
هدف کلی درست کردن بلوک سیلندر و سر سیلندر فراهم کردن یک ساختار که شامل و ساپورت کننده قسمتهای متحرک موتور باشد و به آنها اجازه حرکت یا چرخش در مسیر تعریف شده را داده باشد، است.
در موتورهای یک سیلندره جریان مداومی از نیرو نداریم، به همین دلیل موتورهای چند سیلندره بوجود آمدند. بلوک سیلندر بعد از ریخته گری به عملیات ماشین کاری زیادی از جمله دریل کاری، برقو زنی، سنگ زنی و ... نیاز دارد تا بتواند در موتور کار خود را به خوبی انجام دهد . سبک بودن برای یک موتور یکی از ویژگیهای خوب محسوب می شود، به همین دلیل سازندگان موتور به بلوک سیلندرهای آلومینیومی روی آوردند. استفاده از آلومینیوم در موتور با مشکلاتی همراه بودکه به نحوه برطرف کردن آنها اشاره شده است.
بلوک سیلندر و سرسیلندر باید شامل و دربرگیرنده قسمت ها ی متحرک موتور با حداقل تغییر شکل و فراهم کننده شکل و طرح مناسبی برای محفظه احتراق باشند و مقدار مناسبی گرما را به سیستم خنک کننده پس بدهند به علاوه بدون هیچ مشکل اضافه ای سیلندر و سرسیلندر باید ریخته گری و ماشین کاری شوند.
شامل 6 صفحه فایل word