربوط با امور تجاری از طریق ابزار الکترونیکی ، حتی تلفن و فاکس (سال 1997)
تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه اتحادیه اروپا (European union) :
تعریف 1 : “ انجام تجارت بصورت الکترونیکی “ (سال 1998)
تعریف 2 : “ هر شکلی از مبادله تجاری که در آن طرفین ذینفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی ، به صورت الکترونیکی تعامل کنند . “ (سال 2001)
تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه ارتباطات :
تحول خدمات ، کالا ومحصولات اطلاعاتی از طریق خطوط تلفن ، شبکه‏های کامپیوتری و سایر وسائل ارتباطی
تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه فن آوری اطلاعات :
آن دسته از کاربردهای فن آوری اطلاعات که به صورت سیستمی برای پشتیبانی و پیشرفت دادن جریان کاری و مبادلات تجاری ایجاد شده است
تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه تجاری :
ابزاری است که کسب و کارهای مختلف ، شرکای آنها و مشتریان آنها را قادر می‏سازد که موضوعاتی چون کیفیت خدمات ، سرعت تحویل و ... را ارتقاء وموضوعاتی همچون هزینه‏ها را کاهش دهند .
2-1تعریف تجارت الکترونیک :
تعامل سیستمها ارتباطی (Communication) ، سیستمهای مدیریت اطلاعات (Data Management) و امنیت (Security) که بواسطه آنها امکان مبادله اطلاعات تجاری در رابطه با فروش محصولات و یا خدمات میسر می گردد .
بنابراین تعریف اجزاء اصلی تجارت الکترونیک عبارتند از :
1-Communications (سیستمهای ارتباتی)
2-Data Management (سیستمهای مدیریت داده ها)
3-Security (امنیت)


3-1. تاریخچه (History)
استفاده از فناوریهای الکترونیکی در انجام امور بازرگانی پیشینه‏ای نسبتا طولانی دارد . در حقیقت ، نیاز به تجارت الکترونیکی از تقاضاهای بخشهای خصوصی و عمومی برای استفاده از تکنولوژی اطلاعات به منظور کسب رضایت مشتری ، و هماهنگی موثر درون سازمانی نشآت گرفته است .
می‏توان گفت این نوع تجارت ، از حدود سال 1965 آغاز شد که مصرف کنندگان توانستند پول خود را از طریق ماشینهای خود پرداز (ATM) دریافت کرده و خریدهای خود را با کارتهای اعتباری انجام دهند .
پیش از توسعه تکنولوژی های مبتنی بر اینترنت در سالهای آغازین دهه 90 ، شرکتهای بزرگ دست به ایجاد شبکه‏های کامپیوتری با ارتباطات مشخص ، محدود و استاندارد شده برای مبادله اطلاعات تجاری میان یکدیگر زدند . این روش ، مبادله الکترونیکی دادها (EDI) نامیده ‏شد . درآن سالها ، لفظ تجارت الکترونیکی ، مترادف با مبادله الکترونیکی داده‏ها بود . ایجاد و توسعه اینترنت و شبکه جهان گستر ، باعث خلق فرصتهای زیادی برای توسعه و پیشرفت زیر ساختها و کاربردهای تجارت الکترونیک گردید.

از نظر استادان جهش تکنولوژی اطلاعات دو دوره بیست ساله سرگذاشته و اکنون وارد دوره سوم شده است
1955 – 1974 : عصر پردازش الکترونیکی داده‏ها (EDP)
1975 – 1994 : عصر سیستمهای اطلاعاتی مدیریت (MIS)
1995 –2014 : عصر اینترنت (Internet)
هر بیست ساله ، امکانات تجارت الکترونیکی را متناسب با توانایی‏های تکنولوژی اطلاعاتی آن عصر فراهم آورده است . در حالیکه ماشینهای خود پرداز و کارتهای اعتباری در عصر بیست ساله نخست به جریان افتادند ، در عصر دوم امکان استفاده از مبادله الکترونیکی داده‏ها (EDI) ، سیستم بانکی بین المللی (Swift) و انتقال وجه الکترونیکی (EFT) فراهم شد . اما توسعه اینترنت و کاربردهای تجاری آن ، باعث تحولی اساسی در این روند شده است ، به گونه‏ای که در روند تکاملی تجارت الکترونیک ، می‏توان میان تجارت الکترونیکی سنتی و نوع اینترنتی آن تمایز محسوسی قائل شد .


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد